افزایش اطلاعات عمومی

با چند راهکار ساده و روزمره، به افزایش اطلاعات عمومی خود بپردازیم

در دوره‌ای زندگی می‌کنیم که هر فرد به‌راحتی می‌توانید به ساده‌ترین و پیچیده‌ترین اطلاعات در سراسر جهان دسترسی پیدا کند و هیچ عذری برای کم بودن اطلاعات عمومی و دانش افراد وجود ندارد. مغز ما روزانه نیاز دارد تا فعالیت‌های گسترده‌ای را تحلیل و پردازش کند و فقط در این صورت می‌توان ذهن و حافظه‌ای قوی داشت. اگر از مغزمان کار نکشیم رفته رفته شاهد تنبلی آن خواهیم بود در نتیجه چه خوب است که از این توانایی باارزش استفاده کنیم و با این قدرت یادگیری بالا، بتوانیم در زمینه موضوعات موردعلاقه و متنوع اطلاعات کسب کنیم. در این مطلب قصد داریم تا چند راهکار ساده و روزمره را برای افزایش اطلاعات عمومی در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. توجه داشته باشید که افزایش اطلاعات عمومی، علاوه بر تقویت مغز و ذهن، به عزت‌نفس شما نیز کمک می‌کند و قدرت صحبت در راستای موضوعات مختلف را به شما خواهد داد.

افزایش اطلاعات عمومی

چند راهکار ساده و روزمره برای افزایش اطلاعات عمومی

روزنامه بخوانید

بااینکه در این روزها تمامی اخبار و مطالب در شبکه‌های اجتماعی مختلف منتشر می‌شود اما هنوز هم روزنامه‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارند. شما با ورق زدن روزنامه‌ها می‌توانید اطلاعات متنوعی در زمینه‌های مختلف کسب کنید و روزنامه هنوز یک راه ساده برای دسترسی به اطلاعات گسترده‌ی روز دنیا محسوب می‌شود.

به‌صورت روزانه مطالعه داشته باشید

تنها راه افزایش اطلاعات عمومی مطالعه است. شما می‌توانید در زمینه‌های موردعلاقه‌تان مطالعه داشته باشید و این مطالعه می‌تواند از طریق گوشی هوشمند یا از طریق کتاب و مجله باشد. همین‌که موضوعات جدیدی را بخوانید و به ذهنتان اطلاعات وارد کنید درواقع مغزتان را فعال کرده‌اید. شما می‌توانید با کتاب‌های علمی ساده و اطلاعات عمومی شروع کنید و بر موضوعاتی متمرکز شوید که بیشتر ذهنتان را مشغول می‌کند. البته مطالعات روزمره حتماً نباید علمی باشد بلکه می‌تواند در قالب یک داستان یا اخبار روز دنیا هم باشد.

اطلاعات عمومی

به‌جای دیدن برنامه‌های بی‌محتوا، ویدیوهای آموزشی یا مستندهای علمی ببینید

باید اشاره‌کنیم که برنامه‌های زرد و بی‌محتوا و سریال‌های ناتمام، هرگز پایانی ندارند. چه خوب است که به‌جای تماشای تلویزیون و برنامه‌های این‌چنینی از ویدیوهای آموزشی بازدید کنید یا به دنبال برنامه‌های مستند علمی باشید. برای افرادی که از خواندن فراری هستند مشاهده‌ی ویدیوهای آموزشی و مستندات علمی بهترین روش برای افزایش اطلاعات عمومی است.

پاسخ هر سؤالی را که به ذهنمان آمد از گوگل پیدا کنیم

گوگل پاسخ همه‌ی سؤالات را دارد پس بهترین کار این است که هرگاه سؤالی به ذهنتان رسید آن را در گوگل جستجو کنید. حس کنجکاوی شما نسبت به یک موضوع باعث می‌شود که قدرت یادگیری‌تان افزایش یابد. توجه کنید که نباید یادگیری را به زمان دیگری بی اندازید و باید همان لحظه که سؤالی به ذهنتان آمدُ درباره آن موضوع مطالعه کنید. این روش جستجو و پیدا کردن پاسخ سؤالات ذهن، یک روش ساده و رایج روزمره برای افزایش اطلاعات عمومی خواهد بود.

در بین جمع‌هایتان در رابطه با موضوعات علمی و اطلاعات عمومی بحث کنید

سعی کنید در جمع‌ها آنچه را که مطالعه کرده‌اید را با دیگران هم در میان بگذارید تا بحث‌های علمی باز شود. همچنین با تعریف کردن موضوعات علمی برای دیگران می‌توانید آن مطلب را برای همیشه در ذهن خود ثبت نمایید. از سوی دیگر این کار باعث می‌شود تا دیگران هم اطلاعات خود را با شما به اشتراک بگذارند و این‌گونه تبادل اطلاعات شکل خواهد گرفت و تأثیر خوبی در افزایش اطلاعات عمومی‌تان خواهد داشت.

