جنگجوی محیط زیست

حمله جنگجوی محیط زیست به رهبران استرالیا در مورد بحران آتش‌سوزی این کشور

جنگجوی محیط زیست «گرتا تانبرگ» (Greta Thunberg) به رهبران استرالیا در مورد بحران آتش‌سوزی این کشور حمله کرد. او سیاستمداران استرالیا را به دلیل عدم اقدام جدی برای پایان دادن به آتش‌سوزی وسیع جنگل‌ها مورد انتقاد قرار داد. در ادامه با کمال تاسف توجه شما را به این فاجعه زیست محیطی قرن جلب می‌کنیم. همراه دینو باشید.

جنگجوی محیط زیست
جنگجوی محیط زیست

گرتا تانبرگ جنگجوی محیط زیست

رسانه Climate Change عنوان کرد: این جنگجوی محیط زیست 17 ساله در صفحه اینستاگرام خود با حمله به رهبران استرالیا خواستار اقدام جدی آن‌ها شد. پست منتشر شده وی بیش از 1 میلیون لایک به همراه داشته که بسیاری از آن‌ها در نظرات از وی حمایت کرده‌اند. عده‌ای نیز در اظهارنظرها او را به دلیل این که هیچ کاری برای تغییر این اوضاع وخیم نمی‌کند، مورد انتقاد قرار داده‌اند. او تصویری از یک کانگورو که در حال فرار از حریق خارج از کنترل در کنژولا ساحل جنوبی نیو ساوت ولز بود، در اینستاگرام خود منتشر کرد و خواستار اقدام جدی سیاستمداران شد. او همچنین نوشت:

استرالیا در آتش است. تابستان در این جا تازه آغاز شده است. امروز دمای بیرون سیدنی 48.9 درجه سانتیگراد بود. 500 میلیون حیوان به دلیل آتش‌سوزی جان خود را از دست داده‌اند. بیش از 20 نفر جان باخته و هزاران خانه سوخته و با خاک یکسان شده‌اند. دود ناشی از این فاجعه، یخچال‌های طبیعی را در نیوزیلند پوشانده است. این دود به دلیل اثر سپیدایی (آلبدو Albedo)، آن‌ها را گرم‌تر کرده و سریع‌تر ذوب می‌کند. با وجود چنین مواردی، تمام این‌ها هنوز به هیچ اقدام سیاسی موفقی منجر نشده است. دلیل اصلی این است که ما در برقراری ارتباط بین بحران آب و هوا و افزایش شدید دمای هوا و بلایای طبیعی همچون آتش‌سوزی استرالیا کوتاهی کرده‌ایم.

پست اینستاگرام جنگجوی محیط زیست

پست اینستاگرام جنگجوی محیط زیست

این وضعیت باید تغییر کند. و اکنون هم باید تغییر کند. افکار من با مردم استرالیا و کسانی که تحت تاثیر این آتش‌سوزی‌های ویرانگر قرار دارند، همراه است.

در پست او هزاران اظهارنظر مطرح شد که بسیاری از آن‌ها احساسات گرتا را تایید کردند. یکی از موافقان گفته که ما به یک سیاستمدار با اخلاق و چون شما احتیاج داریم. در این حین اما سایر اظهارات این فعال جوان را مورد انتقاد قرار داده و ادعا کرده‌اند که وی هیچ کاری برای تغییر مستقیم اوضاع وخیم انجام نداده است. در یک نظر مخالف می‌خوانید که:

آن چه استرالیا در حمایت نیاز دارد، نه همدلی شما و نه برنامه سیاسی شما است.

برای یک بار هم که شده آیا واقعا می‌توانید کاری مفید انجام دهید؟ مانند ایجاد یک لینک برای اهدای کمک‌های مردمی.

دیدار روسای سیاسی استرالیا

در طی این وضعیت بحرانی، «اسکات موریسون» (Scott Morrison) نخست وزیر استرالیا پیام «متشکرم» را به رهبران جهان که بحران آتش‌سوزی را تماشا می‌کنند، تقدیم کرد. او بعد از ظهر یکشنبه از پایگاه HMAS Albatross در ساحل جنوبی نیو ساوت ولز بازدید و در آن جا با «گلادیس برجیکلیان» (Gladys Berejiklian) نخست وزیر نیو ساوت ولز، «شین فیتزیمونز» (Shane Fitzsimmons) کمیسر سرویس آتش‌نشانی روستایی نیو ساوت ولز، اعضای محلی RFS و نیروی هوایی در حال مبارزه با آتش‌سوزی، ملاقات کرد. آقای موریسون گفت که این دیدار فرصت خوبی برای گفتگو با نخست وزیر و کمیسر فیتزسیمونز در مورد اعلامیه دیروز مبنی بر فراخوانی 3000 نفر از نیروهای ارتش برای کمک به نبرد با آتش‌سوزی‌ها بوده است. وی همچنین مختصری از اخبار شرایط محلی را دریافت کرده و تاکید نمود:

ما ماه‌ها با هم همکاری نزدیکی داشتیم. امروز فرصتی مناسب برای سرلشکر و کمیسر بود. این دیدار بزرگ‌ترین همکاری منفردی است که تا کنون در زمینه حضور نیروهای متشکل از پدافندهای نیروی دفاعی در کنار هم با نیروهای دفاعی تمام وقت برای ارائه پشتیبانی از این کشور صورت گرفته است.

