کشورهای ثروتمند آسیا

کشورهای ثروتمند آسیا کدام کشورها هستند و از چه راهی درآمدزایی می‌کنند؟

اقتصاد آسیا سریع‌ترین رشد را در بین قاره‌ها دارد و همچنین بزرگ‌ترین اقتصاد قاره‌ای ازنظر تولید ناخالصی و منابع طبیعی محسوب می‌شود. قاره‌ی آسیا بیش از 4.4 میلیارد نفر را در 49 کشور جای‌داده و ثروت نابرابری بین کشورهایش توزیع‌شده است. به همین دلیل برخی کشورها بسیار ثروتمند و برخی دیگر بسیار فقیر هستند. در این مطلب سعی داریم تا کشورهای ثروتمند آسیا را معرفی کنیم و لازم به ذکر است که ثروت این کشورها از تولید ناخالصی‌ها تأمین می‌شود.

کشورهای ثروتمند آسیا

۱۰) بحرین

بحرین

بحرین درواقع یک جزیره در خاورمیانه است که از طریق گذرگاه King Fahd به عربستان سعودی متصل می‌شود. این کشور 1.234.571 نفر جمعیت دارد که 666.172 نفر غیربومی هستند. بحرین سومین کشور کوچک آسیا بوده و این کشور دارای سریع‌ترین رشد اقتصادی در جهان عرب است. اقتصاد بحرین دوازدهمین اقتصاد آزاد خاورمیانه بوده و مهم‌ترین درآمد آن از صادرات نفت است. البته آلومینیوم هم بزرگ‌ترین تولیدات بحرین برای صنایع ساختمانی محسوب می‌شود.

۹) برونئی

برونئی

برونئی یکی از اقتصادهای جنوب شرقی آسیا است و جزو نهمین کشورهای ثروتمند آسیا شناخته می‌شود که تولید ناخالصی آن معادل 26.938.5 دلار است. این کشور در امتداد دریای جنوبی چین دارای خط ساحلی بوده و با مالزی هم‌مرز است. برونئی کشوری بسیار کوچک و درعین‌حال بسیار غنی بوده و از مقرراتی بی‌نظیر، رفاه بالای مردم، محیط مناسب برای زندگی و رشد اقتصادی باورنکردنی برخوردار است. صادرات نفت خام و گاز طبیعی، بزرگ‌ترین مشارکت در تولید ناخالصی است. برونئی سومین تولیدکننده نفت در آسیای جنوب شرقی و بزرگ‌ترین تولیدکننده گاز طبیعی LNG در جهان است. البته تولید داخلی برونئی توسط سرمایه‌گذاری‌های خارج از کشور تکمیل می‌شود.

۸) کره جنوبی

کره

کره جنوبی در شرق آسیا در جنوب شبه‌جزیره کره واقع‌شده است. این کشور دارای اقتصاد درزمینه‌های مختلفی است و یکی از بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های ناخالص باارزش 27،538.8 دلار آمریکا محسوب می‌شود. کره‌ی جنوبی یک کشور کاملاً توسعه‌یافته بوده که کمپانی‌های بزرگی همچون سامسونگ و ال‌جی را در خود جای‌داده است. این کشور دارای نیرو کار بسیار متخصص و تحصیل‌کرده است و اقتصاد کشور از طریق تجارت‌های بین‌المللی روزبه‌روز در حال بهبود است.

۷) رژیم صهیونیستی

کشورهای ثروتمند آسیا

رژیم صهیونیستی در امتداد دریای سرخ و دریای مدیترانه قرار دارد و از رشد اقتصادی بسیار سریع و رشد تکنولوژی برخوردار است. این کشور در تولید مواد غذایی کاملاً خودکفا است و بخشی از درآمد آن از ماشین‌آلات، برش الماس، مواد شیمیایی، پوشاک، محصولات کشاورزی و دیگر موارد این‌چنینی است. این کشور همچنین دومین کشور در راه اندازی های کمپانی‌ها نوپا بوده و بیست و چهارمین کشور پرسرعت در رشد اقتصادی شناخته‌شده است.

نکته: طبق منبع این مطلب، رژیم صهیونیستی یک کشور  محسوب می شود.

۶) امارات متحده عربی

امارات

درآمد امارات از تولید ناخالصی‌ها 37.622.2 دلار بوده و این کشور در غرب آسیا و انتهای جنوب شرقی شبه‌جزیره عربستان واقع‌شده است. امارات متحده عربی 9.2 میلیون نفر جمعیت دارد که 7.8 میلیون نفر آن مهاجر هستند و 1.4 میلیون نفر مردم بومی امارات محسوب می‌شوند. امارات ازنظر تولید ناخالصی پس از عربستان در جایگاه دوم دنیا قرار دارد. این کشور ازنظر کسب‌وکار در رتبه‌ی 26 قرار دارد اما بااین‌حال بخش بزرگی از اقتصاد این کشور وابسته به صادرات نفت و گاز است.

