باغچه مدولار هنرمندانه

GrowMore: زندگی سبز و باغچه مدولار هنرمندانه که همراه با شما رشد می‌نماید

امروزه با افزایش جنگل‌زدایی در سراسر جهان، شاهد روند رو به رشدی در زمینه کشاورزی شهری و باغداری هستیم. مردم متوجه اهمیت مبحث «خود-پایداری» شده‌اند. این موضوع به خصوص وقتی صحبت از تولید مواد غذایی و رشد فضای سبز است، برجسته‌تر می‌شود. در این میان معماران دانمارکی «سین لیندهولم» و «مادس اولریک هوسوم» در تلاش برای تشویق جامعه به قرارگیری در چنین مسیری، «GrowMore» را طراحی کرده‌اند. در ادامه برای آشنایی با باغچه مدولار هنرمندانه و زندگی سبز آن، با دینو همراه باشید.

زندگی سبز و باغچه مدولار هنرمندانه

GrowMore یک طرح مدولار کشاورزی شهری است که با رشد گیاهان شما گسترش می‌یابد. سیستم متن-باز (Open-Source) آن سرتاسر از تخته سه لا توسط CNC ساخته شده است. این باغچه همه‌کاره می‌تواند در انواع مختلفی از حالت‌ها باز و بسته شود. طراحی آن به گونه‌ای است که به شما امکان می‌دهد باغچه‌هایی با ابعاد کوچک یا بزرگ و گسترده را داشته باشید. این باغچه مدولار هنرمندانه شامل مجموعه‌ای از شش قسمت مجزا از جمله تخته سه لا، واحدهای قفسه‌بندی و قسمت کاشت است. این قسمت‌ها توسط یک «مفصل محوری مدور» در کنار هم قرار گرفته‌اند. برای ایجاد طرح‌های متنوع، می‌توان با به کارگیری پیچ‌های M8، از همان قسمت‌ها در جهت گسترش طرح استفاده نمود. لیندهولم می‌گوید:

این باغچه مانند یک سیستم ِلگو عمل می‌کند. قطعات قابل چرخش به صورت عمودی و افقی هستند؛ بنابراین کاملا انعطاف‌پذیرند. شما واقعا آزاد هستید که هر آنچه را می‌خواهید بسازید.

باغچه مدولار هنرمندانه

باغچه مدولار هنرمندانه المانی جهت زیباسازی محیط

GrowMore در نمایش دوسالانه معماری سئول، نمایشگاهی از طرح‌های ایجاد شده برای شهرهای آینده، شرکت کرد. این المان زیباسازی محیطی، به گونه‌ای طراحی شده است که هر کسی به راحتی می‌تواند باغ سه بعدی خود را در خانه یا شهر خود بنا کند. هر کسی که دارای دستگاه CNC باشد، می‌تواند تخته سه لای خود را تولید و از آن برای ایجاد ساختاری متناسب با نیازهای خود استفاده نماید. لیندهولم در نهایت گفت:

شما می‌توانید آن را در داخل یا خارج از منزل داشته باشید. حتی می‌توانید از آن برای تقسیم فضاهایتان استفاده کنید. از دیگر کاربردهای این طراحی، استفاده از آن به عنوان راهی سریع برای ایجاد فضایی زنده و مطبوع و همین طور شفاف، خواهد بود.

باغچه مدولار هنرمندانه المانی جهت زیباسازی محیط
GrowMore در نمایش دوسالانه معماری سئول
المان زیباسازی محیطی

آینده زندگی سبز

GrowMore اشتیاق دارد چیزی بیش از یک باغچه یا مزرعه مدولار باشد. باغچه مدولار هنرمندانه ما، نویدبخش یک زندگی سبز برای هر کسی که خسته از جهان است و به نفس هوای تازه احتیاج دارد، خواهد بود. قرار است پناهگاهی باشد برای خلوت‌های شما و فرار از شلوغی‌های شهرنشینی. شاید فرصتی برای ارتباط با طبیعت و رشد گیاهانتان باشد. در نهایت، لیندهولم چنین می‌گوید:

این طرح، همان چیزی است که من اطمینان دارم همه افراد با آن ارتباط برقرار می‌کنند. اگر در آینده‌ای نزدیک، تعدادی از GrowMoreهایم را در شهر خودم دیدم، تعجب نخواهم کرد!

باغچه مدولار هنرمندانه که همراه با شما رشد می‌کند
باغچه مدولار هنرمندانه و قابلیت گسترش

نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: باغچه گیاهان یا جعبه کمک‌های اولیه: چگونه قفسه گیاهان دارویی خود را پرورش دهید

بیشتر بخوانید: 10 گیاه تمیزکننده هوا که خانه‌ای سالم‌تر ایجاد می‌کنند: راحت‌تر تنفس کنید

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.