نکاتی برای سفر با بچه ها که تعطیلات بعدی خانوادگی شما را نجات می‌ دهد

معمولا والدین در هنگام سفر با با بچه ها اضطراب یا مشغله فکری دارند اما زمانی که بدانید چگونه با بچه‌ها سفر کنید، همه آن ترس‌ها از بین می‌روند و می‌توانید مطمئن باشید که تعطیلات خانوادگی خوبی را سپری خواهید کرد.

نکاتی برای سفر با بچه های کوچک:

سفر با بچه ها

1.  سفر خود را زودتر رزرو کنید

هرچه زودتر سفر خود را رزرو کنید، احتمال بیشتری وجود دارد که بتوانید از هتل‌های بهتر با امکانات بیشتر به خصوص برای زمان‌های اوج سفر استفاده کنید. این مورد راجع به بلیط هواپیما و قطار هم صدق می‌کند.

2 . زمان اضافه‌ای را برای سفر در نظر بگیرید

همه چیز با بچه ها بیشتر طول می‌کشد، بنابراین اگر این اولین سفر خانوادگی شما (یا حتی پنجاهمین سفر شما) است، بد نیست تخمین خود را از اینکه سفر شما چقدر طول می‌کشد دوبرابر یا حتی سه برابر کنید.

3. در مواجه با موقعیت‌های غیر قابل پیشبینی اضطراب و عصبانیت خود را کنترل کنید

ممکن است آب و هوای پیش‌بینی‌نشده و یا تاخیرهای پروازی برای شما اتفاق بیافتد و شما هیچ کاری نمی‌توانید در مورد آن انجام دهید. عصبانی شدن یا از دست دادن خونسردی به شما کمکی نخواهد کرد. در واقع، هر گونه ناامیدی که از خود نشان دهید، روز شما را خراب می‌کند و این حس را به فرزندانتان نیز منتقل می‌کنید. شما نمی‌توانید همه چیز را از قبل برنامه ریزی کنید پس فقط استراحت کنید و از مسیر لذت ببرید.

4.  تا حد امکان در اواخر صبح یا اوایل بعد از ظهر ساعت پرواز را انتخاب کنید

اگر در برنامه خود انعطاف پذیری دارید، از انتخاب ساعت حرکت صبح زود یا اواخر شب برای پروازها، قطارها یا اتوبوس‌ها خودداری کنید. در عوض، بین ساعت 11 صبح تا 4 بعد از ظهر سفر کنید. به این ترتیب، در وقت محلی مجبور نخواهید شد با ساعات شلوغی دست و پنجه نرم کنید یا بچه‌ها را صبح زود بیدار کنید. این بازه زمانی معمولاً در اکثر فرودگاه‌ها کمترین شلوغی را دارد.

5. زمان سفر را با زمان خوابیدن فرزندتان هماهنگ کنید

هیچ کودکی در هواپیما آرام‌تر از کودکی که در خواب است وجود ندارد. اما زمانی این کار را انجام دهید که کوچولوی شما بتواند بخوابد و ناآرامی نکند.

6.  از مواردی که در سفر باید همراه شما باشد فهرست تهیه کنید

شما می‌توانید از مواردی مانند تاریخ سفر، شماره تاییدیه ایرلاین، آدرس هتل و نام همه افراد مهمان یک کپی بگیرید و به هر یک از اعضای خانواده خود بدهید و یا همه اطلاعات را در برنامه‌ای مانند Trello قرار دهید. فهرستی از مواردی که باید بردارید، مانند گذرنامه، کارت‌های اعتباری و وسایل راحتی کودکتان را تهیه کنید.

7. می توانید مکانی را که در سفر قبل رزرو کردید برای این سفر دوباره رزرو کنید

بسیاری از خانواده‌هایی که با هم سفر کرده‌اند، بارها و بارها به یک مقصد، حتی همان اتاق هتل، باز می‌گردند. مزیت این کار این است که شما مقصد خود را در داخل و خارج می‌شناسید و می‌دانید چه انتظاری دارید.

8.  ترجیحا اتاقی را که دارای آشپزخانه است انتخاب کنید

بسیاری از هتل‌ها اتاق‌هایی با گزینه‌های آشپزخانه دارند. حتی اگر کمی بیشتر برای اتاق بپردازید، در قبض‌های رستوران صرفه جویی خواهید کرد و این گونه می‌توانید برای سرگرم کردن خود و کودکتان در کنار هم آشپزی کنید.

9. آب و هوای مقصد خود را بررسی کنید

حداقل چند روز قبل از رفتن به تعطیلات، آب و هوای جایی که می‌روید را بررسی کنید.

10. برای اطلاع از امکانات رفاهی مناسب کودک، از قبل تماس بگیرید

به یک تخت کودک در اتاق نیاز دارید؟ یا می‌خواهید پرستار کودک استخدام کنید؟ قبل از رزرو در مورد همه این امکانات بپرسید تا بدانید هتل شما دقیقا چه چیزی را ارائه می دهد.

11. همه دستگاه‌ها را شارژ کنید و چیزهایی برای تماشا دانلود کنید

در حالی که این روزها اکثر پروازها دارای گزینه‌های سرگرمی و وای فای هستند، کیفیت خدمات و در دسترس بودن به طور گسترده‌ای بر اساس خطوط هوایی، مسیر پرواز و کلاس کابین متفاوت است. البته، هیچ راهی وجود ندارد که از قبل بدانیم آیا سرویس از کار افتاده یا در دسترس نیست، بنابراین برخی بازی‌ها و نمایش‌هایی که شما و فرزندانتان می‌توانید حتی بدون دسترسی به اینترنت، تماشا کنید را دانلود کنید.