۵) ژاپن

ژاپن

ژاپن که در شرق آسیا و در اقیانوس آرام قرار دارد درواقع جزو پنجمین کشورهای ثروتمند آسیا محسوب می‌شود و درآمد این کشور 38.894.5 دلار است. بخش عمده‌ای از درآمد این کشور به صنعت خودرو و الکترونیک برمی‌گردد. همچنین ژاپن سومین کشور بزرگ تولیدات خودرو است. ژاپن درزمینه‌ی کالای الکترونیک نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد و از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان در این زمینه محسوب می‌شود. ژاپن یکی از نوآورترین کشورهای جهان و بزرگ‌ترین طلبکار جهان است.

۴) هنگ‌کنگ

هنگ کنگ

هنگ‌کنگ یک منطقه‌ی مستقل در چین است که در دلتای رودخانه‌ی مروارید قرار دارد. هنگ‌کنگ منطقه‌ای با وسعت 1،104 کیلومترمربع بوده و جمعیت چندملیتی آن حدود 7.2 میلیون نفر است. بر اساس تولید ناخالص داخلی، هنگ‌کنگ به‌عنوان چهارمین کشور ثروتمند آسیایی به شمار می‌رود. درآمد این کشور 43.681.1 دلار بوده و وابسته به تجارت بین‌الملل است. هنگ‌کنگ یکی از مراکز مالی جهان در عرصه‌ی بین‌الملل محسوب می‌شود و نرخ مالیات در این کشور بسیار پایین است. بندر هنگ‌کنگ یکی از بزرگ‌ترین بندرهای جهان محسوب می‌شود و کار و مهارت‌های تخصصی در منطقه بسیار زیاد است. لازم به ذکر است که بخشی از درآمد هنگ‌کنگ از گردشگری به‌دست می‌آید.

۳) سنگاپور

سنگاپور

سنگاپور جزو سومین کشورهای ثروتمند آسیا است که درآمدی معادل 52.969.7 دلار دارد. سنگاپور درواقع تشکیل‌شده از یک جزیره‌ی اصلی و 62 جزیره‌ی کوچک است. این کشور دارای یک بازار تجاری بسیار معتبر است. در سنگاپور سرمایه‌گذاری بسیار سودمند خواهد بود و سرمایه‌گذاری‌های جهانی زیادی در این کشور صورت گرفته است. در این کشور نوآوری و کارآفرینی بسیار رایج است و بندر آن دومین بندر پر رفت آمد جهان برای حمل محموله محسوب می‌شود.

۲) قطر

قطر

قطر جزو دومین کشورهای ثروتمند آسیا بوده و درآمد آن 50.330.9 دلار است. این کشور که در شبه‌جزیره عربستان قرار دارد با کشور عربستان سعودی هم‌مرز است و در خط ساحلی خلیج‌فارس قرار دارد. اقتصاد قطر مبتنی بر نفت و گاز بوده و دارای ذخایر عظیم نفت است. درواقع نفت توانسته اقتصاد این کشور را در 23 سال گذشته حفظ نماید. البته قطر در این سال‌ها سعی کرده تا وابستگی خود به نفت را کاهش دهد و تنوع اقتصادی در کشورش ایجاد نماید. این کشور در سال 2022 میزبان جام جهانی نیز خواهد بود و به همین دلیل ورزشگاه‌ها و هتل‌هایی باشکوهی در این کشور در حال راه‌اندازی است.

۱)‌ ماکائو

ماکائو

ماکائو یک شبه‌جزیره در چین است و یک منطقه‌ی مستقل محسوب می‌شود. ماکائو پر جمعیت‌ترین نقطه‌ی جهان است و جمعیتی حدود 650.900 میلیون نفر را در 30.5 کیلومترمربع جای‌داده است. اقتصاد ماکائو عمدتاً از طریق گردشگری است اما صادرات پارچه و پوشاک و خدمات مالی نیز برای این جزیره درآمدزایی داشته است. بیش از 50 درصد درآمد ماکائو از گردشگری، بازی و مهمانداری است. ماکائو روابط تجاری خوبی با کشورهای مختلف برقرار کرده و با بیش از 120 کشور دنیا رابطه‌ی خوبی دارد. به همین دلیل سالانه میلیون‌ها گردشگر از این منطقه بازدید می‌کنند و درآمد خوبی را برای ماکائو به ارمغان خواهند آورد. بر اساس آمار منتشرشده در سال 2006 بیش از 22 میلیون گردشگر به این جزیره ورود کردند. البته صنعت قمار نیز در این شبه‌جزیره بسیار رایج است و در جذب گردشگران تأثیر زیادی داشته است.

لیست کشورهای ثروتمند آسیا

کشورهای ثروتمند آسیا

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۵ دیدگاه

  1. Avatar همون گفت:

    چین چرا تو لیست نیست؟ دومین اقتصاد برتر جهان نبود؟

  2. Avatar حسین سلیمی گفت:

    درود. به گمانم میزان در آمد سرانه بیشتر مد نظر بوده و نه تولید ناخالص داخلی.
    در ضمن تولید نفت قطر میزان بالایی نمی باشد. در آمد اصلی قطر از گاز و از حوضچه گازی مشترک با ایران می باشد

  3. Avatar محمد گفت:

    جمهوری اسلامی با ضریب درآمد 2600برابری چرا در این لیست نیست ؟؟!

  4. Avatar kambiz گفت:

    ایران 1404 هنوز ندیدن!
    7 سال دیگه ما اول نشیم دوم میشیم حداقل.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.