معرفی مکان‌های عجیب زمین

مکان‌های عجیب زمین که ممکن است گمان کنید در سیارات دیگر هستند

زمین بسیار بزرگ است و جاهای عجیب و دیدنی بسیاری دارد که شاید برای گشتن در تمام این مناطق عجیب به عمر بیشتری نیاز داشته باشیم. دراین‌بین مکان‌هایی هستند که زیاد عادی و طبیعی به نظر نمی‌رسند و شبیه چیزهایی که در اطرافمان می‌بینیم نیستند. این پدیده‌ها جزو مکان‌های عجیب زمین محسوب می‌شوند و شاید با دیدن این مکان‌ها، گمان کنید که این تصاویر در سیارات دیگری باشد اما این‌طور نیست و تمامی این مکان‌های عجیب در زمین قرار دارند.

این مکان‌های عجیب زمین کشف‌شده، بسیار منحصربه‌فرد هستند و در برخی موارد کارگردان‌ها در تهیه‌ی فیلم‌هایشان در ژانرهای ترسناک و یا علمی و تخیلی از این مکان‌های عجیب ایده گرفته و استفاده کرده‌اند. این مکان‌ها برای بازدید در اختیار عموم قرار دارد بنابراین اگر قصد دیدن این مکان‌های عجیب زمین را دارید می‌توانید دست‌به‌کار شوید و برنامه‌ای برای دیدن مکان‌های عجیب‌وغریب دنیا بریزید.

معرفی مکان‌های عجیب زمین

جزیره Socotra در اقیانوس آرام

جزیره Socotra در اقیانوس آرام

جزیره Socotra (ساکوترو)، جزیره رشته‌ای در اقیانوس آرام است. این جزیره بسیاری از عجیب‌ترین گیاهان و حیوانات را در خود جای‌داده و در این زمینه بسیار معروف است. برای مثال در این جزیره شاهد غارهایی عجیب خواهید بود. همچنین درخت‌هایی با ساختاری باورنکردنی و بزرگ دیده می‌شوند که تاکنون در هیچ نقطه‌ای کشف نشده‌اند. درخت‌های این جزیره با عنوان درخت اژدهای خون شناخته می‌شود و تنوع گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری بسیاری را متحیر کرده است.

غارهای Waitomo Glowworm در نیوزیلند

غارهای Waitomo Glowworm در نیوزیلند

غارهای Waitomo Glowworm که در نیوزیلند واقع‌شده دارای چراغ‌ها و نورپردازی عجیبی است که می‌تواند مسیر را نشان دهد. این نورپردازی کاملاً طبیعی است و از موجوداتی که در غار زندگی می‌کنند نشأت می‌گیرد. این موجودات زنده که در این غار نورپردازی کرده‌اند، با عنوان Glowworm یا گل سرخ شناخته می‌شوند اما نام علمی‌شان Arachnocampa luminosa است. این موجودات مانند کرم هستند که به سقف غار Waitomo چسبیده‌اند و در آنجا زندگی می‌کنند. این غار به دلیل نورپردازی عجیبش بسیار شناخته‌شده است و فضایی زیبا را به وجود می‌آورد که ارزش دیدن را خواهد داشت.

چشمه‌های آب گرم قرمز در ژاپن

چشمه‌های آب گرم قرمز در ژاپن

به‌ندرت پیش می‌آید که آب رنگی از زمین جاری شود اما بااین‌حال در ژاپن مکانی وجود دارد که دارای یک چشمه‌ی آب گرم با آب قرمز است. دمای این چشمه 150 درجه سانتی‌گراد بوده و به گفته برخی این چشمه جزو داغ‌ترین چشمه‌های آب گرم زمین است. این آب حاوی مقدار زیادی اکسید آهن بوده و به همین دلیل رنگ آن قرمز شده است. در مواردی چشمه‌های آب گرم جزو خطرناک‌ترین نقاط زمین محسوب می‌شوند زیرا علت داغی آب می‌تواند متفاوت باشد. اگر به تصویر این چشمه آب گرم نگاه کنید ممکن است تصور کنید که این تصویر در سیاره‌ی دیگری قرار دارد ولی این منطقه جزو مکان‌های عجیب زمین محسوب می‌شود.

