یوفو و فارگو

فارگو و ماجرای اسرارآمیز برخورد کلانتر جانسون با یوفو

این یک داستان واقعی است. جمله معروفی است که تماشاگران کمدی سیاه و محبوب فارگو با آن آشنایی کامل دارند؛ اما چه رابطه‌ای بین فارگو و ماجرای برخورد کلانتر جانسون با یوفو وجود دارد؟

هنگامی‌که تماشاگران در سال ۱۹۹۶ فیلم فارگو را بر پرده نقره‌ای تماشا می‌کردند یا حتی اکنون که می‌توانند سریال فارگو را در تلویزیون به تماشا بنشینند، با این جمله روبه‌رو می‌شوند: این یک داستان واقعی است.

البته برادران کوئن به‌عنوان کارگردان فیلم و نوآ هاولی کارگردان سریال در‌ عین چیره‌ دستی و بی‌رحمی با حقیقت بازی می‌کنند تا مخاطب بر‌جای خود میخکوب شود؛ اما یکی از ماجراهای مرموز فصل دوم سریال در واقع یک داستان واقعی است.

فارگو و یوفو

عجالتاً باید گفت مدارک مستدلی برای اثبات وجود نورهای غیرقابل توضیح یا یوفوهای مرموز در سریال فارگو که در حوالی لون ایالت مینه سوتا در سال ۱۹۷۹ دیده شده‌اند، وجود دارد.

نوآ هاولی نیز برای اشاره به این پدیده فراطبیعی ممکن است از منابع تاریخ محلی به‌ویژه برخوردهای دهه ۷۰ الهام گرفته باشد.

دورانی که به گفته مورخ محلی دیو کنی یکی از نویسندگان کتاب مینه سوتا در دهه ۷۰ یک برهه ده‌ساله بی‌سابقه برای یوفوها در مینه سوتا بود.

ماجرای اسرارآمیز برخورد کلانتر جانسون با یوفو

ایالت مینه سوتا در آن دهه پررمزوراز جولانگاه اشیاء پرنده ناشناس به‌نظر می‌رسید که شاهدان جالبی‌ نیز داشتند ولی برجسته‌ترین و عجیب‌ترین پرونده حادثه‌ای بود که با نام کلانتر وال جانسون گره خورد.

ماجرای اسرارآمیز برخورد کلانتر جانسون با یوفو در شبی تاریک از ماه اگوست سال ۱۹۷۹ رخ داد.
جانسون در جاده‌ٔ مرزی ایالتی داکوتای شمالی و مینه سوتا در حال گشت‌زنی بود که نوری با قطر چند اینچ و به‌صورت شناور بالای زمین توجه‌اش را جلب کرد.

کلانتر جانسون در مصاحبهٔ ضبط شده‌اش با پلیس چنین گفت:

من متوجه نوری بسیار درخشان شدم که قطری از ۸ تا ۱۲ اینچ داشت و در ۳ تا ۴ فوتی زمین شناور بود. لبه‌های آن بسیار مشخص بود.

حمله یوفو به کلانتر جانسون

کلانتر جانسون هنوز در حال هضم برخورد خود بود که شی ناشناس به سمت او حرکت کرد. با‌ عبور گوی درخشان گویی ضربه‌ای به کلانتر وارد شد. وقتی کلانتر به خود آمد، متوجه شد که با ماشین پلیس از جاده خارج شده و خودش نیز در نهر آب کنار جاده افتاده است.

فارگو و یوفو

پزشکان بعد از بررسی کلانتر جانسون مجبور به مداوای چشم‌هایش شدند. گویی کلانتر دچار عارضه‌ای شده بود که جوشکاران در مواجهه با نور زیاد فرآیند جوشکاری به آن دچار می‌شوند.

یوفو و فارگو

هنوز از ابهام حادثه برای آن‌ها کم نشده بود که باتوجه‌به ساعت جانسون بیشتر متعجب شدند. آن‌ها متوجه شدند ساعت او به‌مدت ۱۴ دقیقه عقب افتاده است.

فارگو و یوفو

فورد مدل ۱۹۷۷ کلانتر جانسون نیز از‌ این برخورد بی‌نصیب نمانده بود. چراغ جلو شکسته بود و شیشه جلو راننده نیز با‌ شدت سوراخ شده بود. آنتن رادیویی نیز با زاویه شدید منحرف شده بود. حتی ساعت خودرو نیز به‌مدت ۱۴ دقیقه تأخیر داشت.

فارگو و یوفو

این علایم می‌توانست مدرکی بر صحت گفتار کلانتر بخت برگشته باشد. بااین‌وجود پلیس شرایط را بررسی کرد و هرگز نتیجه‌ای اعلام نکرد لیکن این ماجرای عجیب تبدیل به پرونده مورد علاقه پژوهشگران یوفو شد و در فهرست پرونده‌های محبوب با مدارک ویژه قرار گرفت.

خودروی کلانتر در موزه

جروم کلارک پژوهشگر و عضو مرکز مطالعات یوفو و نویسنده دائره‌المعارف یوفو معتقد است حادثه کلانتر جانسون یکی از ۱۰ حادثه کلیدی برخورد در تاریخ یوفوها است.

اکنون کلانتر جانسون با نوه‌هایش از دوران بازنشستگی خود در ایوکلیر ایالت ویسکانسین لذت می‌برد. درحالی‌که این داستان با شواهد خود می‌تواند یک از مهم‌ترین مدارک از وجود زندگی فرا‌زمینی باشد ولی کلانتر جانسون در مصاحبه اخیرش می‌گوید که چندان به ماجرای آن شب فکر نمی‌کند.

فارگو و یوفو

برای دیگران این حادثه برخورد با یوفو این چنین پیش نرفته‌ است. ماجرا آنقدر مورد توجه کارشناسان و مردم عادی قرار گرفت که خودروی کلانتر در موزه کوچک شهر وارن مینه سوتا جای گرفت.

از سویی ماجرای جانسون مشابه وقایعی است که در فصل دو سریال فارگو می‌بینیم. پلیس شهری کوچک، جاده‌های تاریک، چراغ‌های عجیب در آسمان و رازی که همچنان سَربه‌مُهر مانده است.

امتیاز: 4.8 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.