انتقام جویان: پایان بازی آواتار

انتقام جویان: پایان بازی با پشت سر گذاشتن آواتار، پرفروش‌ترین فیلم دنیا شد

حدودا یک ماه پیش بود که طرفداران فیلم انتقام جویان: پایان بازی یا همان اونجرز اند گیم (Avengers: Endgame) شکست در برابر فیلم معروف جیمز کامرون، یعنی آواتار را به عنوان بزرگترین فیلم دنیا قبول کرده بودند. اما دیشب در کامیک-کان در سن دیگو، کوین فایگی مدیر تهیه استودیو مارول اعلام کرد که نتایج تغییر کرده‌اند.

پایان بازی که آخرین عنوان در مجموعه 22 فیلمی مارول است، امروز یا فردا بصورت رسمی با پیشی گرفتن از آواتار، پر فروش ترین فیلم تاریخ خواهد شد. سری فیلم‌های مارول از سال 2008 آغاز شده‌اند. در حال حاضر اختلاف فروش این دو فیلم چیزی نزدیک به 500 هزار دلار است که طبق پیش بینی کارشناسان فروش فیلم انتقام جویان: پایان بازی در کمتر از یک روز به همین میزان خواهد بود. به همین دلیل است که فایگی با اطمینان در همایش کامیک کان این اتفاق را زودتر از موعد اعلام کرد.

دیزنی و استودیو مارول مدت زمان زیادیست که برای رسیدن به رتبه اول برنامه‌ریزی کرده‌اند. برای ده سال عنوان پرفروش‌ترین فیلم تاریخ در اختیار جیمز کامرون و استودیو فاکس قرن بیستم (که دیزنی به تازگی آن را خریده) بود و مارول تلاش زیادی داشت تا این عنوان را از آن خود کند.

نسخه تغییر یافته انتقام جویان: پایان بازی

دیزنی برای افزایش فروش آخرین فیلم خود نسخه متفاوتی از اند گیم را روانه سینماها کرده. در این نسخه جدید یک سکانس که قبلا حذف شده بود، صحنه‌ای مربوط به استن لی و قسمتی دیگر که بعد از تیتراژ پایانی نمایش داده می‌شود به فیلم اضافه شده است. دیزنی و مارول در حقیقت با این کار برای رسیدن به فروش بالاتر و ترغیب بینندگان به تماشای دوباره اونجرز، قسمتهایی از فیلم که باید در نسخه بلوری نمایش داده می‌شد را به نسخه سینمایی اضافه کرده‌اند.

Marvel Heroes

تا پیش از تغییر نسخه سینمایی انتقام جویان: پایان بازی اختلاف این فیلم با آواتار 37 میلیون دلار بود. با توجه به این اختلاف زیاد و این نکته که پایان بازی در مقایسه با آواتار در بازارهای خارج از آمریکا و چین فروش کمتری داشته، اینطور به نظر می رسید که رتبه اول در اختیار کامرون باقی می ماند. با اینحال پس از تغییرات جدید در نسخه سینمایی، فروش اونجرز رشد دوباره‌ای را تجربه کرد. بیشترین فروش نسخه جدید فیلم در بازارهای خارجی بوده، با اینحال کمپین‌های فعالی در آمریکا شکل گرفت که طرفداران سری انتقام جویان را تشویق می‌کرد تا دوباره و چندباره به تماشای پایان بازی بروند. به گفته برخی کارشناسان این اولین بار است که طرفداران یک فیلم تنها با هدف فروش بیشتر آن عنوان به سینما می‌روند.

پایان بازی برای استودیوی مارول و شرکت دیزنی چیزی فراتر از یک فیلم معمولی است. دیزنی با تلاش‌های بی وقفه خود برای فروش هرچه بیشتر فیلم، به رقبای خود نشان داد که این شرکت بزرگترین تولید کننده محتوای تصویری در دنیا شده است. راه اندازی سرویس ویدئویی دیزنی پلاس (Disney+) قدم بعدی دیزنی برای درآمد بیشتر است. طرفداران پر و پا قرص محصولات کمپانی مارول از این پس برای دیدن قهرمانان محبوب خود علاوه بر رفتن به سینما و خرید بلیط‌های 15 دلاری، باید هر ماه مبلغ 7 دلار برای خرید اشتراک دیزنی پلاس هزینه کنند.

دیزنی و مارول هر روز در حال بزرگتر شدن هستند و همانطور که فایگی نیز اشاره کرد، این طرفداران هستند که به آنها برای رسیدن به این جایگاه کمک کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: کاپتانی نه چندان حیرت انگیز – نقد و بررسی فیلم کاپتان مارول

امتیاز: 4.5 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.