ویپینگ عامل بالقوه مرگ

قاتلی به نام ویپ: به گفته CDC ویپینگ عامل بالقوه مرگ شناسایی شد

طی گزارشات اخیر CDC، ویپینگ عامل بالقوه مرگ شناسایی شده است. مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا، 193 مورد از بیماری‌های جدی تنفسی را تایید نموده‌اند. در ادامه با دینو همراه باشید.

ویپینگ عامل بالقوه مرگ

طبق جدیدترین اخبار CDC، موارد بسیاری از بیماری‌های شدید ریه که به طور بالقوه با ویپینگ در ارتباط هستند، شناسایی شده‌اند. این موارد شامل بیماران ثبت شده 17 تا 38 ساله بین 28 ژوئن و 20 اوت امسال هستند. علاوه بر این، یک مورد از بیماران در ایلینویز پس از بستری شدن در بیمارستان، روز گذشته به علت مشکلات شدید ریوی درگذشت. این در حالی می‌باشد که یکی از دلایل استفاده مردم از ویپ، توقف استعمال دخانیات است. به طور واضح، CDC هنوز تایید نکرده است که آیا شرایط ریوی بیماران واقعا در اثر کاربرد ویپ ایجاد شده است یا خیر.

ویپینگ عامل بالقوه مرگ

سیگار یا ویپ

مصرف دخانیات یکی از دلایل پیشرو مرگ و میر در جهان امروز ماست. ما هنوز درک کاملی از تاثیرات طولانی مدت ویپینگ بر سلامتی نداریم. ویپ احتمالا موضوعی خواهد بود که بسیاری از محققان در آینده با آن روبرو هستند. ماموران تحقیق در مورد این پرونده‌ها، حتی یک ارتباط مشترک بین همه موارد نیافتند. تنها دلیل ادعای آن‌ها این واقعیت است که بیماران همگی از ویپ استفاده کرده‌اند. برخی از آن‌ها به استفاده از تتراهیدروکانابینول یا THC که باعث «سرمستی» در ماریجوانا می‌شود، اعتراف کرده‌اند. «گریگوری کونلی» رئیس انجمن ویپینگ آمریکا اطمینان دارد که این بیماری‌ها توسط دستگاه‌های حاوی حشیش ایجاد شده‌اند. با این حال، «ایلانا آریاس» مسئول CDC گفت:

اطلاعات بیشتری لازم است تا دقیق بدانیم چه عواملی باعث ایجاد این بیماری‌ها می‌شود.

مقامات در حال بررسی چندین تئوری هستند. از جمله این احتمال‌ها، ایجاد بیماری در اثر مصرف مواد سمی مانند فلزات سنگینی از قبیل سرب یا طعم‌دهنده‌های خاص است. به گفته پزشکان، آسیب‌های ریه با آسیب‌های استنشاق مواد شیمیایی سازگار است. سازمان غذا و دارو FDA هیچ کنترلی بر روی موادی که سازندگان استفاده می‌کنند، ندارد. «میچ زلر» مدیر مرکز محصولات توتون و تنباکو FDA گفت:

آژانس در حال حاضر، تمامی محصولات را آزمایش می‌کند تا ببیند که آیا آن‌ها حاوی مواد مضر هستند یا خیر. ادعاهای اخیر تنها در صورتی معتبر خواهند بود که آن بیماری‌ها واقعا توسط مواد موجود در محصولات تجاری ایجاد شده باشند.

تئوری یا حقیقت

ببینید، یک تئوری دیگر این است که مردم در حال تخلیه غلاف‌های نیکوتین تجاری هستند. آن‌ها را در نهایت با مواد معدنی حاوی مواد شیمیایی مختلف از جمله روغن THC پر می‌کنند. زلر اینگونه ادامه می‌دهد:

آژانس‌های مختلف دولتی در حال حاضر مشغول به کارگیری منابع زیادی برای بررسی این مشکل هستند. به نظر می‌رسد این مورد با گذشت زمان رو به رشد است. در طی هفته گذشته تعداد موارد بیش از دو برابر شده است. در برخی بیماران صدمات گسترده و حتی دائمی را شاهد هستیم که نیاز به روزها ماندن در ونتیلاتور دارند. قبل از اینکه وضعیتشان جدی شود، بیماران شروع تدریجی علائم را گزارش می‌کردند. مواردی شامل مشکلات تنفسی، استفراغ، حالت تهوع، درد قفسه سینه و خستگی.

همگی امیدواریم با شناخت بیشتر ویپ، در آینده شاهد این موارد نباشیم. به نظر شما علت اصلی این مشکلات چیست؟

بیشتر بخوانید: ویپ و بیماری‌های ریه: ده‌ها تن از مردم در چندین ایالت مبتلا هستند و هیچ کس نمی‌داند چرا

بیشتر بخوانید: بیشترین مصرف سیگار متعلق به کدام کشورها است؟ (لیست 10 کشور اول کشیدن سیگار)

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.