نکاتی موثر برای بخشش دیگران

نکاتی موثر برای بخشش دیگران حتی زمانی که این کار برایتان بسیار دشوار است

حتما شما هم تا به حال قربانی رفتارهای ناخوشایند افراد با خودتان بوده‌اید. رفتارهایی که باعث احساس درد و ناراحتی در شما شده و افکارتان را درگیر خود کرده است. با این وجود بد نیست بدانید که می‌توان چنین افرادی را بخشید و احساسات خود را بهبود داد. شما برای این کار نیازمند رعایت چند نکته کوتاه در رفتارهایتان هستید. در ادامه همراه دینو باشید تا با نکاتی موثر برای بخشش دیگران حتی زمانی که این کار برایتان بسیار دشوار است، آشنا شوید.

بخشش دیگران

همه شما خوب می‌دانید که «بخشش» همواره برای همه افراد بسیار مهم است. توجه داشته باشید که بخشش دیگران می‌تواند به شما در بهبود و پیشرفت زندگی کمک کند و شخصیتتان را رشد دهد. با این حال، گذشتن از اشتباهات افراد، همچنین یکی از چالش برانگیزترین رفتارهایی است که می‌توان در زندگی انجام داد. بسیار سخت است کسی را که برای شما درد و رنج ایجاد کرده و انرژی‌های منفی را وارد زندگیتان نموده، ببخشید. باید توجه کنید به همان اندازه که این کار سخت و دشوار است، همچنین بسیار بااهمیت و ضروری هم هست. این رفتار دقیقا همان چیزی است که به شما کمک می‌کند رو به جلو حرکت کنید و در زندگیتان، همان شخصی باشید که همواره می‌خواهید.

باید بدانید که وقتی کسی باعث درد و ناراحتی شما شده، بودن در کنار آن شخص، برای شما احساس ناراحت بیشتری به همراه خواهد داشت. با این حال مهم است که درک کنید اگر فردی کاری ناخوشایند انجام می‌دهد، به دلیل شخصیت او است و ربطی به شما ندارد. با این که چنین تصوری رفتارهای ناشایست شما را توجیه نمی‌کند؛ اما، در عین حال مهم است که هرگز بهانه‌ای برای رفتار کسی نیاورید. در عوض شما می‌توانید وقت بگذارید تا بفهمید که دلیل رفتار بد دیگران با شما چیست و سعی کنید آن‌ها ببخشید و در زندگی خود رو به جلو حرکت کنید.

درست است که این رفتار می‌تواند بسیار چالش برانگیز و دشوار باشد؛ اما، تحمل خشم و درد، شما را از لحاظ شخصیتی پایین آورده و از موفقیت‌هایتان در زندگی دور می‌کند. به همین دلیل هم هست که همه ما باید یاد بگیریم چگونه دیگران را ببخشیم، حتی اگر آن‌ها طلب بخشش نکنند و احساس پشیمانی نداشته باشند.

نکاتی موثر برای بخشش دیگران

نکاتی موثر برای بخشش دیگران

این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا دیگران را راحت‌تر از گذشته ببخشید، حتی اگر این کار برایتان بسیار دشوار باشد. 6 نکته مربوط به بخشش دیگران را در ادامه بخوانید:

1. بهبود شخصیت

نکاتی موثر برای بخشش دیگران - 1. بهبود شخصیت

بخاطر بسپارید که وقتی فردی را می‌بخشید، به این معنی نیست که شما در حال عفو رفتار یا اعمال او هستید. این بدان معنی است که شما آن چه را که اتفاق افتاده، می‌پذیرید. شما در واقع سعی می‌کنید راهی برای زندگی با آن رفتار خاص پیدا کنید. این یعنی بهبود شخصیت و تطبیق رفتار خود به صورت موثر! همه ما نیاز داریم بهتر از گذشته خود باشیم.