غارهای یخی Eisriesenwelt در اتریش

غارهای یخی Eisriesenwelt در اتریش

این غارهای یخی در کوه‌های Tennengebridge اتریش واقع‌شده‌اند. این غارهای طبیعی به‌گونه‌ای هستند که ممکن است فکر کنید ساخته‌ی بشر بوده زیرا اشکالی خیره‌کننده از یخ‌ها در این غارها دیده می‌شود. غارهای یخی Eisriesenwelt جزو غارهای خیره‌کننده دنیا هستند و مردم محلی معتقدند که این غارها درواقع در مرکز زمین قرار دارند و انرژی زیادی را در خود جای داده‌اند. بازدید از این غارهای یخی برای عموم مردم امکان‌پذیر است و مردم می‌توانند در تابستان به دیدن این غارهای یخی بروند.

دره‌های خشک قطب جنوب

دره‌های خشک قطب جنوب

احتمالاً تصورتان از قطب جنوب، فضایی سرد و یخی و زمین‌هایی پوشیده از برف و یخ است. اما باید بگوییم که در قطب جنوب، دره‌های خشکی وجود دارد که برخلاف بخش‌های دیگر یخی نیست. در واقع زمان‌هایی که در قطب جنوب بارش برف اتفاق بیفتد، در این دره‌ی خشک نیز بارندگی برف رخ خواهد داد اما هیچ اثری از برف‌های باریده شده باقی نخواهد ماند. این دره‌ی خشک کاملاً سنگی است و این نقطه از قطب جنوب برای زندگی انسان مناسب خواهد بود در نتیجه انسان می‌تواند در این دره در مقابل سرمای قطب جنوب دوام بیاورد.

Roraima در ونزوئلا

Roraima در ونزوئلا

به نظر می‌رسد که Roraima یک کوه بسیار بزرگ است که اصلاً شبیه کوه‌های دیگر نیست. این منطقه از دیگر مکان‌های عجیب زمین بوده که شبیه مناطق بسیار قدیمی است. Roraima، جزو نقاطی است که ممکن است فکر کنید در سیارات دیگری قرار دارد اما در زمین است. بر اساس تخمین‌ها و گمان‌ها، این منطقه متعلق به 2 میلیارد سال پیش است و احتمالاً فرهنگ و تاریخ زیادی را در خود جای‌داده است. بومیان این منطقه، Roraima را مرکز اصلی داستان‌ها و اسطوره‌هایشان می‌دانند. این کوه بزرگ شبیه یک سنگ تراشیده است که در اطراف آن شاهد آبشارهای متعددی خواهیم بود. این منطقه‌ی رؤیایی اصلاً شباهتی به دیگر نقاط زمین ندارد و قطعاً داستان های جالب خواهد داشت.

Dallol در اتیوپی

Dallol در اتیوپی

این منطقه یکی از مکان‌های عجیب زمین و خطرناک‌ترین مناطق برای بازدید است. در Dallol اتیوپی، شاهد چشمه‌های آب گرمی هستیم که از دل زمین بیرون می‌آیند و در اطراف آب مواد زردرنگی دیده می‌شود. این منطقه یکی مناطق با بالاترین درجه حرارت است و محل مناسبی برای زندگی انسان نخواهد بود. اما بااین‌حال افرادی در اطراف این منطقه زندگی می‌کنند که خانه‌هایشان را از آجرهای نمکی موجود در منطقه ساخته‌اند. این مناطق یکی از مناطق تولید و فروش نمک است و نمک این منطقه جزو مفیدترین نمک‌های جهان است.

