هوش مصنوعی در عربستان

پیشرفت هوش مصنوعی در عربستان ، قدمی برای افزایش ثروت و موفقیت این کشور

هوش مصنوعی روزبه‌روز فراگیرتر از قبل می‌شود و همه‌ی کشورها سعی دارند تا خود را در این زمینه ارتقا دهند. البته کشورهای عربی هم از این قاعده مستثنا نیستند و باید بگوییم که کشورهای عربی در این سال‌ها درزمینه تکنولوژی و هوش مصنوعی پیشرفت زیادی داشته‌اند و در این زمینه با کشورهای پیشرفته دنیا رقابت می‌کنند. اما در این مطلب قصد داریم تا در رابطه با پیشرفت هوش مصنوعی در عربستان بگوییم و لازم به ذکر است که این کشور این روزها به هوش مصنوعی توجه زیادی دارد و احتمالاً تا سال 2030 به‌طور عمده این پیشرفت‌ها علنی خواهد شد.

پیشرفت هوش مصنوعی در عربستان

بر اساس مطالعات و بررسی‌ها، هوش مصنوعی تا سال 2030 می‌تواند 135 میلیارد دلار تولید، از طریق هوش مصنوعی داشته باشد. درواقع این پیشرفت می‌تواند سرمایه‌گذاری بی‌نظیری برای عربستان باشد و این کشور را به رتبه‌ی دوم هوش مصنوعی در خاورمیانه تبدیل خواهد کرد. باید بگوییم که رتبه‌ی اول خاورمیانه هم‌اکنون امارات متحده عربی است که بیشترین سرمایه‌گذاری را درزمینه هوش مصنوعی داشته است.

هوش مصنوعی در عربستان

بررسی‌ها نشان می‌دهد که تا سال 2030 پیشرفت هوش مصنوعی در کشورهای عربی به‌قدری خواهد بود که بخش‌های مختلفی تحت نظارت این تکنولوژی صورت خواهد گرفت. البته باید اشاره‌کنیم که شهری هوشمند نیز با زیرساخت‌هایی متحیرکننده بر پایه‌ی هوش مصنوعی در این کشور در حال ساخت است که این شهر Neom نام دارد. این شهر نمونه‌ی یک شهر هوشمند است و سیستم حمل‌ونقل و ارتباطی آن کاملاً از طریق هوش مصنوعی صورت خواهد گرفت. البته ساختمان‌های کاملاً هوشمند نیز در این شهر، زندگی بشر را متحول خواهد کرد.

در حال حاضر مشخص است که عربستان سعودی در راستای هوش مصنوعی فکرهایی دارد و قصد دارد تا در این زمینه سرمایه‌گذاری‌هایی داشته باشد. البته این کشور برای پیشرفت بیشتر در این زمینه از هندی‌ها و بریتانیایی‌ها نیز کمک گرفته است. به هر جهت این کشور نیز برای پیشرفت قدم‌هایی برداشته و سیستم اتوماتیک را جایگزین نیروهای انسانی می‌کند. نکته‌ی خوب دیگر در این زمینه این است که در تمام این سال‌ها عربستان ثابت نمانده و خود را به کشورهای پیشرفته رسانده و البته به منابع زمینی و زیرزمینی خود تکیه نکرده است. این پیشرفت هوش مصنوعی می‌تواند برافزایش ثروت عربستان تأثیر خوبی داشته باشد.

امتیاز: 4.4 از 5 (10 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar majid گفت:

    چقد عقب افتادیم از دنیا

    • Avatar unknow گفت:

      سلام

      وقتی خدا بهمون دست داده و پا داده چرا ازشون کار نکشیم اگه قرار باشه بذاریم کارامونو رباط هایی با هوش مصنوعی انجام بدن که دستُ پا به چه دردمون می خوره 🙂

      • Avatar hpr گفت:

        خدا بهمون عقل هم داده که باهاش کارا رو ساده تر کنیم به کمک ربات ها و هوشمند سازی ضمن اینکه هوشمند سازی فقط به ربات ها خلاصه نمیشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.