ناسا

پروژه‌ی جدید ناسا، ارسال رباتی به مشتری برای پیدا کردن موجودات فضایی

به‌تازگی تیم ناسا پروژه‌ی جدیدی را آغاز کرده و در این پروژه قصد دارد با توسعه‌ی یک ربات به دنبال موجودات فضایی بگردد. بر اساس بررسی‌های مختلف، ناسا دریافته است که در سیاره مشتری موجودات زیادی زندگی می‌کنند و احتمالاً زندگی آن‌ها در زیر لایه‌ای ضخیم از یخ است. به همین دلیل در راستای کشف این موضوع تصمیم گرفته‌اند تا به ارسال رباتی به مشتری بپردازد و وضعیت مشتری را بررسی کنند.

درواقع ناسا قصد دارد تا رباتی را باقابلیت حفاری را توسعه دهد تا بتواند به اقیانوسی در زیر لایه‌ی یخی در یکی از قمرهای مشتری دست پیدا کند. درواقع به گفته‌ی محققان در زیر لایه‌های یخی، یکی از قمرهای مشتری که اروپا نام دارد اقیانوسی قرارگرفته که این اقیانوس محل زندگی موجودات زنده بسیاری است. درنتیجه احتمال داده می‌شود که این اقیانوس مرکز کنونی موجودات فضایی باشد و به همین دلیل ناسا تصمیم گرفته تا به ارسال رباتی به مشتری بپردازد.

ارسال رباتی به مشتری

ارسال رباتی به مشتری

ارسال یک ربات پیشرفته می‌تواند تحقیقات لازم را در این زمینه را انجام دهد و به حفر یک تونل برای ورود به این اقیانوس بپردازد. از سوی دیگر این کاوشگر می‌تواند به جستجوی موجودات فضایی بپردازد و حتی قادر خواهد بود تا مرده‌ی آن‌ها را پیدا کند. درنتیجه اگر این موجودات منقرض هم شده باشند این ربات ناسا قادر به کشف اطلاعاتی در این زمینه خواهد بود. از سوی دیگر این ربات می‌تواند وضعیت سکونت و زندگی را در زیر اقیانوس و یا لایه‌های یخ بررسی کند.

به‌طورکلی این پروژه برای ناسا قدم مهم و گسترده‌ای خواهد بود و ورود به سیاره مشتری یا فرود بر قمر آن، قمر اروپا برای کشف موجودات فضایی اقدام مهمی برای بشر محسوب می‌شود. البته شایان‌ذکر است که این پروژه مشکلات زیادی خواهد داشت و فرستادن یک کاوشگر به مشتری نیاز به انرژی هسته‌ای و منابع حرارتی خواهد داشت. از سوی دیگر ارسال پیام به مشتری هم ماجرای دیگری است که ناسا باید راه‌حلی برای تمامی این مشکلات پیدا کند.

امتیاز: 4.3 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.