Sistema Dos Ojos در مکزیک

Sistema Dos Ojos در مکزیک

Sistema Dos Ojos، بزرگ‌ترین شبکه از غارها در زیرآب است که اخیراً کشف‌شده است. این منطقه محل خوبی برای ماجراجویی توسط غواصان بسیار ماهر است. در این غارهای زیرآب، سنگ‌های آهکی وجود دارد و مانند یک فیلتراسیون عمل می‌کند که آب را بسیار روشن و شفاف خواهد کرد درنتیجه غواصان در آب دید خوبی خواهند داشت. این مکان منطقه‌ی محبوب غواصان ماهر بوده و یک رکورد جهانی از بازدید و غواصی غواصان را به‌دست آورده است. این غار زیرآبی مکزیک یکی از زیباترین غارهای شبکه‌ای بوده که در زمین کشف‌شده است.

Grand Prismatic Spring در ایالات‌متحده

Grand Prismatic Spring در ایالات‌متحده

پارک Yellowstone (سنگ زرد) یکی از بزرگ‌ترین زیستگاه‌های ایالات‌متحده است. این زیستگاه دارای انواع مختلفی از گیاهان و حیوانات وحشی است و برای بازدید همه‌ی مردم باز است. این پارک دارای سومین چشمه بزرگ جهان است که Grand Prismatic Spring (منشور بزرگ بهاری) نام دارد. این چشمه بسیار داغ و پرحرارت است به‌طوری‌که ممکن است تصور کنید در دل خورشید قرارگرفته‌اید. درجه حرارت این چشمه بین 147 تا 188 درجه بوده و برای شنا کردن اصلاً مناسب نیست. این مکان یکی از جاذبه‌های گردشگری و از مکان‌های عجیب زمین است که همه‌ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

جنگل Wulingyuan در چین

جنگل Wulingyuan در چین

منطقه Wulingyuan واقع در جنگل ملی Zhangjiajie در چین است که به‌عنوان جنگل Hallelujah (سپاس خدا) شناخته می‌شود. این جنگل منطقه اصلی فیلم آواتار از جیمز کامرون بوده و منطقه‌ای فضایی به نظر می‌رسد. در این جنگل سنگ‌ها و صخره‌های غول‌پیکری دیده می‌شوند که ممکن است باور نکنید این منطقه بر روی سیاره زمین قرار دارد. درواقع جزایر شناور و الهام‌بخش این منطقه همگان را متعجب کرده است. این منطقه اولین پارک ملی چین محسوب می‌شود و جزو مکان‌های ارزشمند دنیا است. در این منطقه بیش از 3 هزار ستون سنگی دیده می‌شود ک دارای پوشش گیاهی بوده و نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است.

Namib Naukluft نامیبیا

Namib Naukluft نامیبیا

اصطلاح Namib از کلمه نعمت الهام گرفته و به معنای ” vast place” یا “مکان وسیع” است. این صحرا مانند تمام صحراهایی که تاکنون دیده‌اید نیست و اصلاً عادی به نظر نمی‌رسد. صحرای Namib یکی از بزرگ‌ترین صحراها یا بیابان‌های جهان بوده که به وسعت کشور سوئیس است. در این منطقه ماسه‌های نارنجی‌رنگ، بخش عمده‌ای از صحرا را تشکیل داده که شکلی عجیب را برای این صحرای بزرگ به ارمغان می‌آورد. این بیابان وسیع از تپه‌های شنی بسیار بزرگی تشکیل‌شده که دارای ارتفاع آسمان‌خراش‌ها است. دیدن تصاویر این بیابان بسیار زیباست اما قطعاً قرار گرفتن در وسط این بیابان برای هر گردشگری یک کابوس خواهد بود.

سنگ‌های هفت رنگ در موریس

سنگ‌های هفت رنگ در موریس

این منطقه در کشور موریس، از سنگ‌هایی عجیب‌وغریب تشکیل‌شده که این سنگ‌ها دارای رنگ‌های مختلفی هستند. این سنگ‌ها شبیه یک اثر هنری توسط یک غول بسیار بزرگ هستند که نقاشی و رنگ‌آمیزی شده‌اند. این منطقه کاملاً طبیعی ساخته‌شده و بشر هیچ نقشی در آن نداشته است. این منطقه یکی از مکان‌های عجیب زمین است. بیشتر سنگ‌های رنگی این منطقه درواقع سنگ نیستند بلکه از انسجام شن و ماسه ایجادشده‌اند. این منطقه درواقع در جزیره‌ای از موریس قرار دارد درنتیجه برای دیدن این منطقه باید سفر به جزیره را در برنامه‌ی خود قرار دهید.