نخست وزیر برجیکلیان گفت که از حمایت‌های دفاعی پشتیبان سپاسگزار است. کمیسر فیتزیمونز نیز در این باره عنوان کرد:

هنوز 150 آتش‌سوزی در سراسر نیو ساوت ولز برقرار است که به دنبال بارش باران در ساحل جنوبی، شاهد «کاهش شرایط بد» هستیم. این مدت کم، مهلت خوبی است؛ اما متأسفانه، این باران پایانی برای آتش‌سوزی‌ها نخواهد بود. باید منتظر بمانیم تا شاهد رقیق شدن رطوبت باشیم. ما می‌توانیم با کار مهم مهار خطوط اصلی و عقب راندن آتش، در همه جا پیش برویم. وسعت این مناطق صدها هزار هکتار است. آسیب‌ها و ویرانی‌های زیادی وجود دارد.

دیدار روسای سیاسی استرالیا

شرایط بحرانی وصف شده از زبان جنگجوی محیط زیست

در فیلم زیر، شاهد لحظات نفس‌گیر محاصره کامیون افراد در حال فرار از شرایط بحرانی وصف شده از زبان جنگجوی محیط زیست توسط شعله‌های مرگبار آتش خواهید بود.

نقشه منتشر شده، مجموعه‌ای از داده‌های مربوط به آتش‌سوزی ایالات استرالیا را در شرایط بحرانی فعلی نشان می‌دهد.

در ادامه برخی از تصاویر مربوط به این فاجعه زیست محیطی را مشاهده می‌کنید. با پیش‌بینی ادامه این آتش‌سوزی‎‌ها طی چند ماه آینده، چه کسی می‌داند که شاهد چند مرگ غم‌انگیز دیگر خواهیم بود؟ به گفته داوطلبین حاضر در صحنه‌های آتش‌سوزی، شاهد بدترین وضعیت جنگی قرن هستیم. نظر شما درباره این وضعیت تاسف‌بار چیست؟ آیا می‌توان به این شرایط بحرانی پایان داد؟ نظرات ارزشمند خود را با ما و خوانندگان به اشتراک بگذارید.

بحران آتش‌سوزی استرالیا
جنگجوی محیط زیست
بحران آتش‌سوزی استرالیا

منبع: Dailymail

بیش‌تر بخوانید: برترین تصاویر سال 2019 زمین از فضا که از ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت شده‌اند

بیش‌تر بخوانید: گرم‌ترین ماه ژوئن تاریخ ثبت شد: مشکل بزرگ‌تری هم وجود دارد

امتیاز: 4.3 از 5 (7 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۸ دیدگاه

  1. Avatar amin گفت:

    هرکسی میتونه بیاد غر بزنه و حمله کنه
    یه بچه سه سال از این بهتر میتونهبیاد بیان کنه
    چیه این الکی گنده اش کردن
    هرکی راهکار داره باید تریبون بهش بدن نه این بچه مچه ها که فقط واسه تبلیغات سیاسی اسمشون بلند شده

  2. Avatar M o r d a b گفت:

    میشه باهاش یه فیلم تمثیلی خوب از وضعیت کشورمون ساخت
    با دیدن این تصاویر نمیدونم چرا ناخودآگاه یاد ایران افتادم.

    • Avatar ایرانی گفت:

      تا دیروز که استرالیا بهشت برین بود و یکی از بهترین و پیشرفته ترین کشورهای جهان و حکومتش خیلی خوب بود و به فکر مردم. حالا که 3 ماهه یک آتش سوزی رو نتونستند مهار کنند، چی شد؟ 🤨
      😂 🤣 🙃 🤣 😂

      • Avatar KOROSH گفت:

        داداش خودتو گول نزن، از آب گل آلود ماهی نگیر و از نابودی خوشحال نباش.
        مساحت و شرایط جوی استرالیا رو با جا های دیگه مقایسه کن.
        از قدیم گفتن آسیاب به نوبت. بماند که نوبتمون خیلی وقته شده … 🙁

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      فاجعه دنیای امروز جهانی هستش و ایران فقط نمونه برتر این فاجعه ها!

      • Avatar علی گفت:

        سلام.
        فاجعه ها زمانی پیش میاد که آدم ها ، قوانین و قدرت الهی رو فراموش می کنند و فقط تکیه به عقل ناقص خودشون می کنند.
        هر جای دنیا که اینحالت برای انسان پیش اومد ، همونجا براش جهنم هست.

        • Avatar محمد گفت:

          الان به نظرت اکثر ایران که تحت حکومت و قدرت الهی اسلام و پرستش خدای یکتا است الان بهشته !؟؟؟
          اروپا و آمریکا جهنم شده !؟؟ 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.