چربی کره

چربی کره ، خوب یا بد – آیا این صبحانه خوشمزه واقعاً بی‌ضرر است؟

بسیاری چربی کره را سالم می‌دانند اما می‌توان ادعا کرد چربی موجود در کره سالم است؟

چربی به طیف وسیعی از ترکیبات آلی گفته می‌شود که در بسیاری از مواد روزمره مانند گوشت، زرده‌ی تخم‌مرغ، فرآورده‌های لبنی و روغن‌ها به‌طور طبیعی یافت می‌شوند. چربی‌ها معمولاً از ترکیباتی به نام وپروپان تری ال تشکیل یافته‌اند، و معمولاً در آب (به‌دلیل خواص غیرقطبی خود) نامحلول‌اند. اغلب چربی‌های خون به شکل تری‌گلیسرید کلسترول (حلقوی) و لیپوپروتئین دیده می‌شوند. چربی یک منبع ذخیرۀ انرژی است. یک واحد چربی بیش از دوبرابر پروتئین و نشاسته هم‌وزن خود انرژی دارد. انسان چربی گیاهی موردنیاز خود را عمدتاً از دانه و میوۀ گیاهان، که منبع ذخیرۀ چربی‌ها هستند، تأمین می‌کند. چربی‌ها انواع مضر و مفیدی دارند.

اما آیا چربی کره واقعاً مفید است؟

Johanna می‌نویسد:

” من اخیرا مشاهده می‌کردم یک متخصص تغذیه افراد را به مصرف کره تشویق می‌کرد و چربی موجود در کره را سالم می‌دانست. من همیشه از کره دوری می‌کردم و آن را چربی خطرناکی می‌دانستم. اما با تحقیقات متعدد و مطالعه چند مقاله مطلع شدم چربی کره ضرری نداشته بلکه سالم است. در این میان ممکن است پرسشی برای شما به وجود بیاید که آیا چربی کره می‌تواند سالم باشد؟”

شاید چربی کره یک چربی اشباع محسوب شود، اما چربی اشباع در چند سال گذشته به عنوان یک انسداد شریانی به شمار رفته و عملکردی رو به بهبودی دارند. رژیم‌های غذایی با چربی اشباع می‌تواند سطح کلسترول افراد را افزایش دهد. اما به نظر می‌رسد ارتباط بین چربی اشباع و بیماری قلبی پیچیده‌تر از آن است که تصورش را می‌کردیم. در حقیقت وجود چربی اشباع در رژیم غذایی بدون شک برای قلب و سایر اعضای بدن مفید خواهد بود.

با این حساب می‌توان نتیجه گرفت که چربی اشباع اگرچه در چند سال گذشته مواد مضر به شمار می‌رفت، اما تحقیقات جدید به مفید بودن آن اشاره می‌کنند. حال با داده های بدست آمده مشخص شد، چربی کره مضر نیست و افراد می توانند با خیالی راحت کره را مصرف کنند.

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar المیرا گفت:

    چه جالب اصلا فکر نمکیردم همچین چیزی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.