خیابان Baobabs در ماداگاسکار

خیابان Baobabs در ماداگاسکار

Baobab درواقع نام یک نوع درخت بوده که بزرگ است و درعین‌حال دارای شاخه‌های بسیارکمی در بالاترین نقطه است. این درخت شباهت زیادی به درخت اژدهای خون دارد و ظاهر عجیب این درخت، منطقه‌ای عجیب را در ماداگاسکار به وجود آورده که اصلاً شباهتی به سیاره‌ی زمین ندارد. درختان عجیب این خیابان در ماداگاسکار، نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است و این منطقه یکی از مناطق محبوب ماداگاسکار محسوب می‌شود که به‌عنوان یک منطقه ملی انتخاب‌شده است.

The GIANTS CAUSEWAY در ایرلند

The GIANTS CAUSEWAY در ایرلند

یکی از عجیب‌ترین چیزهایی که بشر در زمین پیداکرده، این منطقه است. The GIANTS CAUSEWAY درواقع یک منطقه شبیه به گذرگاهی برای غول‌های بسیار بزرگ بوده و جزو مکان‌های عجیب زمین محسوب می‌شود. این منطقه از سنگ‌هایی با شکل‌های هندسی و سنگ‌هایی منظم ساخته‌شده است. بسیاری از مردم محلی معتقد بودند که این منطقه توسط یک غول به نام فین مک کول ساخته‌شده است. برخی دیگر معتقدند که این منطقه نتیجه فناوری بیگانگان بوده زیرا این منطقه نیز مانند اهرام ثلاثه مصر است و از نظم خاصی بهره می‌برد. بااین‌حال، ماجرای واقعی این منطقه هنوز مشخص نیست.

غار Son Doong در ویتنام

غار Son Doong در ویتنام

معمولاً غارها، فضایی تنگ و تاریک‌اند که زیاد زیبا به نظر نمی‌رسند و از سنگ‌هایی لغزنده و موجودات عجیب تشکیل‌شده‌اند. اما اکنون می‌خواهیم غاری زیبا را معرفی کنیم که در ویتنام قرار دارد. غار Son Doong یکی از غارهای عجیب دنیا است که بسیار زیبا بوده و تاکنون در این محل مرواریدهای بزرگی کشف‌شده است. این غار از ارتفاع زیادی برخوردار بوده و با داشتن پوشش گیاهی، زیباترین غار جهان شناخته‌شده است. سقف این غار کاملاً باز است و منظره‌ای باورنکردنی را در زمان تابش نور خورشید یا درخشش ماه ایجاد خواهد کرد. اگر به ویتنام سفر کردید، حتماً به این غار سر بزنید.

Valle De La Luna در چین

Valle De La Luna در چین

Valle De La Luna یکی از دست نخورده‌ترین مکان‌های عجیب زمین است و شباهت زیادی به سیارات دیگر دارد. این منطقه تشکیل‌شده از سنگ‌های بسیار بزرگ و کوه‌های بسیار کوچک است که بیابانی عجیب را به تصویر می‌کشد. درواقع این بیابان شباهت زیادی به بیابان‌های مریخ دارد و تاکنون بارها توسط دانشمندان مورد بررسی و آزمایش قرارگرفته است. در واقع دانشمندان به دنبال شباهت سنگ‌های این منطقه با سنگ‌های موجود در مریخ هستند تا کشفیات تازه‌ای را به ارمغان آورند.

