8 روش طبیعی و فوری برای نابود کردن جوش های سر سیاه و سر سفید صورت

پوست شفاف و زیبا از عناصر اصلی زیبایی یک فرد است. یک راه‌ مطمئن و موثر برای داشتن پوستی سالم و زیبا، مراقبت روزانه از آن است. بنابراین نابود کردن جوش های صورت با روشی طبیعی و بدون آسیب رساندن به پوست، یک مشکل بزرگ برای بیشتر افراد و به ویژه جوان‌ترها است.

در این مطلب، فهرستی از بهترین درمان‌های طبیعی را گردآوری کرده‌ایم که به شما برای نابود کردن جوش های سر سیاه و سر سفید روی بینی و صورتتان کمک می کند.

ترفندهای طبیعی و آسان برای نابود کردن جوش

1. لیمو + عسل + شکر

لیمو + عسل + شکر برای نابود کردن جوش

لیمو را از وسط نصف کنید و به اندازه‌ای عسل بریزید که سطح برش لیمو را بپوشاند. سپس نصف لیمو را با دو پیمانه شکر بپوشانید(بهتر است از نیشکر استفاده کنید). حالا شما یک اسفنج طبیعی و دست‌ساز دارید. با این اسفنج به آرامی و با حرکات دایره‌ای نقاط مورد نظر را ماساژ دهید.این روش را بیش از یک بار در هفته تکرار نکنید.

2. وازلین + پوشش پلاستیکی

وازلین + پوشش پلاستیکی برای نابود کردن جوش

زمان برای استفاده از این ترفند درست بعد از حمام است. زیرا گرمای آب منافذ شما را باز می‌کند. با استفاده از وازلین ناحیه آسیب‌دیده را بپوشانید. پس از اتمام کار، پوشش پلاستیکی را روی وازلین قرار دهید. درحالیکه پوشش پلاستیکی هنوز روی محل آسیب‌دیده قرار دارد، یک حوله داغ روی آن قرار دهید و بگذارید مدتی بماند تا دوباره هم‌دمای اتاق شود. سپس از یک دستمال کاغذی برای پاک کردن وازلین اضافی از روی صورت خود استفاده کنید. به آرامی پوست قسمتی را که جوش‌ها منافذ آن را مسدود کرده‌اند فشار دهید تا جوش‌ها خارج شوند. در نهایت، با استفاده از یک پد پنبه‌ای آغشته به لوسیون پوست خود را پاک کنید.این روش را یک یا دو بار در ماه انجام دهید.

3. روغن نارگیل + اسانس‌های طبیعی

روغن نارگیل + اسانس‌های طبیعی برای نابود کردن جوش

در یک شیشه، 1/4 فنجان روغن نارگیل را کمی نرم کنید(10 تا 15 ثانیه در مایکروویو قرار دهید). سپس روغن نارگیل را با 10 قطره روغن لیمو، اسطوخودوس و درخت چای ترکیب کنید و خوب هم بزنید تا یکدست شود. صبح و عصر پس از شستن صورت از یک گلوله پنبه برای استفاده از محلول روی پوست خود استفاده کنید.این مخلوط باید در یک شیشه در بسته در دمای اتاق نگهداری شود.

4. دارچین + آرد جو دوسر

دارچین + آرد جو دوسر برای نابود کردن جوش

قاشق چایخوری آرد جو دوسر را با همان مقدار پودر دارچین مخلوط کنید. کمی آب گرم اضافه کنید و خوب هم بزنید. مخلوط باید به قوام خامه بسیار غلیظ باشد. این مخلوط را به‌آرامی با نوک انگشتان و به صورت دورانی روی صورت خود بمالید. بگذارید مخلوط حدود 1 دقیقه روی صورتتان بماند و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. لطفا توجه داشته باشید: دارچین ممکن است هنگام استفاده بر روی پوست باعث ایجاد احساس سوزن‌سوزن‌‌شدن شود، اما این احساس پس از شستن صورت از بین می‌رود.این ترفند نباید بیشتر از دو بار در ماه استفاده شود.

5. زغال چوب فعال + خاک رس سبز

زغال چوب فعال + خاک رس سبز برای نابود کردن جوش

1/2 قاشق چایخوری پودر زغال فعال، 1 قاشق چایخوری خاک رس سبز و 1/2 قاشق چایخوری آب گرم را با هم مخلوط کنید. خوب هم بزنید تا مخلوط صاف و بدون گلوله شود. ماسک را با اسفنج یا برس روی صورت خود بمالید. اجازه دهید ماسک چند دقیقه بماند تا کاملا خشک شود. سپس صورت خود با آب سرد خوب بشویید.اگر این روش را یک یا دو بار در هفته انجام دهید، صورت شما منافذی تمیز خواهدداشت.

6. روغن نارگیل + تفاله قهوه

روغن نارگیل + تفاله قهوه برای نابود کردن جوش

1/2 فنجان روغن نارگیل(آن را در مایکروویو قرار دهید تا کمی گرم شود) را با 1/2 فنجان تفاله قهوه تازه ترکیب کنید. بلافاصله مقداری از مخلوط را روی پوست قرار دهید و صورت خود را به‌آرامی با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. مخلوط را به مدت 5 دقیقه روی صورت خود بگذارید، سپس از آب سرد استفاده کنید تا صورت خود را کاملا بشویید. این روش را یک بار در هفته تکرار کنید.مخلوط باقیمانده را در قالب‌های مافین یا قالب‌های یخ تقسیم کرده و در فریزر قرار دهید.

7. بلغور جو دوسر + عسل + ماست + روغن زیتون

بلغور جو دوسر + عسل + ماست + روغن زیتون  برای نابود کردن جوش

1/4 فنجان بلغور جو دوسر، 2 قاشق چایخوری ماست، 2 قاشق چایخوری عسل و 2 قاشق چایخوری روغن زیتون را در غذاساز بریزید و آنقدر هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. مخلوط را روی صورت تمیز خود بمالید و به مدت 1 تا 2 دقیقه با حرکات دایره‌ای ماساژ دهید. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. اگر پوست بسیار حساسی دارید که به نظر می‌رسد در اثر اسکراب تحریک می‌شود، اسکراب نکنید! فقط از مخلوط به عنوان ماسک صورت استفاده کنید و بگذارید حدود 5 تا 7 دقیقه روی پوستتان بماند.از این ترفند یک یا دو بار در هفته استفاده شود.

8. شکر + عسل + روغن زیتون + عصاره وانیل

شکر + عسل + روغن زیتون + عصاره وانیل برای نابود کردن جوش

1/4 فنجان شکر سفید را با 1/4 فنجان شکر قهوه ای در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید. 1/4 فنجان روغن زیتون را اضافه کنید و خوب هم بزنید. سپس 1 قاشق غذاخوری عسل و 1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید. همه مواد را خوب هم بزنید تا یکدست شود و از این مخلوط برای تمیز کردن نقاط مورد نظر استفاده کنید. سپس صورت خود را با آب گرم شستشو دهید.این مخلوط را یک بار در هفته استفاده کنید. آن را در شیشه دربسته در دمای اتاق نگهداری کنید.

آیا تاکنون از درمان‌های طبیعی بالا برای نابود کردن جوش‌ های صورتتان استفاده کرده‌اید؟ شما چه روش‌های طبیعی دیگری برای نابود کردن جوش ها می‌شناسید؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.