بدترین غذاها

معرفی بدترین غذاها در دنیا که اصلا نباید امتحان کنید! (قسمت دوم)

در مطلب قبل لیستی از بدترین غذاها در دنیا را در اختیارتان قرار دادیم و باید بگوییم که غذاهای این لیست اصلا قابل امتحان کردن هم نیستند. در این مطلب ادامه این لیست را ارائه خواهیم کرد و توصیه می کنیم زمانی که این مطلب را مطالعه می‌کنید از خوردن هرگونه خوراکی پرهیز کنید.

بدترین غذاها در دنیا را بشناسید

سوسک ساگو

بدترین غذاها در دنیا

سوسک ساگو درواقع لارو سوسک است که به رنگ سفید و چاق یافت می‌شود. آنها بسیار آبدار هستند و به‌عنوان غذا استفاده می‌شوند. شاید فکر کنید این غذا بسیار آلوده است اما باید بگوییم که سوسک ساگوی سرخ‌شده بسیار غذای سالم و خوشمزه‌ای بوده و مردم زیادی در سراسر دنیا این سوسک‌ها را به‌عنوان غذا می‌خورند. این سوسک‌ها در جنوب شرق آسیا جمع‌آوری می‌شود و یک منبع کامل انرژی بوده و بسیار لذیذ و خوشمزه است. این سوسک‌های سرخ‌شده طعم شیرینی دارند و کمی شبیه به طعم بیکن دارند. البته بافت‌های بدن این سوسک کاملاً طعم خامه‌ای دارند و بسیار محبوب است.

خوراک Bushmeat Bust

بدترین غذاها در دنیا

در آفریقا Bushmeat درواقع گوشت تمامی حیوانات وحشی اعم از مارمولک، میمون، تمساح و دیگر حیوانات این‌چنینی است که برای تهیه‌ی خوراک‌های مختلف استفاده می‌شود. البته حتی تصور خوردن میمون و تمساح حال به هم زن خواهد بود. این وضعیت درواقع زا زمانی شکل گرفت که جوامع برای سیر کردن خود و زنده ماندن به شکار حیوانات اطراف خود پرداختند درحالی‌که اصلاً مهم نبود چه حیواناتی را می‌خورند. اکنون خوراک میمون، خورام تمساح و مارمولک در لیست بدترین غذاها در دنیا قرار دارد و واقعاً قابل تست کردن نیست.

شاه‌ماهی خام

بدترین غذاها

غذای Surstroemming یک غذای سوئدی است که درواقع شاه‌ماهی خام در زمان تخم‌گذاری بوده و در ماه اوت در جشنواره Surstroemming توسط سوئدی‌های محلی ارائه می‌شود. بوی این غذا بسیار قوی و شدید است و تنهای غذایی است که سوئدی‌های محلی به این شیوه می‌خورند. البته باید اشاره‌کنیم که طعم این غذا خوب است و فقط بوی بسیار بدی دارد که ممکن است از بوی آن حالت تهوع بگیرید. اما قطعاً مزه‌ی خوبی دارند که سوئدی‌ها هرساله این غذا را در جشنواره Surstroemming می‌خورند.

گوشت اسب شکم پر شده با شکوفه گیلاس

بدترین غذاها در دنیا

در ژاپن افسانه‌ای وجود دارد که یک سامورایی به نامکاتو کیومسا در قرن شانزدهم گوشت گوساله را با شکوفه گیلاس یک گوشت شکم پر کرده است و درون گوشت شکوفه گیلاس قرار داده و آن را خورده است. درواقع طبق همین افسانه این غذا وارد بازار و رستوران‌ها شده است. گوشت با شکم پر شده با شکوفه گیلاس یکی از غذاهای محبوب استان کومامتو است و هنوز مردم در وعده‌های شام و ناهار این غذا را می‌خورند. البته شایان‌ذکر است که این گوشت درواقع گوشت اسب است که به‌منظور مصرف بالای این غذا پرورشگاه‌های اسب در اطراف شهر راه‌اندازی شدند. همچنین باید اشاره‌کنیم که این گوشت اسب به‌صورت خام به همراه روده و رگ‌های خونی سرو می‌شود و قطعاً نشانه‌ای از شکوفه گیلاس نیز در بشقاب سروتان خواهد بود.

ملخ

بدترین غذاها در دنیا

ازآنجایی‌که ملخ‌ها آسیب بزرگی به زمین‌های زراعی می‌رسانند درنتیجه مزرعه‌داران آنها را شکار می‌کنند و می‌خورند. البته ملخ‌ها انواع مختلفی دارند که در نقاط مختلف جهان خورده می‌شود. این ماده‌ی غذایی از پروتئین بالایی برخوردار بود و بسیار مغذی است. درنتیجه خوردن آن علاوه بر تقویت انسان بلکه برای جلوگیری از تخریب محصولات کشاورزی نیز مناسب است.