جنگل ملی REDWOOD در ایالات متحده

جنگل ملی REDWOOD در ایالات متحده

جنگل ملی REDWOOD دارای درختان غول‌پیکری است که هنوز کسی موفق به اندازی گیری این درختان نشده و این جنگل قدیمی‌ترین درختان جهان دارد. درواقع باید اشاره کنیم که اندازه هر درخت، به‌اندازه ده‌ها درخت عادی است. این منطقه برای گردش عموم آزاد است و مسیر خوبی برای پیاده‌روی شناخته‌شده است درنتیجه مردم از این منطقه بازدید می‌کنند و از طبیعت بکر آن بهره‌مند می‌شوند. درختان بزرگ، زیبا و سرسبز این منطقه، شکلی عجیب از این جنگل را به ارمغان آورده‌اند و چشم‌اندازی فوق‌العاده را برای بشر ایجاد کرده‌اند.

Fly Geyser در نوادا ایالات‌متحده

Fly Geyser در نوادا ایالات‌متحده

این چشمه‌ی آب گرم از دل‌سنگ‌هایی رنگین با دمای 200 درجه سانتی‌گراد به بیرون جاری می‌شود. درنتیجه در مزرعه‌ای در نوادا شاهد فوران آب گرم با فشار زیاد از دل سنگ‌ها خواهید بود. این منطقه کاملاً طبیعی نیست و براثر دخالت غیرعمدی بشر در طی سال‌ها شکل‌گرفته است. این منطقه در زمان حفر چاه برای کشاورزی کشف‌شده است و پس از حفاری‌ها مشخص شد که آب این منطقه برای کشاورزی مناسب نیست درنتیجه رها شد. پس از مدتی، از حفره‌های حفاری‌شده توسط انسان‌ها، چشمه‌های آب گرمی جاری شد که نظر بسیاری را به خود جلب کرد. پس‌ازآن نیز شرکت انرژی برای دریافت انرژی گرمایی از این منطقه چاه دیگری را به‌صورت آزمایشی حفر کرد که مجدداً از آن نقطه نیز چشمه‌ی آب گرم فوران شد. در نهایت به دلیل فشار زیاد آب داغ هرگز کسی موفق نشد تا این چشمه را ببندد.

Pamukkale در ترکیه

Pamukkale در ترکیه

Pamukkale به‌عنوان محبوب‌ترین جاذبه‌ی گردشگری ترکیه شناخته‌شده است. این منطقه دارای استخرهای پلکانی آب گرم طبیعی است که مانند آبشار از طبقات سرازیر می‌شود و زیبایی خاصی را به ارمغان خواهد آورد. این منطقه علاوه بر جنبه‌ی طبیعی بسیار تاریخی و قدیمی نیز است. چشمه‌ی Pamukkale بیش از دو هزار سال از دوره‌ی امپراتوری رومیان باستان قدمت دارد و تاکنون نظر گردشگران زیادی را به خود جلب کرده است. درنهایت چشمه پاموک در سال 1988 میلادی در لیست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.

منطقه یخ‌های زمردی در روسیه

منطقه یخ‌های زمردی در روسیه

دریاچه‌ی یخ‌زده‌ای در روسیه واقع در سیبری، با عنوان دریاچه بایکال شناخته‌شده است. این دریاچه که بزرگ‌ترین دریاچه‌ی آب شیرین زمین است، 20 درصد از آب شیرین زمین را در خود جای‌داده است. همچنین این دریاچه یکی از قدیمی‌ترین دریاچه‌های دنیا است که بیش از 25 میلیون سال عمر دارد. زمانی که این دریاچه براثر سرما یخ می‌زند یخ‌هایی زمردی را ایجاد می‌کند و منطقه‌ای زیبا را به تصویر می‌کشد. این حالت زمانی در سطح این دریاچه ایجاد می‌شود که نور به یخ‌ها بتابد و حاصل تابش نور، رنگ زیبای زمردی خواهد بود که زیبایی فوق‌العاده را به ارمغان می‌آورد. این منطقه اصلاً شباهتی به دیگر نقاط زمین ندارد و سطح آن مانند سطح سیارات عجیب دیگر به نظر می‌رسد.

امتیاز: 4.5 از 5 (10 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.