تهمینه میلانی

تعطیل شدن نمایشگاه هنرهای تجسمی کپی و ضعیف تهمینه میلانی

احتمالاً در جریان هستید که تهمینه میلانی، کارگردان شناخته‌شده، نمایشگاه هنرهای تجسمی و درواقع نقاشی‌های خود را با عنوان “فیلم‌هایی که نساخته‌ام” در گالری ایوان برپا کرد. تعطیل شدن نمایشگاه میلانی به دلیل ضعیف بودن نقاشی‌ها و کپی‌برداری از آثار دیگر هنرمندان، در فضای مجازی نظر کاربران را به خود جلب کرد.

نمایشگاه تهمینه میلانی

عمده انتقادها به نمایشگاه هنرهای تجسمی میلانی چه بود؟

دانشجویان و فارغ‌التحصیلان هنرهای تجسمی در این روزها بسیار شاکی بوده‌اند و به این شیوه‌ی برپا شدن نمایشگاه‌ها به‌شدت اعتراض کردند. بسیاری از هنرمندان به برپایی نمایشگاه‌ها و حمایت گالری دارها بر مبنای رابطه و شهرت انتقاد کردند و معتقد بودند که نقاشی‌های این خانم کارگردان، هنرهای تجسمی را زیر سؤال برده است. به نظر برخی از معترضان، هنرمندان باید درزمینه‌ی کاری خود فعالیت کنند و پس از شهرت نباید با نام خود به حوزه‌های دیگر به شکل یک مبتدی ورود کنند تا نظر مردم عام را به خود جلب کنند.

در نمایشگاه، عده‌ای از دانشجویان نقاشی تجمع کردند و سؤالاتی را از خانم کارگردان و صاحب گالری داشتند که پاسخ هیچ‌یک از سؤالات منطقی و رضایت‌بخش نبود. حتی در روز افتتاحیه و روزهای بعدی نمایشگاه پلیس برای ایجاد امنیت و نظم نمایشگاه حضور پیدا کرد. بخش عمده‌ای از انتقادها این بود که گالری‌ها باید از آثار آرتیست‌ها و هنرمندان واقعی کشور حمایت کنند نه افراد مشهوری که سعی در ورود به تمام حوزه‌های دیگر به‌صورت غیرحرفه‌ای دارند. نکته‌ی دیگر این است که این نقاشی‌های مبتدی (به قول دوستان هنرمند) با قیمت‌های بالا ارائه شد و این موضوع بخشی دیگر از انتقادها را به دنبال داشت.

کپی اثر

نمایشگاه تهمینه میلانی دریکی از گالری‌های معروف تهران برگزار شد و این در حالی است و فارغ‌التحصیلان نقاشی به‌سختی موفق به برپایی نمایشگاه در این گالری می‌شوند درنتیجه برپایی این نمایشگاه، گالری را هم زیر سؤال برده است. از سویی برخی سریعاً متوجه کپی بودن برخی نقاشی‌ها شده‌اند و ظاهراً برخی از نقاشی‌ها، کپی آثار هنرمند اسرائیلی، به نام jenny meilihove بوده است. عده‌ای معتقدند که گالری داران بر اساس شهرت افراد نمایشگاه‌ها را برگزار می‌کنند و هیچ ارزیابی کیفی در این زمینه انجام نمی‌شود.

تعطیل شدن نمایشگاه

علت تعطیل شدن نمایشگاه هنرهای تجسمی میلانی

به هر جهت به گفته ی گالری، نمایشگاه خانم تهمینه میلانی به دلیل کپی بودن برخی آثار از یک هنرمند خارجی لغو شد و گالری ایوان از هنرمندان عذر خواهی کرد. این در حالی است که خانم کارگردان اشتباه خود را قبول نکرد و علت تعطیل شدن نمایشگاه را اعتراضات هنرمندان هنرهای تجسمی اعلام کرد. نکته ای که باید به آن اشاره کنیم این است که برگزاری چنین نمایشگاه های ضعیفی بسیار زیاد شده است و رابطه حرف اول را در برگزاری یک نمایشگاه می زند. تاکنون هزاران نمایشگاه در تهران برگزار شده که از کیفیت مطلوب برخوردار نبوده و در عین حال مورد اعتراض و نقد نیز قرار نگرفته است. در واقع اصل این انتقادها شهرت تهمینه میلانی بود که منتقدان را به نقد نمایشگاه او دعوت می کرد.

امتیاز: 5.0 از 5 (10 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.