سوئیس

آیا کشور سوئیس نسبت به کشور آمریکا جای بهتری برای زندگی است؟

آمریکا کشور رویاها و آرزوها بوده و از سوی دیگر کشور سوئیس یکی از بهترین کشورهای جهان برای زندگی است. اما کدام کشور مکان بهتری برای زندگی است؟ قطعا پاسخ این سوال کشور سوئیس است که در ادامه دلایل بهتر بودن کشور سوئیس نسبت به کشور آمریکا را ارائه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: ارزانترین کشورها برای زندگی کدام کشورها هستند؟ (لیست 10 کشور ارزان جهان)

چرا کشور سوئیس بهتر از آمریکا است؟

سطح بالای زندگی: شهرها، خانه‌ها و مواد غذایی در سوئیس بسیار با‌کیفیت هستند. جرم و جنایت در این کشور بسیار کم است. این کشور بسیار امن بوده و از سوی دیگر هیچ گدایی در این کشور وجود ندارد. شهرها کاملا پاک بوده و آب آشامیدنی تمیز در اختیار همه مردم قرار دارد. در این کشور، اماکن عمومی عاری از هر گونه زباله است و به طور کلی امکانات اولیه رفاهی و تفریحی در اختیار همه مردم این کشور قرار دارد. در واقع مردم این کشور برای نیازهای اولیه دغدغه نخواهند داشت و کیفیت زندگی در کشور سوئیس بسیار بالا است.

حقوق بالا و مالیات پایین: دستمزدها در این کشور بسیار بالا بوده و حتی اگر پیشخدمت یا کارگر باشید از درآمد بالایی برخوردار خواهید بود. درآمد یا به قولی دستمزد یک پیشخدمت در سوئیس با درآمد یک مهندس یا بانکدار در آمریکا برابر است. از سوی دیگر مالیات در سوئیس برخلاف آمریکا بسیار پایین است.

موقعیت مکانی عالی و خدمات حمل و نقل عمومی / مسافرتی بینظیر: سوئیس در واقع در وسط اروپا است و شما فقط چند ساعت با آلمان، فرانسه و ایتالیا فاصله خواهید داشت. خدمات حمل و نقلی مانند هواپیما و قطار نیز به خوبی در این کشور سرویس‌دهی می‌کنند و امکان رفت و آمد به کشورها یا شهرها به راحتی وجود دارد. در تمام نقاط این کشور خدمات حمل و نقل عمومی ارائه شده در نتیجه همه‌ی مردم حتی در نقاط دور افتاده می‌توانند از این خدمات بهره ببرند.

سوئیس

تعادل زندگی کاری و تاکید بر ورزش: مردم برای زندگی در سوئیس فقط باید بین ۵ تا ۸ ساعت کار کنند و کار کردن در شب یا آخر هفته‌ها در سوئیس بی‌معنا است. این موضوع در مورد فروشگاه‌ها، مراکز خرید و کافه‌ها نیز صادق است. در واقع از بعدازظهر پنجشنبه تا صبح شنبه همه‌ی کارها تعطیل است و همه در آخر هفته ورزش می‌کنند، می‌دوند و یا در کنار خانواده به تفریح می‌پردازند. مردم سوئیس طبق فرهنگشان به ورزش و تفریحات خانوادگی اهمیت زیادی می‌دهند.

آموزش رایگان حتی در مقاطع بالای تحصیلی: برخلاف آمریکا، تحصیل در سوئیس کاملا رایگان است در نتیجه نیازی نیست تا مانند آمریکا، خانواده‌ها وام بگیرند یا اموال خود را برای هزینه تحصیل دانشجویان در مقاطع کارشناسی بفروشند. در سوئیس، مقاطع بالای دانشگاهی حتی مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نیز کاملا رایگان هستند و هرکسی حق تحصیل خواهد داشت.

هوای پاک، طبیعت بکر و چشماندازهای بسیار زیبا: در سوئیس مردم برای محیط زیست ارزش زیادی قائل هستند. مردم و دولت به پاک بودن هوا اهمیت می‌دهند و هیچگونه زباله‌ای در سطح زمین نخواهید دید. از سوی دیگر حتی در جنگل‌ها و طبیعت نیز یک پوست تخمه یا پوست میوه یافت نخواهد شد.

بهترین و سالمترین غذاها: بهترین شکلات‌ها، بهترین میوه‌ها و سبزیجات و به طور کلی بهترین مواد غذایی در سوئیس یافت می‌شوند. در سوئیس می‌توانید بهترین غذاهای آلمانی، ایتالیایی و فرانسوی را هم در اختیار داشته باشید.

اما این توضیحات بدین معنی نیست که سوئیس یک بهشت مطلق برای همه مردم جهان است. این کشور نکات منفی هم دارد که در ادامه عنوان خواهیم کرد:

آب و هوا: در سوئیس ۹ ماه از سال سرد و مرطوب است و این کشور به آب و هوای خوبش معروف نیست. در نتیجه این منطقه برای علاقه‌مندان به تابستان توصیه نمی‌شوند. اما می‌توان گفت که کالیفرنیا و به طور کلی ایالات متحده یک بهشت واقعی از نظر آب و هوا است.

توریست: سوئیسی‌ها مردم خارجی یا به قولی توریست را در جامعه خود نمی‌پذیرند. برای آنها، مردم خارجی قابل تحمل نیستند و از جامعه خود در برابر توریست یا مهاجران محافظت می‌کنند. در واقع زمانی که در کنار مردم سوئیس زندگی کنید خواهید دید که آنها مردمانی بسیار مهربان و دوست‌داشتنی هستند اما هرگز زیاد احساس راحتی نخواهید کرد و همیشه احساس معذب بودن خواهید داشت. اما این شرایط در آمریکا وجود ندارد و در آمریکا خیلی سریع احساس می‌کنید که در خانه یا کشور خودتان هستید.

بازار کار در حوزه مهندسی نرم افزار: اگر یک مهندس نرم‌افزار هستید قطعا سوئیس کشور خوبی برای شما نخواهد بود. در چنین شرایطی آمریکا با وجود سیلیکون‌ولی و وجود بزرگترین شرکت‌های فناوری دنیا، بهترین مرکز مهندسی نرم‌افزار بوده و محلی برای رشد و پیشرفتتان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: چرا فنلاند شادترین کشور جهان است و چگونه مانند مردم فنلاند یک زندگی شاد را تجربه کنیم؟

امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.