12. در سفر لوازم تمیزکننده و بهداشتی همراهتان باشد

حوله کاغذی، دستمال مرطوب، کیسه‌های پلاستیکی، بعلاوه لباس‌های اضافی برای برای خود و کودک خود بیاورید و کاپشن، کفش و جوراب و چند دست لباس اضافی را فراموش نکنید.

13. یک کیف پول قلابی برای بازی کودکتان بسازید

چند بار کودک شما برای ساعت‌ها با کیف پول شما بازی کرده است؟ یک کیف پول قدیمی را با کارت‌های هدیه استفاده شده، عکس‌ها، کلیدهای قدیمی و چیزهای دیگر پر کنید که می‌تواند ساعت‌ها حواس آنها را پرت کند. این یکی از مؤثرترین راه‌ها برای سرگرم کردن کودک شما در هواپیما است و هیچ هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت!

14. از آوردن کیف و کیسه اضافه خودداری کنید

به عنوان یک قاعده کلی، شما نباید بیش از دو کیسه برای هر نفر همراه خود داشته باشید و سعی کنید یکی از آن کیف‌ها را کوله پشتی کنید تا فشاری کمتری به شما وارد شود.

15. چمدان‌های مخصوص خودشان را برایشان تهیه کنید

نکاتی برای سفر با بچه ها

یکی از بهترین کارهایی که والدین می‌توانند انجام دهند این است که برای کودک چمدان مخصوص بخرند و به دستشان بدهند. لحظه بسیار قشنگی است وقتی که ببینید کودک نوپایتان با اعتماد به نفس در فرودگاه یا هتل در حال کشیدن چمدان خود است. همچنین این کار مقداری از فضای کیف شما خالی می‌کند.

16.  به بچه‌ها در برنامه ریزی سفر استقلال دهید

به بچه‌ها قدرت دهید تا لباس‌ها و چیزهای خوبی را که می‌خواهند در تعطیلات خانوادگی بیاورند، انتخاب کنند. این باعث ایجاد حس هیجان سفر و استقلال در کودکتان می‌شود. مطمئناً، آنها چمدان خود را با تعداد زیادی اسباب‌بازی پر می‌کنند. اما شما می‌توانید آن‌ها را در زمانی که نگاه نمی‌کنند، پنهان کنید.

17. یک کالسکه خوب با خود به همراه داشته باشید

اگر قصد دارید با پای پیاده گردش‌ زیادی انجام دهید، مطمئن شوید که کالسکه خوبی را با خود به سفر می‌آورید به خصوص اگر با بچه‌های زیر شش سال سفر می‌کنید.

18. اسباب بازی هایی با خود به همراه داشته باشید تا کودکتان را ساعت‌ها سرگرم کند

سفر های طولانی نیاز به حواس‌پرتی بچه ها دارد. مطمئن شوید که ترکیب خوبی از گزینه‌های دیجیتال و غیر دیجیتال دارید. سورپرایزهای جدید یا اسباب بازی‌های کوچک را در فواصل زمانی مختلف در طول سفر به آن‌ها بدهید و به یاد داشته باشید قطعات کمتر به معنای چیزهای کمتری برای گم شدن یا از دست دادن استدر نتیجه یک مجموعه لگو یا پازل ممکن است کودک شما را برای مدت طولانی در هواپیما مشغول کند اما این نوع اسباب بازی‌ها احتمالا بهتر است در خانه بمانند.

19. میان وعده‌های سالم بخورید

همیشه هنگام سفر با بچه ها، مواد غذایی سالم در دسترس داشته باشید. متخصصین تغذیه میان وعده‌هایی را توصیه می‌کنند که دارای فیبر و پروتئین بالایی هستند، مانند یک مشت بادام بدون نمک، سیب، پنیر، کراکر و میوه.

20. تا حد امکان از بطری‌ها، نی‌ها و فنجان‌های یکبار مصرف استفاده نکنید

با وجود این همه پلاستیک یکبار مصرف در هواپیماها، قطارها و کشتی‌ها، صنعت سفر یکی از عوامل اصلی مشکل رو به رشد زباله در جهان است. اگر دوست دارید قهوه بنوشید، با آوردن یک بطری آب قابل استفاده مجدد برای خود و بچه‌ها و همچنین یک لیوان مسافرتی، به کاهش زباله‌های پلاستیکی کمک کنید.

21. قبل از رفتن بلیط مکان‌های تفریحی را بخرید

برای بازدید از موزه، باغ وحش، نمایش تئاتر یا هر جاذبه محبوب دیگری، همیشه از قبل بلیط را تهیه کنید. بلیط‌هایی که از قبل به صورت آنلاین خریداری می‌شوند اغلب ارزان‌تر از خرید بلیط به صورت حضوری است و با این کار وقت شما هم تلف نمی‌شود.

22. برای گردش شهری از یک تور اتوبوس استفاده کنید

اگر در حال بازدید از شهری هستید که هرگز به آن نرفته‌اید، هیچ راهی بهتر از استفاده از یک تور اتوبوسی که شما را با تاریخ آن شهر و کشور آشنا کند، وجود نخواهد داشت. فراموش نکنید که اغلب می‌توانید این موارد را به صورت آنلاین خریداری کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.