خاگینه

چگونه یک خاگینه خانگی خوشمزه درست کنیم – آموزش مرحله به مرحله

راز پخت خاگینه با وجود صبر و شکیبایی ممکن می‌شود و در این راهنما سریع می‌خواهیم شما را با پخت خاگینه یا همان تخم مرغ مخلوط شده آشنا سازیم. این غذا یک وعده صبح‌گاهی بوده و بیشتر آن را در صبحانه صرف می‌کنند.

چگونه خاگینه خانگی درست کنیم؟

اما چگونه می‌توان این غذای خوش طعم را پخت. در این راهنما می‌خواهیم نحو پخت خاگینه‌ای خوشمزه را برای شما شرح دهیم:

1. جمع‌آوری مواد اولیه

تخم‌مرغ

برای صبحانه دو نفره باید 4 تا 6 تخم مرغ، شش قاشق غذاخوری شیر، نمک و فلفل را به این مواد اولیه افزود. البته جعفری تازه نیز می‌تواند طعم خاگینه شما را خوش‌تر کند و این مسئله اختیاریست.

2. هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ را روی سطح صافی قرار دهید و سپس به کاسه‌ای جهت مخلوط کردن آن با همزن دستی انتقال دهید.

3. افزودن مایع

خاگینه

تخم مرغ را با کمی شیر، آب لیمو، آب و خامه مخلوط کنید. این مرحله باعث شده تخم مرغ‌ها به آرامی ترکیب شده و یک ترکیب دیگر بدست خواهد آمد. برای هر تخم مرغ یک قاشق چایخوری از مواد مورد اشاره را بیافزایید. کاملا آنها را با یکدیگر مخلوط کرده و ترکیب کنید.

4. قرار دادن روی حرارت

یک تابه را روی حرارت قرار دهید و سپس کره‌ای به آن اضافه کنید. البته می‌توانید به جای کره، روغن زیتون استفاده کنید و در این مورد بستگی به افراد دارد. هر دو عطر و طعم خوبی به تخم مرغ اضافه می‌کنند. همچنین اسپری مخصوص پخت و پز نیز در این مرحله می‌تواند مناسب باشد.

5. افزودن مخلوط تخم مرغ

خاگینه

هنگامی که کره آب شد و کمی آب به ترکیب اضافه کردیم، باید به آرامی مخلوط تخم مرغ نیز افزوده شود. سپس حرارت را در سطح میانی قرار می‌دهیم تا خاگینه به حالت موردنظر برسد و در نهایت آمده سرو شود.

6. ایجاد عطر بهتر

برای آن که خاگینه عطر بهتری پیدا کند، می‌توان برخی مواد چون پنیر خرد شده، گیاهان خوش عطر، فلفل، قارچ خوراکی، گوجه فرنگی و هر چیز دیگر را بیافزاییم. البته افزودن مواد عطرزا خاگینه بستگی به افراد داشته و باتوجه به میل آشپز است.

7. پایان پخت

در این مرحله گاز را خاموش کنید تا گرما بیش از حد خاگینه شما را بد عطر نسازد. پس از خاموش کردن گاز آن را درون ظرفی قرار دهید و به تزئینش بپردازید و در نهایت آماده سرو است.

بیشتر بخوانید: پنج قدم برای آماده‌سازی یک چیزبرگر خانگی لذیذ و خوش‌مزه

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.