2. واقع‌بینی

نکاتی موثر برای بخشش دیگران - 2. واقع‌بینی

بخشش کسی به معنای این نیست که شما نباید نسبت به آن چه که اتفاق افتاده است، احساسی داشته باشید. اتفاقا شما هنوز هم ممکن است احساس ناراحتی و عصبانیت و یا درد همراه با تجربه تلخ خود را  حس کنید. پس نیازی به انکار ندارید. سعی کنید با زمان دادن به احساسات خود، حالت‌های منفی و آزاردهنده را پشت سر بگذارید و به پذیرش موضوع برسید. پذیرش اتفاقات اطراف به شما درک درستی از پدیده‌ها داده و باعث می‌شود فردی واقع‌بین باشید و شما را ایده‌آل‌گرایی بیش از حد دور می‌کند.

3. کسب تجربه

نکاتی موثر برای بخشش دیگران - 3. کسب تجربه

یاد بگیرید درسی را که حادثه‌ای به شما آموخته و احساسی که از درد به دست آورده‌اید، بپذیرید. هر تجربه‌ای به شما کمک می‌کند تا رشد کنید و یک فرد قوی‌تر باشید. فقط کافی است حقیقت را انکار نکنید. زمانی که شما آن را تصدیق کنید، احساساتتان می‌توانند به شما کمک کنند تا فردی که شما را آزرده، به خاطر هر کاری که انجام داده است، ببخشید.

4. استقلال و رضایت درونی

4. استقلال و رضایت درونی

بخشیدن شخصی، به معنای این نیست که حتما باید به او بگویید که او را می‌بخشید. ممکن است برخی افراد از رفتار خود احساس پشیمانی نداشته باشند و نیازی به طلب بخشش نبینند. اگر شما با چنین فردی روبرو باشید، با ابراز بخشش خود، فقط او را نسبت به درستی رفتارش مطمئن‌تر خواهید کرد. با این حال، هیچ مشکلی در بخشش شخصی و رها کردن احساس منفی آن وجود ندارد. دیگران را ببخشید، بدون این که بگویید آن‌ها را بخشیده‌اید. نیازی به احساس گناه در مورد این کار نیست. در نهایت به احساس استقلال و رضایت درونی از بزرگی روح خود خواهید رسید.

5. همزادپنداری

5. همزادپنداری

به خاطر داشته باشید که هر کس به نحوی در زندگی خود، شکست را تجربه کرده و هرگز کامل نیست. انسان همیشه اشتباه می‌کند. سعی کنید بفهمید که چرا فردی با شما رفتار ناخوشایندی داشته؛ البته، شاید واقعا هم تقصیر او نبوده است. خود را به جای آن فرد بگذارید و به همه چیز از دید او نگاه کنید. ممکن است او خود را به خاطر احساس رنج شما، مقصر بداند و در قبال وضیعت بد روحیتان احساس مسئولیت کند. با این وجود ممکن است حتی نتوانند احساسات خود را به درستی ابراز کند. در این صورت، بخشش شما برای او ارزش زیادی خواهد داشت.

6. رهایی روحی

6. رهایی روحی

بخشیدن افراد می‌تواند به شما کمک کند تا احساسات و انرژی زیادی را که در نتیجه عصبانیت و نفرت هدر خواهید داد، صرفه‌جویی کنید. به یاد داشته باشید که احساس بخشش، شما را از تسلط و تحمل انرژی‌های منفی آزاد می‌کند.

به طور قطع شما نیز تا کنون تجربه شکست و رفتار ناخوشایند را داشته‌اید. بسیار ارزشمند است اگر تجربیات خود را درباره نکاتی موثر برای بخشش دیگران با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید. در نظرات با ما همراه باشید.

منبع: Pink Villa

بیشتر بخوانید: سرچشمه گناه: ما دارای صداقت شهودی هستیم یا به طور طبیعی متقلبیم

بیشتر بخوانید: آبی سرمه‌ای آرامش‌بخش‌ترین رنگ جهان برای بهبود حس اضطراب و افسردگی است

امتیاز: 5.0 از 5 (5 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.