زنگ زدن گوش‌ها

دلیل زنگ زدن گوش‌ها چیست و چگونه می‌توان آن را درمان کرد؟

آیا برای شما هم پیش آمده که به یکباره گوشهایتان شروع به زنگ زدن کنند؟ معمولا زنگ زدن گوش‌ها پس از مدتی خود به خود از بین می‌رود، اما علت به وجود آمدن این صدا در گوش‌های ما چیست؟ طبق افسانه‌های محلی هنگامی که گوش‌های ما شروع به زنگ زدن می‌کنند به این معنی است که کسی در جایی دیگر در حال صحبت درباره ما است!

با اینحال هنگامی که عضوی از بدن شروع به اذیت کردن شما می‌کند این احتمال وجود دارد که در واقع مشکلی جدی وجود داشته باشد و به همین دلیل بهتر است که در موارد حاد به دکتر متخصص مربوطه مراجعه شود.

وزوز یا زنگ زدن گوش‌ها از گوش داخلی شروع شده و می‌تواند به سلول‌های موی اطراف گوش نیز آسیب وارد کند. وزوز گوش می‌تواند همانند صدای موج‌های دریا، زنگ زدن یا صدای خش خش باشد. این عارضه می‌تواند تنها در یک گوش یا هر دو گوش اتفاق بیفتد.

در برخی افراد وزوز گوش می‌تواند باعث بروز استرس و کلافگی شده و در نهایت مشکلات جدی برای فرد ایجاد کند. البته وزوز گوش‌ها عارضه‌ای شایع است، بطوریکه حدود 50 میلیون نفر در آمریکا به این حالت دچار هستند.

به گفته آشوک جاگاسیا، یکی از پزشکان مرکز گوش و حلق و بینی Oak Park، زنگ زدن گوش‌ها عارضه‌ای جدی نیست و معمولا نشانه بروز بیماری دیگری است. البته این حالت میتواند خسته کننده و آزاردهنده باشد.

زنگ زدن گوش‌ها

در معرض صداهای بلند بودن، آسیب رسیدن به سر، کثیف بودن گوش‌ها، کافئین، برخی داروها و بیماری منیر از جمله عواملی هستند که می‌توانند باعث زنگ زدن گوش افراد شوند.

با اینکه درمان قطعی برای وزوز گوش‌ها وجود ندارد، اما روش‌هایی هست که به کمک آنها می‌توانید صداهای اضافی گوش خود را کاهش دهید. رفتار درمانی شناختی، تمیزکردن گوش‌ها و مراجعه به یک دکتر متخصص گوش می‌تواند مشکل وزوز کردن مداوم گوش‌ها را حل کند. در صورتی که به زنگ زدن گوش‌ها مبتلا هستید پیشنهاد می‌شود تا جای ممکن از صداهای بلند دوری کرده و صدای گوشی و تلویزیون خود را تا جای ممکن کاهش دهید.

بیشتر بخوانید: آیا می‌دانستید خندیدن با صدای بلند برای سلامت بدن مفید است؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.