روغن زیتون

برای داشتن پوست و موی شاداب و سالم، از روغن زیتون استفاده کنید

استفاده از روغن زیتون در غذاها و سالادهای مختلف مزه خوبی به خوراکی‌های شما می‌دهد. اما آیا می‌دانستید که می‌توانید از این روغن برای پوست خود نیز استفاده کنید؟ مالیدن این روغن به دست و پا، مو و حتی لب‌ها می‌تواند کمک زیادی به شادابی و سلامت پوست و موی شما داشته باشد. در ادامه با برخی از خواص روغن زیتون آشنا می‌شویم.

دست و پا

شما می‌توانید از روغن زیتون به عنوان یک محصول بهداشتی شخصی برای دست و پا استفاده کنید. آیا محل رویش ناخن‌های شما خشک است؟ کافی است کمی پنبه را به روغن آغشته کرده و به پوستک‌های خشک خود بمالید تا در مدت زمان کوتاهی از شر خشکی‌ها خلاص شوید. اگر پاشنه پای شما خشک شده نیز می‌توانید با کمی مالیدن این روغن به پا، مشکل خود را حل کنید.

مو

اگر دچار موخوره هستید روغن زیتون می‌تواند شما را نجات دهد. شما می‌توانید این روغن را به صورت مستقیم به موهای خود زده و پس از مدتی سر خود را بشورید. همچنین می‌توانید کمی از این روغن را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کرده و از خواص آن استفاده کنید.

پوست

شاید فکر کنید که مالیدن روغن زیتون به صورت ایده چندان جالبی نباشد زیرا باعث پوشاندن حفره‌های صورت می‌شود. اما در واقعیت نه تنها این اتفاق نمی‌افتد، بلکه این روغن به پوست کمک می‌کند تا به اندازه کافی مرطوب باقی بماند. شما می‌توانید با ترکیب این روغن و کمی شکر یک اسکراب طبیعی و خانگی برای پوست صورت خود تهیه کنید.

اسکراب روغن زیتون و شکر
اسکراب روغن زیتون و شکر

لب‌ها

اگر لب‌های خشکی دارید می‌توانید با مالیدن کمی روغن زیتون به لب‌های خود این مشکل را حل کنید. ایجاد لایه‌ای نازک از روغن بر روی لب‌ها باعث می‌شود تا به سرعت خشکی آنها رفع شود. البته پیشنهاد می‌کنیم این کار را در فضاهای بسته یا پس از غروب انجام دهید زیرا ترکیب نور خورشید و این روغن می‌تواند باعث بروز آفتاب سوختگی در لب‌ها شود.

بیشتر بخوانید: همه آنچه که باید برای مراقبت از مو بدانید: 9 عادت افرادی که موهای سالمی دارند

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.