مراحل ساخت یک ویژن برد جذاب برای رسیدن به اهدافتان در سال 2024

ویژن برد یا تابلوی چشم‌انداز، وسیله‌ای است که به شما یک چشم انداز کلی از اهدافی که دارید، می‌دهد و تشویق‌کننده شما در راه رسیدن به اهدافتان است. ویژن برد معمولا مجموعه‌ای از تصاویر، نقل قول‌ها و جملات تاکیدی مثبت است که نشان دهنده آرزوها و اهداف شماست.

ویژن برد یا تابلوی چشم انداز راهی عالی برای تجسم اهداف و رویاهایتان برای آینده است. تابلوی چشم انداز مجموعه‌ای از تصاویر، نقل قول‌ها و جملات تاکیدی است که نشان‌دهنده آرزوها و اهداف شماست. با درست کردن این تابلو می‌توانید خود را با انگیزه، متمرکز و الهام بخش نگه دارید. اگر به دنبال ایجاد یک تابلوی چشم انداز موثر برای سال 2024 هستید، در اینجا چند مرحله برای شروع آورده شده است.

مراحل درست کردن تابلوی چشم انداز یا ویژن برد:

مراحل ساخت ویژن برد یا تابلو چشم انداز

مرحله 1: اهداف خود را مشخص کنید

اولین قدم برای ایجاد یک تابلوی موثر این است که اهداف خود را مشخص کنید. در مورد آنچه می‌خواهید در پنج سال آینده به دست آورید، فکر کنید و تصمیم بگیرید. به اهداف شخصی، حرفه‌ای و مالی خود فکر کنید. آنها را یادداشت کنید و اولویت بندی کنید.

مرحله 2: تصاویر، جملات تاکیدی و نقل قول‌ها را جمع آوری کنید

هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید، زمان جمع آوری تصاویر و نقل قول‌هایی است که نشان‌دهنده اهدافتان هستند. می‌توانید از مجلات، روزنامه‌ها یا اینترنت برای پیدا کردن تصاویری که برایتان الهام بخش هستند، استفاده کنید. تصاویری را انتخاب کنید که اهداف شما را نشان دهد. همچنین می‌توانید نقل قول‌ها و جملات تاکیدی را اضافه کنید که به شما انگیزه و الهام می‌بخشد.

مرحله 3: تصاویر و نوشت‌ ها را صفحه آرایی کنید

پس از جمع‌آوری تصاویر و نقل قول‌ها، نوبت به ایجاد طرح‌بندی و صفحه آرایی است. شما می‌توانید از یک تخته پوستر، یک تخته چوب پنبه‌ای یا یک پلت فرم دیجیتال برای درست کردن تابلوی جدید خود استفاده کنید. در مورد چیدمان تصاویر و نقل قول‌های خود فکر کنید. می‌توانید آنها را بر اساس دسته یا موضوع خاصی صفحه آرایی کنید. می‌توانید از برنامه‌هایی مانند پینترست هم برای ساخت ویژن برد خود ایده بگیرید.

مرحله 4: تابلوی نهایی خود را سرهم کنید

پس از ایجاد یک طرح کلی، نوبت به مرحله نهایی و سرهم کردن آن است. از چسب، نوار یا سنجاق برای چسباندن تصاویر و نقل قول‌ها به تخته استفاده کنید.

مرحله 5: تابلو را در معرض دید خود قرار دهید

در انتها وقت آن است که ویژن برد خود را در مکانی قرار دهید که همیشه جلو چشمتان باشد. می‌توانید آن را در اتاق خواب، دفتر یا هر مکان دیگری که زمان زیادی را در آن سپری می‌کنید، آویزان کنید. هر روز حتما چند دقیقه به تابلوی چشم انداز خود نگاه ‌کنید و خود را در حال رسیدن به اهدافتان تجسم کنید. این کار باعث می‌شود در راه مسیر رسیدن به اهدافتان، همیشه انگیزه داشته باشید و خسته نشوید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.