قرنطینه کرونا

قرنطینه کرونا : چطور در دوران قرنطینه کرونا آرامش خود را حفظ کنیم؟

طبیعی است که در دروان قرنطینه کرونا کمی عصبی هستیم زیرا شرایط کمی غیرعادی بوده و از کنترلمان خارج است. اما با چند راهکار ساده می‌توانیم آرامش خود را حفظ کنیم و باید بدانیم که کرونا به معنای آخر زندگی نیست و زندگی همچنان باید با امید و انگیزه ادامه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: معرفی برخی از برترین فیلم های فضایی برای روزهای قرنطینه

آرامش در دوران قرنطینه کرونا

بهترین کار این است که خودتان را در این روزها به کاری سرگرم کنید و از اوقات خود بهترین استفاده را داشته باشید زیرا در غیر این صورت دچار مشکلات روحی و روانی خواهید شد و به دیگران آسیب خواهید رساند. در ادامه چند سرگرمی آرامش‌بخش برای آرامش در دوران قرنطینه کرونا را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

رنگ آمیزی و نقاشی

براساس مطالعات، مشخص شده که رنگ‌آمیزی و نقاشی‌های ماندالا و به‌طور‌کلی نقاشی باعث کاهش اضطراب خواهد شد. برای اینکه با یک تیر دو نشان بزنید می‌توانید از کتاب‌های رنگ‌آمیزی بزرگسالان استفاده کنید که هم از طرح‌های ماندالا بهره می‌برند و هم رنگ‌آمیزی جذابی را در اختیارتان قرار خواهند داد.

قدم زدن و پیاده روی

قدم زدن و پیاده‌روی یکی از آرامش‌بخش‌ترین فعالیت‌هایی است که در این روزها می‌توان انجام داد اما نه در مکان‌های عمومی. در واقع افرادی که حیاط یا کوچه‌های خلوتی دارند می‌توانند از این فعالیت برای حفظ آرامش خود استفاده کنند. از سوی دیگر افرادی که فضایی برای پیاده‌روی ندارند می‌توانند از تراس یا پشت بام خود برای گرفتن هوای تازه استفاده کنند. قدم زدن و پیاده‌روی می‌تواند احساس کسالت را در دوران قرنطینه کرونا از بین ببرد و شرایطش را ندارید می‌توانید در خانه تمرینات ورزشی انجام دهید.

خوابیدن

خوابیدن بهترین و بی‌هزینه‌ترین فعالیتی است که برای حفظ آرامش در این روزها به کار می‌آید. در این روزها می‌توانید تمام کسری خواب دوران زندگی خود را جبران کنید و آرامش بگیرید. خواب بهترین تفریح و استراحت برای بدن، چشم و مغز است در نتیجه این کار را حتما در این روزها با لذت انجام دهید.

تمرینات یوگا

یوگا یک فعالیت بدنی ساده محسوب می‌شود که اضطراب و استرس شما را کاهش خواهد داد و پس از تمرین انرژی مثبت دریافت خواهید کرد. با انجام تمرینات یوگا قطعا انرژی و نشاط دریافت خواهید کرد و احساس آرامش بیشتری خواهید داشت. کلاس‌های آنلاین یوگا به زبان‌های فارسی یا انگلیسی در شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده که می‌توانید از آن‌ها بهره‌مند شوید.

گفتگو با دوستان

در این روزها که ارتباط نزدیک با دوستان و آشنایان غیرممکن است می‌توانیم به لطف تکنولوژی از طریق شبکه‌های مختلف با دوستان خود به صورت تصویری صحبت کنیم. در نتیجه با وجود شبکه‌های اجتماعی مختلف ارتباط ما با دوستان دور و نزدیکمان برقرار خواهد بود و در این روزها نیز این ارتباط می‌تواند ادامه پیدا کند.

گوش دادن به موسیقی

در نهایت یکی دیگر از ساده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین کارها، گوش دادن به موسیقی است. موسیقی می‌تواند آرامش‌بخش باشد و احساس نگرانی را از بین ببرد. موسیقی همچنین می‌تواند اضطراب را کاهش دهد و روحیه را تقویت کند. در نتیجه خوب است که در این روزها به موسیقی‌های شاد یا آرامش‌بخش گوش کنیم.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)

یک دیدگاه

  1. Avatar یاسر گفت:
    1

    من که در این ایام علاوه بر اینکه تمام کسری خواب دوران زندگی خودمو جبران کردم
    برای آینده هم مقدار قابل قبولی از خواب ذخیره کردم
    و همچنین خواب استیجاری هم قبول میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.