همه آنچه که باید برای مراقبت از مو بدانید: 9 عادت افرادی که موهای سالمی دارند

مراقبت از مو فرآیند پیچیده‌‌ای نیست و نیاز به عملیات خارق العاده ندارد. فقط کافیست بدانید راه درست آن چیست. یکی از راه‌هایی که به کمک آن می‌توانید موهای خوبی داشته باشید، اینست که عادات افرادی که موهای سالم دارند را دنبال کنید.

برای مراقبت از مو هایمان چه کنیم؟

ما به شما 9 عادت صحیح برای مراقبت از مو پیشنهاد می‌دهیم. با رعایت این نکات  و به اشتراک گذاشتن آنها با افرادی که دوستشان دارید، می‌توانید موهای سالمی برای خودتان و اطرافیانتان به ارمغان آورید.

1.  کوتاهی منظم مو

مراقبت از مو

کارشناسان معتقدند که اجتناب از کوتاهی مو، جلوی رشد آن را می‌گیرد. اصلاح منظم، هر شش یا هشت هفته یک بار که بوسیله آن موهای خشک و شکسته انتهایی را کوتاه می‌کند، به رشد و سلامت مو کمک خواهد کرد.

2. طبیعی نگه داشتن مو

رنگ کردن مداوم مو و دکلره کردن چه در لحظه و چه در بلند مدت به مو آسیب میزند. اگر ناچار به رنگ کردن هستید، از رنگ‌های گیاهی استفاده کنید و یا با مشورت پزشک از تقویت کننده‌های مناسب استفاده کنید.

3. شامپوی مناسب

اگر سر شما مداوم پوسته میدهد و بر روی شانه‌های لباس‌هایتان همیشه شوره مشاهده می‌کنید، از شامپوی مناسب ضدشوره استفاده کنید. اگر شامپو کمکی نکرد، با پزشک مشورت کنید. در نظر داشته باشید که از کنار خارش سر نباید بی توجه بگذرید، چرا که می تواند در آینده برای شما مشکل ساز شود.

4. غذای سالم و پروتئینی

غذای سالم برای مراقبت از مو

پروتئین ساختار مو را می‌سازد، اما از آنجاییکه مو یک بافت غیرضروری است بنابراین بدن پروتئین‌های اولیه را به مو نمی‌فرستد. به جز این، آهن نیز یک منبع انرژی برای مو به حساب می‎آید و در واقع کمبود آهن با ریزش موی خانم‌ها ارتباط مستقیم دارد.

5. دوری از سشوار و اتو

سشوار و اتو

اگر اصرار دارید که هر روز موهایتان را با این تجهیزات خشک کنید، برای مدت طولانی و با فاصله نزدیک این کار را نکنید. اگر قصد دارید موهایتان را فِر یا صاف کنید، از یک اسپری محافظ استفاده کنید.

6. محافظی مانند کلاه

خورشید موهای شما را اکسید و خشک می‌کند. پوششی مانند کلاه از چهره شما در برابر خورشید محافظت می‌کند، همچنین پوست شما را از سوزش و موهای شما را از خشک شدن نجات می‌دهد.

7. دوری از دوش آب داغ

دوش گرفتن

بعد از یک روز طولانی، دوش آب گرم لذت بخش است، اما این خیلی برای موهای شما خبر خوبی نیست، چرا که آب داغ باعث خشکی مو می‌شود. البته آب سرد هم چندان مناسب نیست و بهتر است که از آب ولرم که برای پوست شما هم مناسب‌تر است، استفاده کنید.

بیشتر بخوانید: چهار مزیت دوش گرفتن با آب سرد چیست؟

8. دور نگه داشتن دست‌ها از مو

پیچاندن مو

کشیدن غیرضروری مو به طور مدام به آن آسیب می‌زند. برای مراقبت از مو سعی کنید عادت ور رفتن با آنها را از سر خودت بیندازید، چرا که بستن موها و پوشاندنشان ایده خوبی برای جلوگیری از این کار نیست.

9. درست شانه کردن

شانه کردن مو با برس

شانه زدن مو هم برای زیبایی خوب است و هم برای خود مو. اما بیش از اندازه شانه زدن با کشیده شدن مو و تضعیف آن می‌شود. برای مراقبت از مو تنها یک بار در روز آنها را شانه بزنید و ترجیحاً از برس و شانه پلاستیکی استفاده کنید. برس‌های فلزی معمولاً بیش از اندازه سفت‌اند.

امتیاز: 4.6 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...

۲ دیدگاه

  1. Avatar منصور گفت:

    مطلب خوبی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.