پیشرفت هوش مصنوعی

پیشرفت هوش مصنوعی در حوزه‌ی پزشکی، این بار با تشخیص خونریزی مغز

همان‌طور که می‌دانید هوش مصنوعی روزبه‌روز در حال پیشرفت است و هیچ‌چیزی نمی‌تواند مانع از پیشرفت این علم شود. روزانه اخبار متعددی از کشفیات و اقدامات جدید پژوهشگران در هوش مصنوعی منتشر می‌شود. به‌تازگی پژوهشگران دانشگاه ماساچوست موفق شدند تا به کمک هوش مصنوعی خونریزی‌های درون مغز را شناسایی نمایند.. عملکرد این هوش مصنوعی بسیار قوی است و با سرعت بالایی قادر به تشخیص خونریزی‌های مغزی خواهد بود.

پیشرفت هوش مصنوعی در تشخیص خونریزی مغز

پیشرفت هوش مصنوعی

باید اشاره‌کنیم که این هوش مصنوعی اگر در دسترس بیمارستان‌ها قرار بگیرد می‌تواند سکته‌های مغزی را بررسی کند و در راستای درمان آن به‌سرعت اقداماتی صورت گیرد. درواقع این هوش مصنوعی با دریافت یک سری اطلاعات به‌راحتی می‌تواند خونریزی را تشخیص داده و شناسایی کنند. البته این سیستم هنوز در حال بررسی و بهبود است و امیدواریم تا هرچه زودتر شاهد بهبود عملکرد و توسعه‌ی آن در بخش پزشکی و درمان باشیم.

این پژوهش هم‌اکنون در حال تست و بررسی است و برای آزمایش از 904 دستگاه سی تی اسکن از مغز افراد 40 تصویر تهیه شد که این تصاویر می‌توانند جزئی‌ترین خونریزی‌های درون مغز را به تصویر بکشند. سپس تیم متخصص در حوزه‌ی پزشکی این عکس‌ها را بررسی نمودند و آموزش‌ها و آزمایش‌ها در راستای فهم و بررسی بیشتر این پژوهش انجام شد. البته به‌زودی پیشرفت‌هایی در این سیستم انجام خواهد شد که تصاویر را قابل‌تشخیص‌تر از قبل کند و دقت آن افزایش یابد.

البته دراین‌بین برخی معتقدند که از تکنولوژی‌هایی نظیر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین نمی‌تواند درزمینه‌ی پزشکی مورداستفاده قرار گیرد و این تکنولوژی‌ها نمی‌تواند برای تأیید بیماری و سلامت انسان قابل‌اعتماد باشد که این منطق کاملاً غلط است و باید بگوییم که این علم تأثیر زیادی در پیشرفت حوزه‌ی پزشکی داشته‌اند و اکنون قادر به تشخیص بیماری‌های زیادی هستند درنتیجه از می‌توانند به‌موقع بیماری‌ها را تشخیص دهند و مراحل درمان بیمار زودتر از قبل آغاز خواهد شد.

بدون امتیاز
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.