وام ازدواج سال آینده 50 میلیونی شد

وام ازدواج سال آینده 50 میلیون تومان شد – آیا این رقم کافی است؟

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 از مصوبه این کمیسیون برای پرداخت وام ازدواج سال آینده 50 میلیون تومانی به هر یک از زوج‌ها خبر داد.

علی اصغر یوسف نژاد اظهار کرد: در جلسه امروز سه شنبه کمیسیون تلفیق جزء الف تبصره 16ماده واحده لایحه بودجه به تصویب رسید که بر اساس آن به منظور حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی موظف است از محل پس انداز و قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواج آنها بعد از یکم فروردین 96می‌باشد و تاکنون وام ازدواج دریافت نکرده‌اند با اولویت نخست پرداخت کند.

به گفته وی، طبق این مصوبه تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال 99، 50میلیون تومان با دوره بازپرداخت پنج ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

یوسف نژاد همچنین گفت: بر اساس مصوبه دیگر کمیسیون تلفیق بانک مرکزی مکلف است از طریق بانک‌های عامل مبلغ 7000 میلیارد تومان از محل منابع سپرده‌های پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی به تفکیک ۵۰۰۰ میلیارد تومان به کمیته امداد و 2000 میلیارد تومان به سازمان بهزیستی با معرفی دستگاه‌های ذیربط به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال مددجویی با اولویت زنان سرپرست خانوار به صورت قرض‌الحسنه با بازپرداخت هفت ساله پرداخت کند. در صورتی که هر یک از دستگاه‌های مذکور نتواند به هر میزان سهمیه تسهیلات خود را تا پایان آذر 99 استفاده کند سهمیه مذکور به دیگر دستگاه‌های مشمول تعلق می‌گیرد.

وام ازدواج سال آینده عدد بالایی نیست

سیدعلی ادیانی، عضو هیات رئیسه کمیسیون تلفیق بودجه سال 99 با اشاره به افزایش مبلغ وام ازدواج از 30 میلیون به 50 میلیون تومانی برای سال آینده توسط کمیسیون تلفیق بودجه سال 99، گفت:

افزایش وام ازدواج به احتمال بالا در صحن علنی نیز به تصویب می‌رسد هرچند با توجه به میزان تورم و گرانی کالا، 50 میلیون تومان عدد بالایی نیست و تنها می‌توان گفت؛ قابل‌قبول است.

بیشتر بخوانید: کمیسیون تلفیق مجلس از 30 میلیون تومانی شدن وام ازدواج خبر داد

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar آرش گفت:

    شما بگو 100 میلیارد میدیم پس نمیگیریم، من بازم ازدواج نمیکنم چون نمیتونم آینده و رفاه فرزندان خودم در ایران تضمین کنم، وگرنه زن گرفتن فقط 200 تومان خرج محضر داره تازه اونم اگر تمایل داشته باشید قانونی ثبت بشه!

  2. Avatar 123 گفت:

    شما بگو 100 میلیون کنن
    وقتی درآمد نیست اگرم هست حقوقا همون 1.5 هست چجور انتظار میره بشه قسط وامو پرداخت کرد؟
    عملا مردم بدبخت شدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.