اگر ویروس کرونا برود

اگر ویروس کرونا برود چه کارهایی را دوباره می‌توانید انجام بدهید

همه دنیا روی این موضوع که سال گذشته دشوارترین و طولانی‌ترین سال زندگی بود، اتفاق نظر دارند. زمانی که شیوع COVID-19 برای اولین بار به طور رسمی اعلام شد، همه چیز بلافاصله تغییر کرد و همه ما شرایط بسیار بدی را تجربه کردیم. در این مطلب می‌خواهیم ببینیم اگر ویروس کرونا برود چه کارهایی را دوباره می‌توانید انجام بدهید. پس در ادامه با دینو همراه باشید.

اگر ویروس کرونا برود

روزهای بد و ترسناک شیوع ویروس کرونا در جهان به همراه سال دشوار 1399 کم کم رو به پایان است و خوشبختانه خبرهای خوبی از کنترل این بیماری در جهان شنیده می‌شود. حتی اگر هیچ کس نتواند دقیقا پیش‌بینی کند که در سال جدید چه اتفاقی خواهد افتاد، به نظر می‌رسد بسیاری از این اتفاقات، خوب و مثبت خواهند بود. اگر ویروس کرونا برود، موارد زیادی وجود دارد که می‌توان در سال آینده منتظر آن‌ها بود. در ادامه 10 موردی که مشتاقانه منتظر آن‌ها هستیم تا در سال جدید بتوانیم بدون دغدغه تجربه‌شان کنیم را می‌خوانید.

1. احتمالا می‌توانید دوباره به نمایش‌ها و کنسرت‌های خیابانی که در سال گذشته لغو شدند بروید

اگر ویروس کرونا برود - 1. احتمالا می‌توانید دوباره به نمایش‌ها و کنسرت‌های خیابانی که در سال گذشته لغو شدند بروید

کنسرت‌ها، نمایش‌ها و جشنواره‌های خیابانی، از بزرگ‌ترین رویدادهایی هستند که در سال گذشته به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا لغو شدند. با این حال تعداد زیادی از آن‌ها همچنان برای سال جدید برنامه‌ریزی شده‌اند که در صورت موفقیت واکسن این ویروس، برگزار خواهند شد. رفتن به یک نمایش بزرگ با حضور جمعیت زیادی از مردم احساس یک زندگی واقعی را در شما زنده می‌کند. شاید هنوز برای چنین اجتماعات گسترده‌ای آماده نباشیم؛ اما، تصور برگزاری دوباره آن‌ها خیلی دور نیست. تصور می‌شود تا پاییز سال 2021 میلادی بتوانید با خیال راحت در این مراسمات شرکت کنید و هنرمندان مورد علاقه خود را دوباره روی صحنه ببینید.

2. شاید بتوانید دوباره سفر کنید

اگر ویروس کرونا برود - 2. شاید بتوانید دوباره سفر کنید

اگر چه در حال حاضر و با وجود پاندمی ویروس کرونا، فکر سفر رفتن با وسایل نقلیه عمومی مانند اتوبوس یا هواپیما برای شما احساس امنیت کافی ندارد؛ اما، تا یک سال پیش همه ما بدون هیچ دغدغه‌ای به مسافرت می‌رفتیم. اگر سرانجام سال جدید به سالی که امیدواریم تبدیل شود، ممکن است بتوانید تعطیلات خود را در کنار دوستان و خانواده‌تان بدون ترس از بیمار شدن بگذرانید.

3. می‌توانید به سر کار خود برگردید

اگر ویروس کرونا برود - 3. می‌توانید به سر کار خود برگردید

درست است که در ابتدا انجام هر کاری در خانه و از راه دور سرگرم کننده به نظر برسد؛ اما، با وجود مشکلات و حواس پرتی‌های محیط احتمالا دلتان برای میز کارتان در شرکت و حضور بین همکارانتان تنگ شده است. این موضوع درباره مدرسه رفتن دانش‌آموزان نیز صدق می‌کند. حضور در یک فضای واقعی برای انجام کاری، مهارت‌های اجتماعی شما را افزایش می‌دهد و اگر هنوز هم به خاطر بیماری در خانه هستید، احتمالا تجربیات زندگی واقعی در میان دیگران را از دست داده‌اید. امیدواریم در سال جدید، فراتر از دیوارهای خانه‌تان بتوانید یک زندگی کاری و اجتماعی حقیقی داشته باشید.

