هزاران گزارش بشقاب پرنده

دسترسی به هزاران گزارش بشقاب پرنده دولت در حال حاضر در دانشگاه کانادا امکان‌پذیر است

یک فرد علاقه‌مند به گزارشات بشقاب پرنده‌ها، مجموعه شخصی 30000 سندی خود را به دانشگاه مانیتوبا در کانادا اهدا کرده است. حقیقت درون این اسناد نهفته است. در ادامه با جزییات خبر دسترسی به هزاران گزارش بشقاب پرنده همراه دینو باشید.

هزاران گزارش بشقاب پرنده در دانشگاه کانادا

آسمان شمال کانادا مکان پدیده‌های مرموز فراوانی است. مواردی که شامل ادعاهای متعدد مشاهده بشقاب پرنده‌ها (UFO) نیز می‌باشد. اکنون، جویندگان حقیقت در دانشگاه مانیتوبا در وینیپگ ممکن است به لطف اهدای اخیر بیش از 30000 سند مربوط به بشقاب پرنده‌ها به بایگانی‌های این دانشکده، زمستان شلوغی را پیش رو داشته باشند. این اهدای ارزشمند از «کریس روتکفسکی» (Chris Rutkowski)، نویسنده علمی و یوفولوژیست پرکار کانادایی، مورد تقدیر واقع شده است. بر اساس بیانیه دانشگاه مانیتوبا، مجموعه روتکفسکی شامل بیش از 20000 گزارش بشقاب پرنده ثبت شده در طی 30 سال گذشته، به علاوه بیش از 10000 اسناد مربوط به یوفوها از دولت کانادا می‌باشد.

هزاران گزارش بشقاب پرنده

محوریت اسناد هزاران گزارش بشقاب پرنده

بسیاری از این اسناد مربوط به برخورد بدنام ناشناس یک بشقاب پرنده معروف به حادثه «دریاچه فالکون» هستند. برخوردی که روتکفسکی آن را «بهترین پرونده مستند بشقاب پرنده» کانادا می‌نامد. او در توضیحات خود به CBC می‌گوید:

این اسناد حتی از ماجرای روزول – بشقاب پرنده ادعا شده در سال 1947 که بر روی نیومکزیکو مشاهده شد – نیز عبور می‌کنند ؛ زیرا، ایالات متحده هنوز نمی‌داند که چه اتفاقی در روزول رخ داده است.

در همین حال درباره حادثه دریاچه فالکون نیز مقامات ایالات متحده و کانادا آن را غیرمعمول و غیرقابل توضیح دانستند. این حادثه در 20 مه 1967 هنگامی که یک زمین‌شناس آماتور به نام «استفان میکالاک» (Stefan Michalak) در جستجوی کوارتز در نزدیکی دریاچه فالکون در مانیتوبا بود، اتفاق افتاده است. مانیتوبا استانی در کانادا است که از بالای داکوتای شمالی شروع شده و نزدیک به 800 مایل (1,200 کیلومتر) تا شمال منجمد امتداد پیدا می‌کند.

حادثه دریاچه فالکون

در توضیحات مربوط به این حادقه آمده است که میکالاک در طول بررسی‌های خود، توسط گله‌ای از غازهای آشفته که در حال گذر از بالای سر او بودند، شگفت‌زده می‌شود. با توجه به بازگویی‌های متعدد داستان از زبان خود او، غازها ظاهرا از دو جسم درخشان و شبیه به سیگار در آسمان در حال فرار بوده‌اند:

یکی از اشیاء پرواز کرد و رفت و دیگری در یک تراس سنگی در همان نزدیکی فرود آمد.

او مدتی را برای ترسیم جسم مرموز گذرانده (اسکیس‌هایی که اکنون جزئی از مجموعه دانشگاه مانیتوبا است، یک بشقاب پرنده بی‌نظیر را نشان می‌دهند) تا این که در نهایت به آن جسم عجیب نزدیک می‌شود. میکالاک متوجه هوای گرم و پر از بوی گوگرد و همچنین صداهای عجیب و غریب و سوت خاصی از شیء ناشناخته شده است. به گفته وی، بشقاب پرنده بسیار داغ بود، آن قدر داغ که نوک دستکشش را سوزانده بود. به نظر می‌رسید صداهایی از درون می‌آید. هنگامی که او از درب بازی به درون این شیء نگاه می‌کند، انتظار دارد تیمی از خلبانان ارتش آمریکا را ببیند. در عوض، او قبل از بسته شدن درب، چیزی بیش‌تر از یک تابلوی چراغ‌های چشمک‌زن نمی‌بیند. دست آخر نیز این بشقاب پرنده چرخیده و الگوی شبکه‌ای از سوراخ‌های ریز در قسمت بیرونی سفینه، شکم او را با اسپری گاز داغ سوزانده است.

این حمله، پیراهن و کلاه میکالاک را به آتش کشیده و او را با سوختگی درجه یک روی شکم خود که الگوی شبکه سفینه را نشان می‌دهد، رها کرده است. بیمارستانی در وینیپگ سوختگی او را معالجه کرد که بعد از معالجه، جای سوختگی‌ها متورم شده و بعد از چند هفته، او دچار علائم عجیبی چون سردرد، اسهال و بیهوشی شد.

هزاران گزارش بشقاب پرنده - اسکیس

صحت ادعای حادثه دریاچه فالکون

ماجراجوی این حادثه، جزییات را به مقامات ایالات متحده و کانادا منتقل می‌کند. وی سرانجام برای ارزیابی جسمی و روانی در کلینیک روانشناسی مایو در مینسوتا حاضر می‌شود. در نهایت نتایج این کلینیک مشخص کرد که او دارای ذهنی سالم و به دور از توهم است. سال‌ها بعد، یک قطعه فلز پیچ خورده از محل فرود ادعا شده حادثه دریاچه فالکون کشف شد. آزمایشات نشان داد که این فلز به شدت پرتوزا است. تا به امروز، نه ارتش کانادایی و نه ایالات متحده نتوانسته‌اند این موضوع را توضیح دهند.

همه سوابق روتکفسکی در مورد حادثه دریاچه فالکون به علاوه هزاران گزارش بشقاب پرنده دیگر از برخوردهای ادعا شده، به زودی در بایگانی و مجموعه‌های ویژه دانشگاه مانیتوبا قابل دسترسی خواهند بود. شما حاضرید چند دلار برای ناشناخته‌ها هزینه کنید؟ این دانشکده برای کمک به دیجیتالی کردن این اسناد، یک کمپین جمع‌آوری کمک مالی راه‌اندازی کرده است. آن‌ها امیدوارند در آینده‌ای نزدیک این اسناد را به صورت جهانی روی وب برای علاقه‌مندان قابل دسترس نمایند. نظر شما چیست؟ آیا هزاران گزارش بشقاب پرنده و حقایق مربوط به آن‌ها، ارزش هزینه کردن دارند؟ در نظرات با ما همراه باشید.

منبع: Live Science

بیشتر بخوانید: کره اسرارآمیز بتز چگونه باعث حیرت دانشمندان و نظامیان شد؟

بیشتر بخوانید: فارگو و ماجرای اسرارآمیز برخورد کلانتر جانسون با یوفو

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.