توریست

لیست کشورهایی که برای توریست ها خطرناک به نظر می‌رسند (جایگاه ایران در این لیست)

کشورهای خطرناک زیادی در جهان وجود دارند اما در این میان کشورهایی هم هستند که خطرناک نبوده اما برای توریست ها امن به نظر نمی‌رسند. البته خلاف این ماجرا نیز وجود دارد و کشورهایی هستند که به ظاهر امنیت بالایی دارند ولی خطرات زیادی مسافران را تهدید خواهد کرد. به هر جهت خطرات موجود در یک کشور مانع توریست ها برای سفر نخواهد بود. در ادامه به برخی از این کشورهای خطرناک که در واقع برای توریست ها هیچ خطری ندارند را معرفی خواهیم کرد.

ایران

توریست

ایران یکی از کشورهای جذاب برای توریست‌ ها بوده و حداقل 24 میراث جهانی را در خود جای داده است. توریست های علاقه‌مند به تاریخ و تمدن و هنر و معماری، ایران را به عنوان یک مقصد اصلی انتخاب می‌کنند. البته ایرانی‌ها مردم بسیار مهمان‌نوازی هستند و از مسافران مخصوصا مسافران خارجی استقبال می‌کنند. از بسیاری جهات، ایران مکانی جالب برای بازدید است اما این کشور برای توریست ها مخصوصا مسافران ایالات متحده خطرناک به نظر می‌رسد.

روسیه

توریست

روسیه سرزمین مناظر چشمگیر، معماری رنگارنگ و مکان‌های تاریخی است. اما به نظر می‌رسد که این کشور یکی از خطرناک‌ترین کشورهای اروپا است. در واقع از نظر آماری، سطح جرایم سایبری در این کشور بسیار بالا بوده و به نظر می‌رسد که خطر تروریسم نیز وجود دارد اما تاکنون مشکلی برای گردشگران روسیه رخ نداده و خطری توریست ها را تهدید نخواهد کرد. در واقع توریست ها برای سفر به روسیه نباید نگران باشند بلکه باید بیشتر احتیاط کنند.

ترکیه

توریست

درک این موضوع که چرا گردشگران از سراسر جهان به ترکیه سفر می‌کنند، آسان است. این کشور از موقعیت منحصر به‌فردی برای اتصال اروپا و خاورمیانه برخوردار است و دارای فرهنگی بوده که نشان‌دهنده تأثیرات هر دو طرف است. این کشور همچنین دارای شگفتی‌های معماری خیره‌کننده‌ای است که سالانه نظر توریست های زیادی را به خود جلب می‌کند. ترکیه نیز به دلیل حملات تروریستی به ویژه در شهرهای بزرگی مانند آنکارا و استانبول برای مسافران خطرناک به نظر می‌رسد. در نتیجه مردم برای سفر به این کشور نیز باید احتیاط کنند.

مکزیک

توریست

به طور سنتی، مکزیک یک مقصد مسافرتی محبوب برای گردشگران آمریکایی بوده است. این کشور دارای استراحتگاه‌هایی بکر و جذاب است اما جرم و جنایت زیاد، آدم ربایی و سرقتی که در مکزیک رخ می‌دهد، باعث شده تا این کشور برای توریست ها خطرناک به نظر برسد. به همین دلیل با توجه به افزایش جرم مکزیک، دولت ایالات متحده توصیه می‌کند تا هنگام مسافرت در سراسر مکزیک، احتیاط شود.

امتیاز: 4.5 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۳ دیدگاه

  1. Avatar آی بلاله گفت:

    روسیه خطرناک‌ترین کشور اروپا ولی نگران نباشین ما با ماله درستش کردیم 😅🌽

  2. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    من ب شخصه تجربه های زیادی از صحبت با توریست ها دارم ک بالای 90 درصد ازشون میشنوید ک میگن قبل از سفر خیلی ترس داشتن و ایران رو ب عنوان کشور تروریستی میشناختن اما بعد از اومدن و دیدن فضای واقعی، نظرشون عوض شده! نکته مهمیه ک دنیا ما رو چطور میبینه! حتی کشورهایی مثل آذربایجان و ارمنستان هم با اینک توی فهرست شما نیستن اما ب شدت آمار دزدی بالایی دارن و برای سفر ترسناک هستن! فکر میکنم همه چیز بر میگرده ب سیاست خارجی هر کشور

    • Avatar ایرانی گفت:

      همه چیز به سیاست خارجی کشورها برنمیگرده بلکه مهم اینه که رسانه ها چگونه دیدگاه ها رو شکل می دهند و هدایت می کنند.
      مردم غربی اطلاعات عمومی کمی دارند (به طور مثال بیش از 40% مردم آمریکا نمی توانند شهر نیویورک را روی نقشه آمریکا پیدا کنند!!!) و به شدت تحت تأثیر رسانه هاشون هستند. و در رسانه های غربی آیا تصویر واقعی از ایران نشان داده می شود؟ پاسخ این پرسش را همان به قول شما بالای 90 درصد می دهد که چگونه رسانه ها تصویری نادرست و تحریف شده از ایران به خوردشان داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.