4. از رفتن به بازار و خرید کردن حضوری با دوستان خود لذت می‌برید

اگر ویروس کرونا برود - 4. از رفتن به بازار و خرید کردن حضوری با دوستان خود لذت می‌برید

مدت زیادی است که به دلیل همه‌گیری کرونا در جهان مکان‌های عمومی شلوغ و پرازدحامی مانند بازارها و فروشگاه‌ها، فعالیت‌های خود را محدود کرده و به فروش اینترتی از طریق سایت‌ها و شبکه‌های مجازی روی آورده‌اند. با این حال همه ما برای گردش و چرخیدن در مراکز خرید و بازارهای متنوع، دلتنگیم. در سال جدید با تدابیر مربوط به واکسن کرونا، به احتمال زیاد می‌توانید دوباره به این مکان‌های هیجان‌انگیز بروید و بار دیگر از رفتن به بازار و خرید کردن حضوری با دوستان خود لذت ببرید.

5. بازی‌های المپیک توکیو سرانجام در ماه جولای برگزار می‌شوند

اگر ویروس کرونا برود - 5. بازی‌های المپیک توکیو سرانجام در ماه جولای برگزار می‌شوند

این که به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهان، برگزاری مسابقات بین‌المللی المپیک لغو شود، بسیار تاسف برانگیز است. با این وجود حتی اگر المپیک توکیو طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 2020 پیش نرود، قرار است رسما از 23 ژوئیه تا 8 آگوست ادامه داشته باشد. در شرایط فعلی، امسال مخاطبان و تماشاگران زیادی در این مسابقات حضور نخواهند داشت؛ اما، سرانجام بازی‌های مهیج جهانی به عنوان بخشی از زندگی ما، دوباره جهان را به یک دلیل مثبت متحد می‌کند.

6. ممکن است بتوانید در پنجاهمین سالگرد جهانی والت دیزنی در ماه اکتبر شرکت کنید

اگر ویروس کرونا برود - 6. ممکن است بتوانید در پنجاهمین سالگرد جهانی والت دیزنی در ماه اکتبر شرکت کنید

دنیای شگفت انگیز «والت دیزنی» (Walt Disney) در 1 اکتبر 1971 افتتاح شد و برای اولین بار شروع به کار کرد. در این سال‌ها این سرزمین رویایی باشکوه توانسته به موفقیت‌های بزرگی برسد و در جهان معروف شود. این معروفیت به حدی است که خیلی‌ها آرزوی شرکت در جشن‌های آن را دارند. این پارک در حال برنامه‌ریزی برای برگزاری جشن 50 مین سالگرد افتتاح خود است. با شرایط موجود مطمئنا رفتن به یک شهربازی و حضور در میان مردم، آخرین چیزی باشد که ذهن شما را درگیر می‌کند؛ اما، چه کسی می‌داند که این احتمال تا ماه اکتبر 2021 به واقعیت تبدیل نشود؟ اگر ویروس کرونا برود، ممکن است بتوانید در پنجاهمین سالگرد جهانی والت دیزنی در ماه اکتبر شرکت کنید.

7. می‌توانید به تماشای مسابقات مهم ورزشی بروید

اگر ویروس کرونا برود - 7. می‌توانید به تماشای مسابقات مهم ورزشی بروید

شاید شما یکی از علاقه‌مندان به فوتبال، بسکتبال یا انواع ورزش‌های متنوع هستید. حتی شاید یکی از طرفداران حضور در ورزشگاه‌ها برای تشویق تیم مورد علاقه‌تان باشید؛ اما متاسفانه در سال گذشته هیجان یک بازی زنده را کاملا از دست داده‌اید. خبر خوب این است که به گفته «آنتونی اس. فائوچی» (Anthony S. Fauci) رییس مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در ایالات متحده آمریکا، اگر اقدامات احتیاطی مربوط به ویروس کرونا به درستی انجام شوند، ممکن است هواداران بتوانند تا پاییز به سکوها برگردند.

