12 واقعیت جالب درباره برند فراری که نمیدانستید
تاریخچه فراری به سال 1939 برمیگردد، زمانی که انزو فراری برند معروف خودروهای لوکس را از بخش مسابقه آلفارومئو تشکیل داد. امروزه فراری مدلهای قابل توجهی تولید کرده است که علاقهمندان به خودرو در سراسر جهان را مجذوب خود کرده است. چه از طرفداران قدیمی فراری باشید و چه تازه با این برند آشنا شده باشید، در اینجا چند واقعیت باورنکردنی درباره این برند وجود دارد که باید بدانید.
واقعیت های جالب درباره برند فراری:
1. لوگوی “Prancing Horse”
لوگوی فراری، اسب رقصان به افتخار کهنه سرباز جنگ جهانی اول فرانچسکو باراکا که به عنوان یکی از بهترین خلبانان جنگنده ایتالیایی شناخته میشد، طراحی شده است. در ابتدا، کنت فرانچسکو باراکا این آرم را برای هواپیمای جنگنده خود نقاشی کرد و پس از مرگ او در سال 1918، مادر کنت فرانچسکو باراکا این نشان را به انزو فراری داد. انزو فراری با مادر باراکا، کنتس پائولینا، در یک پیست مسابقه ملاقات کرد، جایی که او به فراری گفت که برای خوششانسی از این نماد بر روی ماشینهایش استفاده کند.
این نماد تا حد زیادی بدون تغییر باقی ماند، به جز پس زمینه، که از سفید به زرد تغییر کرد.
2. مالکیت فیات
فیات سهام قابل توجهی در شرکت فراری دارد. در سال 1969، فیات 50 درصد از فراری را خریداری کرد و از آن زمان تاکنون بیش از 90 درصد از شرکت را در اختیار گرفته است. فراری همچنان موتورهای خود را همانطور که در گذشته انجام داده مهندسی میکند، اما این برند اکنون زیر چتر خانواده فیات قرار دارد. با این حال، فیات بر روی مدلهای قانونی جاده تمرکز کرد، در حالی که انزو فراری در راس بخش مسابقه بود.
3. صد پیروزی در فرمول 1
فراری شرکت در اولین مسابقه فرمول 1 را در سال 1950 آغاز کرد و از آن زمان تاکنون قدیمیترین و موفقترین تیم فرمول 1 بوده است.
4. سفارشیسازی فراری
از طریق برنامه شخصی سازی فراری، خریداران میتوانند مدل فراری را که خریداری میکنند، از رنگ تا لوازم جانبی و تکمیلی سفارشی سازی کنند.
5. مجوز و کالا
فراری چیزی بیش از یک تولیدکننده خودرو است و خود را به عنوان یک برند جهانی معرفی کرده است. فراری بخش بزرگی از درآمد خود را از لوازم جانبی برندهای مختلف که در سرتاسر جهان فروخته میشود به دست میآورد. اینها میتوانند از هر چیزی مانند لباس گرفته تا بازی و اسباب بازی متفاوت باشند.
6. فراری قرمز
فراری به خاطر رنگ قرمزش معروف است. با این حال، این انتخاب انزو نبود. قرمز رنگ تیم مسابقهای فراری بود و رنگی بود که فدراسیون بینالمللی اتومبیلرانی در سالهای اولیه مسابقات اتومبیلرانی برای تمام اتومبیلهای مسابقه گرندپری ایتالیا انتخاب کرد. این رنگ همچنان محبوبترین رنگ فراری است و 45 درصد از فراریها به رنگ قرمز فروخته میشوند.
7. پیست مسابقه فراری
فراری صاحب یک پیست مسابقهای به نام پیستا دی فیورانو است. در سال 1972، انزو پیست مسابقهای را برای فرار از مقررات در مسیر تست استاندارد خود ساخت. این پیست برای عموم بسته است اما گهگاه مشتریان را دعوت میکنند تا مدلهای تازه خریداری شده خود را در پیست آزمایش کنند.
8. دنیای فراری
فراری ورلد که در ابوظبی واقع شده است، یک شهربازی سرپوشیده و خانه سریعترین ترن هوایی جهان است. پس از افتتاح در سال 2010، اکنون عنوان بزرگترین پارک سرپوشیده جهان را به خود اختصاص داده است. فراری ورلد خانه سریعترین ترن هوایی جهان است که سرعت آن به 150 مایل در ساعت میرسد.
9. فراری F40
انزو در آگوست 1988 در سن 90 سالگی درگذشت و F40 آخرین خودرویی بود که او ساخت.
10. 2016 یک سال رکورد بود
واقعیت جالب دیگر درباره فراری این است که در سال 2016 رکورد فروش بالایی برای این برند ایتالیایی بود و فراری تنها در سال 2016 بیش از 8000 خودرو تولید کرد. این شرکت بسیاری از اطلاعات مالی خود را خصوصی نگه میدارد اما این بالاترین تعداد خودروهای فروخته شده توسط این برند است.
11. حتی پاپ هم فراری دارد
در سال 2004، آخرین ابرخودروی فراری انزو ساخته شد و به واتیکان اهدا شد. اگرچه پاپ هرگز این ماشین را سوار نشد اما برای بزرگداشت این مراسم، ماشین را امضا کرد. این خودرو بعداً در یک حراجی به ارزش 1.1 میلیون دلار فروخته شد و تمام آن صرف امور خیریه شد.
12. نسخه محدود
در سال 1995، به ماسبت جشن 50 سالگی فراری، او یک مدل نسخه محدود به نام F50 را به بازار عرضه کرد. تنها 349 نسخه از آن تولید شد و این ابرخودروی معتبر با قیمتی نزدیک به 700000 دلار به فروش رسید. اگرچه قیمت آن سرسام آور است اما علاقهمندان به خودرو آن را منصفانه میدانستند، زیرا این خودرو میتوانست تنها در 3.7 ثانیه به سرعت 62 مایل در ساعت برسد و حداکثر سرعت آن چیزی بیش از 200 مایل در ساعت بود.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته میشود.