انتهای خشک مو

انتهای خشک مو و شامپویی که باید استفاده از آن را همین حالا متوقف کنید

به گفته متخصصان پوست، انتهای خشک مو می‌تواند ارتباط مستقیمی با شامپوی مورد استفاده شما داشته باشد. علاوه بر این، آن‌ها چند نکته دیگر برای مراقب اصولی از موهایتان را عنوان کرده‌اند. با همراهی دینو در ادامه به این نکات توجه کنید.‌

انتهای خشک مو در انواع مختلف

فرقی ندارد که موهای شما فرفری، صاف یا حالت‌دار باشد. حتی بلندی یا کوتاهی آن نیز تاثیر چندانی در دانستن مشکلات مربوط به انتهای خشک موهایتان ندارد. مهم نیست که چقدر موهای خود را سالم نگه دارید، خشکی نوک موها می‌تواند حتی بهترین‌ها را به نظر نامرتب و زشت نشان دهد.

ممکن است شما نیز این گونه خشکی در موهایتان را تجربه کرده باشید یا متوجه شوید که این اتفاق بیش‌تر از حد معمول روی می‌دهد. معمولا نوک موی خشک یا تقسیم شده که اصطلاحا به آن موخوره می‌گویند، حاکی از آن است که زمان مناسب برای اصلاح کردن موهایتان فرا رسیده است. با این حال، بعضی اوقات در محصولات مراقبتی موهای شما نیز موادی وجود دارند که در واقع آسیب‌زا هستند. این مواد حتی ممکن است به گونه‌ای باشند که شما در قسمت‌های دیگر موهایتان متوجه آسیب آن نشوید.

انتهای خشک مو

تاثیر شامپو در ایجاد انتهای خشک مو

SheFinds با دکتر «راشل نظریان» (Rachel Nazarian)، پزشک گروه پوست Schweiger در شهر نیویورک صحبت کرده تا دریابد که چه چیزی باعث ایجاد انتهای خشک مو می‌شود. در نتیجه این صحبت‌ها معلوم شد که شامپوی مورد استفاده شما به آن اندازه که فکر می‌کنید مفید نیست. دکتر نظریان در این باره توضیح می‌دهد:

از به کار بردن محصولاتی که سورفاکتانت یا الکل دارند، خودداری کنید. سورفاکتانت‌ها که اغلب در عموم شامپوها یافت می‌شوند، می‌توانند بیش‌تر روغن موها را از بین برده و باعث خشکی و ضعف آن‌ها شوند.

به همین ترتیب، محصولات مبتنی بر الکل نیز آسیب‌زا هستند. همچون بسیاری از محصولات آرایشی مو یا موهای زائد، مواد دارای الکل، سریع‌تر از محصولاتی با مواد تشکیل دهنده ملایم، به موهای نازک آسیب می‌رسانند.

انتهای خشک مو

نکات مراقبتی مو

به یاد داشته باشید که قبل از خرید، مواد تشکیل دهنده یک شامپو را بخوانید تا از تهیه محصول حاوی سورفاکتانت یا الکل خودداری کنید. یکی از بهترین مواردی که می‌توانید برای جلوگیری از خشک شدن زودرس انتهای موهایتان از آن استفاده کنید، شامپو مرطوب کننده Aussie Miracle Moist است. این مورد حاوی هیچ ماده مخربی نیست و در عوض از روغن‌های طبیعی برای تغذیه موهای شما در آن استفاده می‌شود.

اگر موهای شما قبلا خشک شده یا آسیب دیده، بهترین کار این است که در ابتدا آن‌ها را کوتاه کنید. با این حال اگر به دنبال یک داروی خانگی ارزان قیمت برای مراقب از موهایتان هستید، می‌توانید از روغن‌های طبیعی با توجه به مزاج خود، به عنوان ماسک مو استفاده کنید. توجه کنید که موهای خود را با آب سردتر بشویید؛ زیرا، آب گرم باعث ضعف موها می‌شود. حتی می‌توانید به جای خشک کردن موهایتان با هوای تند سشوار، آن‌ها را ببندید و اجازه دهید که به صورت طبیعی خشک شوند. استفاده از ماسک مو در داخل حمام و سرم مو بعد از حمام را نیز فراموش نکنید.

اگر شما نیز تجربیاتی در این زمینه داشته‌اید، آن‌ها را با ما و همراهان دینو در نظرات به اشتراک بگذارید.

