بشقاب پرنده یا هلیکوپتر

بشقاب پرنده یا هلیکوپتر: نمونه اولیه فناوری چینی در صنعت نظامی

بشقاب پرنده یا هلیکوپتر؟ سی ان ان نوشت: چین اخیرا از سلاح‌های جدیدی رونمایی کرده است. یکی از آخرین افشاگری‌های صنعت نظامی این کشور، واقعا خارج از افکار این جهان است. نمایش ساکن در نمایشگاه هوایی چین، از هلیکوپتر مخفی «Super Great White Shark» رونمایی کرد. در ادامه همراه دینو باشید.

بشقاب پرنده یا هلیکوپتر چینی

این هلیکوپتر که رسانه‌های چینی آن را «Super Great White Shark» می‌نامند، تکنولوژی فیلم‌های علمی تخیلی دهه 1950 را که فراتر از فناوری قرن بیست و یکم بود، به تصویر می‌کشد. چین معتقد است که این هلیکوپتر مسلح، برای جبهه نبرد اطلاعات دیجیتال در آینده طراحی شده است.

بر اساس خلاصه صفحات رسانه‌ها، گلوبال تایمز یک گالری تصویری از این فناوری منتشر کرد. همچنین آن را تلفیقی از طراحی‌های هلیکوپتر مدرن و اثبات شده نامید. مانند AH-64 آپاچی آمریکایی و CH-53 Stallion Sea و همچنین Russian Ka-52 و هلیکوپتر Mi-26. این بشقاب پرنده یا هلیکوپتر همچنین دارای طراحی ترکیبی از هواپیماهای مخفی، از جمله بمب افکن B-2 ایالات متحده است.

بشقاب پرنده یا هلیکوپتر
بشقاب پرنده یا هلیکوپتر چینی

مشخصات فنی بشقاب پرنده یا هلیکوپتر چینی

«Super Great White Shark» به طول 7.6 متر (25 فوت)، تقریبا سه متر (10 فوت) ارتفاع دارد. همچنین دارای اتاقکی برای دو خدمه است. نقشه‌های شماتیک نشان می‌دهند که پوسته بیرونی آن، روتورها و موتورها را پوشش می‌دهد. چیزی که احتمالا قابلیت مخفی بودن هلیکوپتر را به وجود می‌آورد. با این روش، هر زاویه تیزی پوشانده شده و تشخیص توسط رادار را سخت‌تر می‌کند.

این نمونه اولیه هفته گذشته در نمایشگاه هلیکوپتر چین در تیانجین به نمایش گذاشته شد. این فقط یک نمایش ساکن بود. این بشقاب پرنده یا هلیکوپتر حداقل برای الان، محدود به زمین است. اگر این طراحی خود را به مرحله پرواز آزمایشی برساند، اولین هلیکوپتر الهام گرفته از بشقاب پرنده نخواهد بود که از روی زمین بلند می‌شود.

تصویر شماتیک بشقاب پرنده یا هلیکوپتر چینی

پیشینه فناوری بشقاب پرنده نظامی

در دهه 1950، شرکت کانادایی A.V. هواپیمای Roe (Avro) یک قطعه تجهیزات مشابه را توسعه داد، که سرانجام توسط ارتش آمریکا ساخته و آزمایش شد. Avrocar ایالات متحده در دهه 1950، یک طراحی ناپایدار بود که می‌توانست تنها به حداکثر سرعت 35 مایل در ساعت برسد. آزمایش های پرواز نشان داد که VZ-9 Avrocar وقتی بیش از یک متر (سه فوت) از زمین بلند شود، ناپایدار شده و تنها می‌تواند به سرعت 56 کیلومتر در ساعت (35 مایل در ساعت) برسد. سرعتی کندتر از حداکثر سرعت مجاز در جاده‌های ایالات متحده آمریکا.

البته این فناوری از سال 1961 تا کنون راه بسیار زیادی را طی کرده است. زمانی که ارتش ایالات متحده پروژه Avrocar را کنار زد، چین سال‌های اخیر خود را وقف توسعه فناوری‌های جدید نظامی نمود. اکنون این کشور در صدر این فناوری‌ها قرار دارد. بنابراین ارزش آن را دارد که به بشقاب پرنده یا هلیکوپتر «Super Great White Shark» توجه کنید. نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

بیشتر بخوانید: ماجرای خورشید مصنوعی در چین باقابلیت تولید گرمایی ۶ برابر بیشتر از گرمای خورشید

بیشتر بخوانید: فارگو و ماجرای اسرارآمیز برخورد کلانتر جانسون با یوفو

امتیاز: 4.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.