بالاترین آمار طلاق

معرفی کشورهایی که بالاترین آمار طلاق را در جهان دارند!

عوامل زیادی منجر به جدایی زوج‌ها می‌شود و طلاق به عوامل فرهنگی و اجتماعی جوامع، والدین، ناموفق بودن در تولد فرزند، اختلافات سنی، بیکاری زوج‌ها و دیگر موارد مرتبط است. در مطالب قبلی به لیستی از کشورها با پایین‌ترین آمار طلاق پرداختیم اما در این مطلب به معرفی کشورهایی که بالاترین آمار طلاق را در جهان دارند خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: معرفی کشورهایی که کمترین آمار طلاق را در جهان دارند

طلاق در حال حاضر سریعترین روند رو به رشد خود را دارد و در چندین کشور از سراسر جهان مانند یک بیماری همه‌گیر رشد کرده است. روسیه در صدر جدول این لیست بوده و بالاترین آمار طلاق را دارد. در واقع در روسیه به ازای هر 1000 ازدواج 5 مورد منجر به طلاق خواهد شد. در حالیکه به ازای هر 1000 زوج در بلاروس 3.80 نفر، اوکراین 3.60 نفر، مولداوی 3.50 نفر، جزایر کیمن و ایالات متحده 3.40 نفر، برمودا 3.30 نفر، کوبا 3.20 نفر و لیتوانی 3.10 نفر طلاق می‌گیرند.

طلاق در روسیه دلایل بسیار زیادی دارد و آمار طلاق در این کشور همیشه بالا بوده است. میزان طلاق نزدیک به 51 درصد در این کشور گزارش شده است و طبق گزارشات در سال 2012، نزدیک به 650 هزار نفر طلاق گرفتند. دلایل طلاق در این کشور اعتیاد به الکل، شرایط بد زندگی و مشکلات مالی است. پس از روسیه، کشور بلاروس بالاترین آمار طلاق را در جهان دارد.

نکته جالب دیگر این است که درصد افرادی که از ازدواج حمایت می‌کنند نیز از سال 2013 به 10 درصد کاهش یافته است یعنی علاقه و اشتیاق مردم به ازدواج بسیار کم شده است. از سوی دیگر بی‌ثباتی در رشد خانواده، خشونت خانگی، زنا، قتل همسران یا خودکشی همسران نیز برخی دیگر از عواملی است که موجب کاهش آمار و اشتیاق به ازدواج می‌شود. همچنین از عوامل دیگر طلاق می‌توان به از دست دادن اعتماد در میان زوج‌ها نیز اشاره کرد.

بالاترین آمار طلاق

بیشتر بخوانید: حذف مهریه با افکار روشنفکرانه، تصمیمی غلط و بدون آگاهی است!
بیشتر بخوانید: چگونه پس از جدایی یا طلاق وارد رابطه‌ی جدیدی شویم؟ (یک رابطه‌ جدید پس از جدایی)

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.