کیهان کلهر

کیهان کلهر برنده جایزه هنرمند سال وومکس شد و جایزه خود را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد

همانطور که می‌دانید سالانه از تاریخ 24 تا 28 اکتبر مراسمی با عنوان رویداد وومکس (WOMEX) برگزار می‌شود. این رویداد درواقع یک نمایشگاه مهم بین‌المللی درزمینهٔ موسیقی است و از بزرگ‌ترین گردهمایی موسیقی جهان محسوب می‌شود که امسال در فنلاند برگزار شده است. خبر خوب این است که کیهان کلهر آهنگساز و نوازنده کمانچه و سه‌تار از کشورمان در بیستمین مراسم وومکس برنده جایزه هنرمند سال شد که در ادامه به جزییات این خبر خواهیم پرداخت.

کیهان کلهر

در رویداد WOMEX بیش از 700 شرکت‌کننده از 90 کشور جهان حضور پیدا می‌کنند و ایران هم در لیست این کشورها قرار دارد. همانطور که اشاره کردیم کیهان کلهر در مراسم وومکس 2019 موفق به دریافت جایزه‌ی هنرمند سال شد. شایان ذکر است که سال گذشته این جایزه را Kronos Quartet از آمریکا دریافت کرده بود. به طور کلی این خبر خوبی برای ما ایرانیان است که یکی از بهترین هنرمندان کشورمان موفق به دریافت این جایزه معتبر جهانی شود و این جایزه را به کیهان کلهر تبریک میگوییم. البته نکته‌ای که باید اشاره کنیم این است که کیهان کلهر در سال ۱۳۹۵ با گروه راه ابریشم برای بهترین آلبوم جهانی سال به جشنواره گرمی راه یافت. البته در پایان ماجرا کیهان کلهر اشاره کرد که جایزه وومکس خود را به محمدرضا شجریان تقدیم کرد و در ادامه گفت:

معمولا پیش نمی‌آید که انسان وقتی زنده است مورد تجلیل واقع شود. از این رو بسیار مفتخرم و تحت تاثیر قرار گرفتم، هرچند من این جایزه را یک دستاورد شخصی محسوب نمی‌کنم. سال‌های بسیاری مرارت، دانش و پشتکار، پیشینه موسیقی ایرانی است که من محصول آن گذشته و پیشینه هستم. امروز مفتخرم که این جایزه را از طرف تمام جامعه موسیقی ایرانی می‌پذیرم و به نمایندگی از جامعه موسیقی ایرانی آن را به استاد محمدرضا شجریان، استاد بزرگ موسیقی ایرانی که چند سالی است در بستر بیماری است و دلتنگ شنیدن صدایشان و بودنشان هستیم، تقدیم می‌کنم. امیدوارم که حالشان خوب باشد و این هدیه را بزرگوارانه از من بپذیرند.

امتیاز: 4.8 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar رضا گفت:

    واقعا کار زیبایی کردن. امیدوارم استاد شجریان بزودی سلامت خود را بدست بیاورند و از صدای ایشان لذت ببریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.