جایگاه زبان انگلیسی در اینترنت

بابل دیجیتالی: سرانجام جایگاه زبان انگلیسی در اینترنت از دست می‌رود

یوتیوب YouTube و نتفلیکس Netflix خواستار سرگرمی با گویش‌های محلی در سراسر جهان هستند. آن‌ها همچنین به فکر ساخت یک بابل دیجیتالی در طی این فرآیندند. سرانجام جایگاه زبان انگلیسی در اینترنت از دست می‌رود. در ادامه با دینو همراه باشید.

افسانه برج بابل

برج بابل در «سفر پیدایش»، کتاب مقدس عبری آورده شده است. داستان برج بابل به عنوان افسانه اصلی علت پیدایش زبان‌های مختلف دانسته می‌شود. همچنین توضیحی است که چرا همه ما به زبان‌های مختلف صحبت می‌کنیم. داستان از این قرار است که پس از یک سیل عظیم، مردم همگی به یک زبان صحبت می‌کردند. آنان به سمت شرق حرکت کردند و به سرزمین شنعار (Shinar) رسیدند. انسان‌ها سعی داشتند برجی به قدری بلند بسازند تا بتوانند به راحتی به بهشت برسند. خداوند نیز ناامید و بی‌توجه به تلاش‌های آنان، انسان‌ها را در سرتاسر جهان پراکنده کرد. همین طور برای هر قبیله زبان مخصوص به خود را برگزید تا دیگر نتوانند دوباره با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

جایگاه زبان انگلیسی در اینترنت

جایگاه زبان انگلیسی در اینترنت امروز

به واقعیت مدرن بازگردیم. ما در ساخت یک بابل آنلاین برای رسیدن به آسمان‌های دیجیتالی، با انگلیسی به عنوان زبان میانجی، تا به امروز تلاش‌های فراوانی داشته‌ایم. روزانه میلیاردها نفر از مردم از اینترنت استفاده می‌کنند که اکثریت آن‌ها از کشورهای در حال توسعه هستند. به همین دلیل تصمیم بر این شده که در سال 2020 بیش از نیمی از ساختار وب برای اولین بار به زبان‌هایی که انگلیسی نیستند، نوشته شود. همه این‌ها در حالی اتفاق می‌افتد که گستردگی زبان انگلیسی در اینترنت امروز بر همه روشن است.

ایده بومی‌سازی محتوای وب

این تغییر توسط یکی از خواسته‌های اصلی دنیای آنلاین هدایت می‌شود: مردم می‌خواهند سرگرم شوند. نتفلیکس و یوتیوب نیز این موضوع را به خوبی می‌دانند. به همین دلیل است که اخیرا شاهد افزایش چشمگیر میزان محتوای محلی‌شده هستیم. در واقع، این دو شرکت پیشگامان اصلی این تفکر هستند. این که آیا شما یک سریال آبکی به زبان سواحیلی ساخته‌اید یا یک مستند به زبان هندی، هیچ مهم نیست! اکنون امکان دسترسی صدها میلیون مخاطب به صورت آنلاین برای شما وجود دارد.

سرانجام جایگاه زبان انگلیسی در اینترنت

خشم خداوند به سراغ اینترنت می‌آید! تصمیم دنیا بر این شده است که در سال آینده، اینترنت به طور فزاینده‌ای بومی شود و با این روش دارای ده‌ها زبان مختلف خواهد بود. البته باید توجه کرد که این حرکت قطعا عواقبی نیز خواهد داشت. ممکن است زبان انگلیسی در نهایت جایگاه خود را به عنوان زبان اصلی اینترنت، و حتی یک زبان میانجی و مشترک، از دست بدهد. شاید این رقیبان، زبان‌های اسپانیایی یا چینی ماندارین باشند. البته تا آن زمان، ممکن است لازم نباشد که زبان دیگری را برای درک آن یاد بگیریم؛ چرا که ترجمه آنلاین این کار را برایمان به راحتی انجام می‌دهد. اما این که آیا واقعا این حرکت جهانی، باعث افزایش تعاملات جهانی خواهد شد یا این که اقوام مختلف را محدود به اهالی خود خواهد کرد، هنوز هم جای بحث دارد.

دست آخر سرانجام جایگاه زبان انگلیسی در اینترنت چه می‌شود؟ نظر شما چیست؟ در نظرات با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: رایج‌ترین زبان گفتگو میان مردم جهان کدام زبان‌ها هستند؟

بیشتر بخوانید: اگر به دنبال یادگیری زبان انگلیسی هستید، این مطلب را حتما بخوانید

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.