منبع: Shefinds

بیش‌تر بخوانید: بهترین نوع برس برای موهای شما چیست؟ چه برسی را برای موهایمان انتخاب کنیم؟

بیش‌تر بخوانید: چگونه می‌توانیم از شر الکتریسیته ساکن موها خلاص شویم؟ (چند راهکار ساده)

امتیاز: 3.9 از 5 (25 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۸ دیدگاه

  1. Avatar یاس گفت:

    میشه بپرسم چه شامپوبچه ای زدیداخه منم همین مشکلودارم

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      دوست عزیز شامپو بچه راهکار موقتی هستش و اگر میبینید ک اوایل مدت مصرف، تاثر زیادی داره ب این دلیل هستش ک مواد آسیب زا و مهاجمی ک شامپوی فعلی شما داره، در ترکیبات شامپو بچه خیلی کمتره و باعث میشه شما تفاوت رو احساس کنید. در طولانی مدت باعث میشه چربی کف سر ب درستی تنظیم نشه. بهتره شامپویی تهیه کنید ک سولفات و ترکیباتش رو نداشته باشه و ترجیحا مواد تشکیل دهنده اش گیاهی باشه.☘

  2. Avatar حدیث گفت:

    باسلام من موهامو دکلره کردم و پایینش خشک شده داخل حمام از شامپوی نرم کننده مای استفاده میکنم وبعد از حمام هم از روغن آرگان ک بسیار تاثیر گذاره بی زحمت میشه یه ماسک موابرسان ک قیمتشم مناسب باشه بهم پیشنهاد بدید؟

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      برخلاف باور عمومی غلطی ک بین مردم رایجه، شامپوهایی ک نرم کننده دارن در طولانی مدت باعث آسیب ب مو میشن و جنبه مراقبتی ندارن! بهتره ب جای نرم کننده از ماسک داخل حمام استفاده کنید ک ب ریشه مو آسیب نرسه و در عوض ساقه مو رو تقویت کنه. کسانی ک دکلره میکنن خیلی بیشتر از کسانی ک فقط رنگ میکنن باید ب موهاشون رسیدگی کنن. از سشوار هم استفاده نکنید و یا قبلش حتما سرم قوی کراتینه ب موهاتون بزنید. برای ماسک موی داخل حمام ک جنبه آبرسانی داشته باشه الزاما نیاز نیست برند خاص و گرون قیمت استفاده کنید. نحوه کاربردش هست ک اثر بخشیش رو بیشتر میکنه. با توجه ب بودجه ای ک دارید تهیه کنید و ب فکر برندش نباشید. روغن آرگان و روغن نارگیل باکیفیت تهیه کنید ک تاثیر خیلی بیشتری داره

  3. Avatar محمد گفت:

    سلام خسته نباشید،یکی از بزرگترین مشکلات زندگی من فر شدن موهام هستش هرکاری میکنم‌ باز موج میوفته بخدا خسته شدم.ناگفته نمونه موهای بغل با پشت سرم خیلی اضافه فقط موها جلو سرم موج میوفته،خواهش میکنم اگه کمکم کنید،تشکر

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      اگر مشکل جدی دارید باید با پزشک مشورت کنید. در حالت کلی فر شدن موضعی مو و برای کسی ک موهاش ب طور معمول فر نباشه، بیشتر علتش آسیب دیدن مو و خشکی زیاد هستش. باید از محصولات مراقبتی و تقویتی استفاده کنید مثل ماسک داخل حمام و حتما بعد از حمام سرم تقویتی استفاده کنید و بعد سشوار بکشید. حتما هم توجه کنید هر محصولی ک تهیه میکنید الزاما نباید خیلی گرون قیمت باشه تا نتیجه بهتری بگیرید. ب موادش توجه کنید ترجیحا گیاهی باشن و شامپوهای سولفات دار به هیچ عنوان مناسب مو نیستن. باد تند و داغ سشوار واقعا مضر هستش. ترجیحا از سشوار اتو یا دستگاههایی ک باعث میشن مو ب طور طبیعی خشک نشه ک در طولانی مدت آسیب زا هستن، استفاده نکنید و اگر مجبور هستید، باد ملایم با فاصله 20 تا 30 سانت از مو باشه بهتره. در نهایت باید بدونید ک این موارد برای جلوگیری از آسیب دیدن مو هست و اگر موی شما بیش از حد آسیب دیده باشه، بهترین راه کوتاه کردن و مراقبت برای رشد موی سالمه. موفق باشید.

  4. Avatar مریم گفت:

    من ریزش مو داشتم و نوک موهام از خشکی فر شده بود، هر شامپویی امتحان کردم نشد، الان شامپو ساده بچه بدون بو و عصاره و مواد شیمیایی میزنم، بعد 6 ماه موهام لخت شده و خیلی کمتر ریزش داره و خیلی راحت حالت میگیره دیگه سشوار هم نمیکشم، حیف اینهمه پول که برای شامپوهای مارکدار تقلبی خرج کردم!

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      مرسی از اطلاعات مفیدتون🙏😍 بله درسته عموما ما گول خارجی بودن و گرون بودن محصولات رو میخوریم ک باید کیفیت مطلوب داشته باشن ولی هیچ توجهی ب مواد تشکیل دهنده نمیکنیم. شامپوهای بچه هم بیشتر ب دلیل نداشتن سولفات یا مواد مخرب دیگه معمولا آسیب کمتری دارن ولی همون ها هم اثرشون موقتی هستش بهتره ک ی شامپو گیاهی واقعی پیدا و استفاده کنید.☘

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.