8. دیگر می‌توانید بدون ترس عزیزانتان را در آغوش بگیرید

8. دیگر می‌توانید بدون ترس عزیزانتان را در آغوش بگیرید

تا بهمن ماه سال گذشته، همه شما بدون هیچ دغدغه و نگرانی خاصی، پدربزرگ و مادربزرگ، دوستان یا حتی آشنایان دورتر را به راحتی بغل می‌کردید و حس خاص در آغوش کشیدن عزیزان برای‌تان بسیار ویژه بود. متاسفانه امروز بعد از گذشتن حدود یک سال از شیوع ویروس کرونا، هنوز هم نمی‌توانید با اطمینان گذشته این کار را انجام دهید. با این حال در سال پیش رو اگر ویروس کرونا برود، سرانجام کسانی را که دوستشان دارید در آغوش می‌گیرید و احساس بسیار شیرین آن را تجربه می‌کنید.

9. قطعا با خیال راحت در کافی شاپ و رستوران دور هم جمع می‌شوید

9. قطعا با خیال راحت در کافی شاپ و رستوران دور هم جمع می‌شوید

با وجود اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به احتمال زیاد امسال در بعضی از رستوران‌ها یا اغذیه‌فروشی‌ها غذا خورده باشید؛ چرا که مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در جهان اعلام کرد که خوردن غذای بیرون به شرطی که محیط شما دارای تهویه مناسب بوده و یا در فضای آزاد باشد، در احتمال ابتلای شما به ویروس کرونا تاثیر چندانی ندارد. با این وجود همه ما هنوز هم از یک تجربه معمول غذا خوردن در مکان مورد علاقه‌مان دور هستیم. بنابراین یکی از امیدهای شما برای سال جدید ممکن است این باشد که با دوستان یا اعضای خانواده خود بدون این که نیازی به زدن ماسک و مراقبت‌های ویژه بهداشتی داشته باشید، به یک رستوران زیبا بروید و با خیال راحت در کافی شاپ و رستوران دور هم جمع شوید.

10. امیدواریم همه‌گیری ویروس کرونا به پایان برسد

10. امیدواریم همه‌گیری ویروس کرونا به پایان برسد

این حقیقت وجود دارد که ما در یک سال گذشته به شرایط بحرانی فعلی عادت کرده‌ایم و تصور بازگشت به روزهای بدون ویروس برای‌مان دشوار است. حتی شاید اکنون نتوانید احساس گذشته خود را از زندگی راحت بدون دغدغه در میان مردم به یاد بیاورید؛ اما، شواهد خبر از این موضوع می‌دهند که جهان می‌تواند به بیماری همه‌گیر COVID-19 در سال 2021 پایان دهد. اگر چه هنوز هیچ کس نمی‌داند که این خداحافظی با بیماری چه زمانی اتفاق خواهد افتاد؛ ولی، با انتشار واکسن‌های «فایزر» (Pfizer) و «مدرنا» (Moderna) حرکت در مسیر درست است. اگر این بیماری کنترل شود، دوباره می‌توانید آرامش روحی گذشته و لذت از تنفس آزاد در فضای باز را تجربه کنید. همه ما برای این که سال آینده سالی شادتر و سالم‌تر داشته باشیم، دعا می‌کنیم و امیدواریم همه‌گیری ویروس کرونا به پایان برسد.

به نظر شما اگر ویروس کرونا برود چه کارهای دیگری را می‌توانیم به راحتی انجام دهیم؟ دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در این زمینه را با ما و همراهان دینو در میان بگذارید.

منبع: Best Life

بیشتر بخوانید: واکسن ایرانی کرونا وارد مرحله‌ی تست انسانی شد!

بیشتر بخوانید: امکان تشخیص ویروس کرونا با هوش مصنوعی

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۵ دیدگاه

  1. Avatar سرافراز گفت:

    صد آفرین بر کرونا
    تا حد مطلوبی جلوی فساد و دوستی ها و روابط نامشروع رو گرفت

  2. Avatar زرشک گفت:

    حس میکنم مقاله از یه مجله خارجی بازگردانی شده؛ ما قبل از کرونا هم نمیتونستیم اینا رو انجام بدیم :/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.