10 راه حل عالی و آسان برای متوقف کردن خروپف؛ یکی از علل شایع طلاق!

عشق همه چیز را تغییر می‌دهد. موانع را از بین می‌برد، کوه‌ها را حرکت می‌دهد، از اقیانوس‌ها می‌گذرد و زندگی را زیباتر می‌کند. تقریباً هیچ چیزی نیست که عشق نتواند بر آن غلبه کند؛ به جز خروپف که سومین علت شایع طلاق در ایالات متحده و بریتانیا است و متوقف کردن خروپف برای بعضی افراد به آرزو تبدیل شده‌است.

روش های کاربردی برای متوقف کردن خروپف در خواب

ما در این مطلب، برای کمک به کسانی که خروپف می‌کنند و کسانی که مجبورند ساعاتی را با شخصی که خروپف می‌کند، بگذرانند، نکات و ترفندهایی جهت مقابله با این عادت آزاردهنده معرفی می‌کنیم. امیدواریم بوسیله این نکات بتوانید به شریک زندگیتان خوابی شیرین و طولانی هدیه دهید.

1. به پهلو بخوابید

هنگامی که به پشت(طاق‌باز) می‌خوابید، زبان سوم و کام نرم(بافت نرم پشت سقف دهان) شما به دیواره پشتی گلو متمایل می‌شود. این مورد تنفس شما را دچار مشکل می‌کند و درنهایت باعث ایجاد صداهای آزاردهنده یا همان خروپف می‌شود. به یک طرف خوابیدن، احتمالا به باز نگه داشتن راه گلوی شما کمک می‌کند که باعث متوقف شدن خروپف شما می‌شود.

2. مقداری وزن کم کنید

سعی کنید برای متوقف کردن خروپف مقداری وزن کم کنید

این موردمشابه نکته قبلی است. اگر اضافه وزن دارید، بافت‌های چربی‌ ریه‌ها و گردن‌تان بر گلویتان فشار وارد می‌کنند و راه‌های هوایی را محدود و تنگ می‌کنند. صداهای ناهنجار یا خروپف در نتیجه‌ی سایش این بافت‌ها روی یکدیگر ایجاد می‌شود. خروپف تقریباً کوچک‌ترین مشکلی است که اضافه‌وزن برای خواب شما ایجاد می‌کند، زیرا احتمال ابتلا به آپنه خواب، که یک اختلال خواب است که باعث توقف یا کاهش تنفس برای مدتی کوتاه اما دفعات زیاد در طول خواب می‌شود، را افزایش می دهد.

3. قبل از رفتن به رختخواب بینی خود را به خوبی تخلیه کنید

تنفس از طریق دهان اغلب باعث خروپف می‌شود، بنابراین بهتر است سعی کنید از طریق بینی نفس بکشید. برای این کار توصیه می‌کنیم بینی خود را به خوبی تخلیه کنید و در صورت لزوم از اسپری‌های بینی برای پاک‌کردن مجاری تنفسی قبل از رفتن به رختخواب استفاده کنید. یک مزیت دیگر اینکار این است که کیفیت خواب شما بهبود می‌بخشد.

4. از نوارهای بینی استفاده کنید

اگر شما یا همسرتان به دلیل گرفتگی بینی خروپف می‌کنید، می‌توانید از نوارهای مخصوص بینی استفاده کنید. این نوارها مجرای بینی شما را بلند و باز می‌کند، تنفس را بهبود می‌بخشد و به کاهش و حتی از بین بردن خروپف کمک می‌کند.

5. کج شدن تیغه بینی، سینوزیت، کیست یا هر مشکل پزشکی دیگری را درمان کنید

اگر هیچ یک از این نکات و ترفندها برای متوقف کردن خروپف شما مؤثر نبود، به پزشک مراجعه کنید. ممکن است کج شدن سپتوم، سینوزیت مزمن، کیست و سایر مشکلات پزشکی دلیل خروپف شما باشد. پزشک متخصص می‌تواند این موارد را تشخیص دهد ونحوه درمان این مشکلات را برایتان توضیح دهد.

6. گوش های خود را مسدود کنید

اگر موارد بالا در متوقف کردن خروپف موثر نبود و شریک زندگی شما با مداخله پزشکی نیز موافقت نکرد، گزینه دیگر استفاده از گوش‌گیر برای کمک به خوابیدن است. فقط هر روز از آنها استفاده نکنید زیرا گوش شما نیاز به استراحت دارد .

7. درمان های طبیعی را امتحان کنید

برای متوقف کردن خروپف،درمان های طبیعی را امتحان کنید

تعدادی آنتی هیستامین طبیعی مانند گزنه وجود دارد که ممکن است به درمان خروپف کمک کند. یک فنجان برگ خشک گزنه را به مدت 10 تا 15 دقیقه در دو فنجان آب جوش بریزید و چای را قبل از خواب بنوشید. غرغره کردن چای نعنا قبل از خواب نیز به مقابله با خروپف کمک می‌کند.

8. خانه را به خوبی تمیز کنید

آلرژی یکی از دلایل اصلی خروپف است، بنابراین تمیز کردن خانه به خصوص اتاق خواب بسیار مهم است. پرده ها، ملحفه‌ها و گوشه‌های خانه را جاروبرقی بکشید و خاک‌گیری کنید.

9. مراقب رژیم غذایی خود باشید

برای متوقف مراقبت کردن خروپف مراقب رژیم غذایی خود باشید

شاید برایتان غیر‌قابل‌ ‌باور باشد اما رژیم غذایی شما ارتباط زیادی با خروپف دارد. قبل از خواب، از خوردن وعده‌های غذایی سنگین و الکل خودداری کنید. الکل ماهیچه‌های گلو را شل می‌کند و احتمال خروپف را افزایش می‌دهد.

10. در اتاقی جدا از همسرتان بخوابید

خوابیدن در اتاق‌خواب‌های جداگانه ممکن است کمی افراطی به نظر برسد، اما در نهایت راهی موثر برای هر دوی شما است. این روش به شما برای داشتن ساعات خواب طولانی‌تر و باکیفیت‌تر کمک می‌کند و تضمین می‌کند که روز بعد فعال و درخشان از خواب برمی‌خیزید. یک روش دیگر این است که روی دو طرف تخت بخوابید- یکی در قسمت بالایی و دیگری در قسمت پایینی تخت.

اگر هیچ یک از این روش‌ها اثرگذار نبود، باز هم ناامید نشوید. همیشه این احتمال وجود دارد که به مرور زمان به صدای خروپف همسرتان عادت کنید و حتی ممکن است به شما کمک کند تا سریعتر به خواب بروید!

شما چه راه‌حلی دیگری برای متوقف کردن خروپف می‌شناسید؟ آیا به صدای خروپف همسرتان عادت کرده‌اید یا همچنان شما را آزار می‌دهد؟

نظرات و پیشنهادات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar Intel گفت:

    بجای طب جایگزین که بهرحال شبه علم هست، به پزشک متخصص مراجعه کنید! 😊

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.