جوانسازی پوست

جوانسازی پوست: برای داشتن پوستی جوان‌ و درخشان چه چیزهایی باید بخوریم؟

اگر به دنبال راهکارهایی برای جوانسازی پوست یا درخشان کردن پوست هستید نیازی به جراحی‌های پلاستیک، روش‌های خطرناک زیبایی و استفاده از کرم‌های شیمیایی نیست. در واقع با مصرف چند خوراکی ساده می‌توانید پوستی شاداب، درخشان و جوان داشته باشید. به طور کلی مواد مغذی خاصی وجود دارند که می‌توانند بر درخشش و زیبایی بیشتر پوست تاثیر بگذارند. ویتامین A، لیکوپن و فیبر از جمله نجات‌دهندگان پوست خواهند بود که در رژیم غذایی خود می‌توانیم این مواد مورد نیاز را بدست‌آوریم. در ادامه راهکارهایی برای داشتن پوست درخشان و جوان‌تر را در اختیارتان قرار خواهیم داد و راهکارهای جوانسازی طبیعی را عنوان خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: ماجرای ویدیوی خوردن ادرار شتر و دستگیری تهیه‌کننده این ویدیو

جوانسازی پوست به روش‌های طبیعی

چای سبز

جوانسازی پوست

به گفته دکتر یون، پلی‌فنول‌های موجود در چای سبز از آنتی‌اکسیدان‌های بسیار قوی برخوردار هستند. در نتیجه برای افزایش دریافت پلی فنول سعی کنید روزانه به جای قهوه از چای سبز استفاده کنید. چای سبز برای جوانسازی پوست بهترین انتخاب خواهد بود.

عسل مانوکا

جوانسازی پوست

همه‌ی عسل‌ها فوایدی برای پوست دارند، اما عسل مانوکا که توسط زنبورهای نیوزیلند تولید می‌شود و بوته مانوکا را گرده‌افشانی می کنند، بهترین انتخاب هستند. آنتی‌اکسیدان‌های موجود در عسل مانوکا به ویژه برای پوست بسیار خوب هستند و برای صاف و درخشان بودن پوست استفاده می‌شوند. می‌توانید این عسل را درون چای سبز بریزید و روزانه مصرف کنید.

خیار

جوانسازی پوست

خیار دارای 96 درصد آب است و یکی از سبزیجاتی است که به آبرسانی کمک می‌کند. خیار کمک می‌کند تا پوست رطوبت خود را حفظ کند. در نتیجه کافی است تا در یک وعده غذایی چند برش از خیار را در سالاد یا ساندویچ خود مصرف کنید تا آبرسانی برای پوست صورت گیرد.

گوجه

جوانسازی پوست

گوجه از پوست در برابر آفتاب سوختگی و پیری پوست جلوگیری می‌کند. باید حتما گوجه را در رژیم غذایی خود داشته باشیم و سعی کنیم حداقل از رب گوجه طبیعی در مواد غذایی استفاده کنیم. همچنین می‌توان از گوجه در سالاد استفاده کرد و آن را با کمی روغن زیتون مصرف کرد تا مواد لازم برای ترمیم پوست دریافت شود.

سالمون

سالمون

چربی‌های اشباع نشده موجود در ماهی و اسیدهای چرب امگا۳ باعث کاهش التهاب پوستی می‌شوند و چهره شما را روشن‌تر و صاف‌تر خواهند کرد. از سوی دیگر سالمون، اگزما و ترک‌های پوستی را کاهش خواهد داد و لکه‌های خشک و قرمز را از بین خواهد برد. انجمن قلب آمریکا نیز مصرف سالمون را به دلیل امگا۳ به همه توصیه می‌کند. اما اگر وگان هستید و نمی‌توانید ماهی مصرف کنید باید گردو را جایگزین آن کنید.

سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین

سیب‌زمینی شیرین منبع خوبی از بتاکاروتن است که در بدن ما به ویتامین A تبدیل می‌شود. بتاکاروتن یک آنتی اکسیدان قدرتمند است که خاصیت ضد التهابی دارد. یک وعده سیب‌زمینی شیرین حدود 4 گرم فیبر و 377 درصد نیاز روزانه ویتامین A را تامین می‌کند در نتیجه از این گیاه برای داشتن پوستی درخشان و جوان استفاده کنید.

انواع توت

توت فرنگی

یکی دیگر از راه‌های جوانسازی پوست، زغال اخته، توت فرنگی، تمشک، توت وحشی و بلوبری است. در واقع انواع توت‌ها دارای آنتی اکسیدان‌ها، پلی‌فنول‌ها و فلاونوئیدها هستند. توت‌ها به کند شدن روند پیری پوست کمک می‌کنند و یک میان وعده سالم هستند. حتی منجمد شده‌ی توت نیز برای درست کردن اسموتی بهترین انتخاب خواهد بود و به جوانسازی پوست کمک زیادی خواهد کرد.

آب

آب

بیشتر بخوانید: با دتوکس ، بهترین نوشیدنی برای فصل تابستان با خاصیت‌هایی باورنکردنی آشنا شوید!

نوشیدن مقدار زیادی H2O، پوست شما را هیدراته نگه می‌دارد و آن را نرم‌تر و جوان‌تر نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید به اندازه کافی آب بنوشید و طعم آن را دوست ندارید، سعی کنید آب را با میوه یا سبزیجات معطر کنید. در واقع با ترکیب تکه‌های میوه و سبزیجات هم می‌توانید یک دتوکس خوش‌طعم درست کنید و هم آب کافی بدنتان را تامین کنید. مصرف آب کافی به جوانسازی پوست کمک بسیار بزرگی خواهد کرد و یک راه حل عالی برای آبرسانی به پوست است.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    ممنون مطلب جالبی بود👌🏼☘

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.