افزایش اطلاعات عمومی

ذهن خود را به چالش بکشید و سعی کنید اطلاعات را در حافظه‌تان ذخیره کنید

نباید به گوشی و کتاب تکیه کنید و باید سعی کنید که تمامی مطالعاتتان را به ذهنتان بسپارید. درست است که شما همیشه به گوگل دسترسی دارید اما اطلاعات عمومی شما باید در ذهن و حافظه‌تان شکل بگیرد. پس بهتر است سعی کنید مطالعاتتان را به ذهنتان بسپارید و همیشه به مطالعاتتان فکر کنید یا برای اینکه هر مطلب را به ذهن بسپارید آن را برای بقیه هم تعریف کنید و هر موضوع را در ذهنتان به چالش بکشید.

امتیاز: 4.0 از 5 (31 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۱۰ دیدگاه

  1. Avatar esmail گفت:

    عالی بود ممنون خانم مجدی

  2. Avatar احمد گفت:

    خیلی ممنون ار راهکارهایتان.همیشه موفق باشید.مرسی

  3. Avatar M.H گفت:

    سلام .
    ممنون از نوشتن این متن . ولی کاش در اون قسمت که گفتین جواب سوال خودتونو از گوگل پیدا کنین ، دقیق تر شرح می دادین…
    گوگل بعضی وقتا اطلاعات بسیار غلطی در اختیار میذاره، مثلا در مسائلی اصلا نمیشه به ویکی پدیا اعتماد کرد… خیلی راه برای فهمیدن سوالامون هست و بهتر از گوگل وجود داره…
    منظورم اینکه کاش این موضوع رو باز می کردین و می گفتین سراغ این جور سایت ها فقط باید رفت….

    • Avatar کلهر گفت:

      دوستان گرامی سلام

      ویکی پدیا با اینکه اطلاعات بسیار زیادی داره و خیلیاشون هم دقیق و درست هستند اما ویکی پدیا منبع معتبر علمی با قابلیت استناد نیست چون امکان ویرایش اطلاعاتش برای همه وجود داره

  4. Avatar معصومه گفت:

    سلام متن خوبی بود.ولی یک چیزومیخام واضح وروشن بگم..برای هرحرکت مابه سوی این روش هااول بایدپشتوانه خوب داشته باشیم تاهیچوخ اعتمادبنفسمونوپایین نیاره ودوم اینکه بودجه خریدکتاب ودیویدی های تقویت فن بیان وازاین جورروش ها روداشته باشیم.که متأسفانه من برالعکس هستم.نه هزینه ای بابت صرف این کارای مثبت دارم نه حمایتگری.ولی 2سالی میشه که علاقه من به کتاب وکتاب خوانی رشد کرده وفک نمیکنم کسی مثه من حداقلش توحوزه ومنطقه ای که ساکنیم به این اندازه علاقه دروجودش باشه گرچه بهترین سرمایه ومادیات ام دستش هست.علت اینکه حمایتگری ام ندارم بازبه عدم سامانی اوضاع مادی برمیگرده.تواین دوسال من ازسایت های متنوع کتابهای مختلفی دانلودکردم ومطالعه داشتم,البته رایگان ودرزمینه های افزایش اعتمادبه نفس وکاهش خجلت وکم رویی.بهترین ومهمترین کتاب هایی ام که توسایت هاموجوده باپرداخت هزینه هستن که من ازپرداختش عاجزم….اینم بگم این علاقه من بی دلیل نیست.چون امسال فارع التحصیل کارشناسی علوم تربیتی میشم جهت استخدام ومصاحبه شغلی به مطالعه وافزایش شناخت واگاهی درزمینه های گوناگون نیازمندم.به هرحال برای رسیدن به موفقیت باید هزینه ام صرف بشه…..حرف آخرم اینه که کسایی که تواین زمانه مثه من آرزویی چون پیشرفت علم دارن وازویدیوهای توخالی وپوچ وانحرافی پرهیز وحس تنفرنبست به این چنین کلیپ هایی ایجادشده وپرداخت هزینه20تومن پول کتاب ام براشون دشواره.(به حق اربعین حسینی انشالله به مرادخیردلشون حاجت روابشن )…..منم مشتاق علم وآگاهی ام دراین روزها دعایم کنین همین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.