آتش سوزی‌های آمازون

وقوع تقریبا 2000 مورد آتش سوزی جدید در جنگل آمازون طی 48 ساعت گذشته

حتی تلاش‌های اخیر دولت برزیل هم برای کنترل آتش سوزی‌های جنگل آمازون کافی نبوده، به طوری که هر روز شاهد وقوع آتش افروزی‌های زیادی در این منطقه هستیم.

موسسه تحقیقات ملی فضایی (INPE) تصاویر ماهواره‌ای جدیدی را منتشر کرده که در آنها آتش سوزی‌های 48 ساعت گذشته این جنگل، یعنی از زمانی که دولت برزیل هرنوع آتش افروزی در آمازون را ممنوع کرده، قابل مشاهده هستند. از زمان صدور دستور ممنوعیت آتش زدن جنگل در روز پنج شنبه، 3859 مورد آتش سوزی جدید در این کشور اتفاق افتاده که حدود دوهزارتای آنها در آمازون بوده است.

به گزارش INPE، از 88816 مورد آتش سوزی‌هایی که امسال در برزیل اتفاق افتاده، 51.9% آنها مربوط به جنگل‌های بارانی این کشور بوده است.

آتش سوزی‌های آمازون

آتش سوزی‌های اخیر آمازون

انتشار اخبار و تصاویر آتش سوزی‌های گسترده‌ی آمازون در ماه گذشته، واکنش‌های زیادی را از سوی دولتمردان، رسانه‌ها و سلبریتی‌ها برانگیخت. با اینحال دولت برزیل با تکذیب گستردگی این آتش سوزی‌ها، اخبار منتشره را کم اهمیت خواند.

بیشتر بخوانید: آمازون در حال سوختن است: بی‌سابقه‌ترین آتش سوزی جنگل‌های آمازون در برزیل

ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل به تازگی اظهار داشته که تنها در صورتی که امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه از او عذرخواهی کند، کمک بیست میلیون دلاری گروه G7 برای کنترل آتش سوزی‌های آمازون را قبول خواهد کرد. پیش از این مکرون طی سخنانی گفته بود که رئیس جمهور برزیل به شدت بی ادب است. گفته شده که سیاست‌های توسعه اقتصادی بولسونارو یکی از عوامل مهم در تخریب جنگل‌های این کشور است.

اکثر آتش سوزی‌های این جنگل به دست کشاورزان و دامداران انجام می‌شود. این افراد برای گسترش زمین‌های کشاورزی و یا افزایش مراتع خود جهت چرای دامها، دست به تخریب جنگل می‌زنند. در حال حاضر حدود پنجاه درصد از دام‌های برزیل در مراتعی پرورش پیدا می‌کنند که پیش از این جزو جنگل‌های بارانی این کشور بوده است. با تخریب جنگل‌های آمازون افراد بومی ساکن در این مناطق نیز با مشکلاتی از قبیل کمبود جا برای زندگی و از بین رفتن منابع غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند.

امتیاز: 1.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.