غذای Hakarl از کوسه سمی

بدترین غذاها

سال‌ها پیش افرادی در ایسلند توانستند کشف کنند که چطور از گوشت کوسه سمی غذا درست کرده و از گوشت آن‌ها چندین ماه تغذیه کنند. درواقع آن‌ها گوشت کوسه‌ی سمی را تخمیر می‌کنند که این تخمیر ماه‌ها طول می‌کشد. درنهایت گوشت آن را در اسید آوریک و آمونیاک قرار می‌دهد تا گوشت کاملاً خشک شود. این غذا بوی بسیار بد و تعفنی دارد و اصلاً غذایی نیست که دلتان بخواهد آن را امتحان کنید.

خوراک مار کبرا

بدترین غذاها در دنیا

شاید تصور بودن یک تکه از ما در شکمتان بسیار وحشتناک باشد اما در نقاطی از دنیا غذایی به نام کبرا قلب تاریکی وجود دارد. برخی معتقدند که قلب در حال تپیدن مار کبرا بسیار لذیذ است و برخی دیگر برای جذب مشتری و گردشگر هنوز غذاهای مختلفی را مخصوصاً در ویتنام طبخ می‌کنند. مار کبرا و قلب مار کبرا یکی از بدترین غذاها در این لیست محسوب می‌شود که هم چندش‌آور و هم ترسناک است.

خوکچه‌ی بریان شده

بدترین غذاها در دنیا

در پرو غذایی از خوکچه‌ها تهیه می‌شود که البته در کشورهای دیگر هم این غذا مصرف می‌شود. این روزها مراکزی برای پرورش خوک‌ها راه‌اندازی شده و گوشت آن به‌صورت بوداده و سرخ‌شده بسیار لذیذ است. البته خوک‌های بریان شده در مراسمات مجلل دنیا استفاده می‌شوند و بسیار غذای محبوبی هستند. به‌طورکلی خوردن خوک نیست بدون در نظر گرفتن دلایل اسلامی و علمی کمی سخت است و شاید برخی هرگز چنین غذایی را امتحان نکنند.

سوسک‌های سرخ‌شده‌ی خشک

بدترین غذاها در دنیا

خوردن حشرات در بیشتر کشورهای دنیا عجیب است و زیاد رایج نیست اما هنوز در برخی از فرهنگ‌ها و کشورهای چون تایلند و کشورهای آسیای شرقی دیگر سوسک‌های بزرگی را به‌صورت سرخ‌شده و چیپسی با لذت زیادی می‌خورند. البته برای افزایش و طعم به این سوسک‌ها سس‌های چیلی و معطری زده می‌شود تاکمی لذیذتر شود. البته سر سوسک‌ها نیز قابل خوراک است اما کمی سفت خواهد بود. البته برای من اصلاً خوردن سوسک نمی‌توان باورپذیر باشد و قطعاً از بدترین غذاها در دنیا است.

امتیاز: 4.3 از 5 (11 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

۵ دیدگاه

  1. Avatar lulu گفت:

    والا بعضی از غذا های ما هم برای برخی ملل چندش آوره:
    مثل کله پاچه.سیراب شیردون و…

  2. Avatar unknow گفت:

    سلام

    اینجور که معلومه ملخ مقوی هست ولی خوردنش حال بهم زن هست وقتی اون پاهاش یا بالش و شاخکاش لمس میزنه حالت تهوع میاره
    اگر گوشتش برای انسان نجس نباشه مثله گوشت خوک که کرم زاست یا مثلا به ژنتیک آسیب نزنه یعنی ضرری نداشته باشه و بصورت صنعتی پرورش داده بشه و تمام مواد زائد بدنش گرفته بشه و بعدش گوشتشو پودر کنن و دوباره بچسبونن بهمدیگه در این حالت خوبه که مصرف بشه
    خیلی هم عالی هست اگر اینطور باشه چون دام بازدهی حشرات رو نداره درواقع منظورم اینه حشرات بیشتر مواد غذایی رو جذب می کنن و زباله کم تولید می کنن

    خودم تا چند وقت پیش نمی دونستم
    سوسک در بعضی از چیزها استفاده میشه و می خوریمش البته شیره ی پروتوئینیش

  3. Avatar Ata گفت:

    مطلب جالبی بود ولی این چیزارو چه جوری میخورن ؟ مخصوصا سوسک ساگو

  4. Avatar محمدرضا پناهی گفت:

    کشته شدم خانم مجدی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.