ویروس کرونا در چین

رکورد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در چین شکسته شد: تعداد قربانیان به 304 نفر می‌رسد

رویترز از پکن گزارش می‌دهد: طبق آمار جدید تایید شده در چین از شیوع ویروس کرونا (کروناویروس Coronavirus)، میزان ابتلای روزانه به آن افزایش یافته است. رکورد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در چین شکسته شده و با 2.590 مورد در روز شنبه، به 14 هزار نفر رسید. این همه‌گیری که به سرعت در حال رشد می‌باشد، باعث اعمال محدودیت‌های مسافرتی و تخلیه چین از مسافران به صورت جهانی شده است. در ادامه با جزییات این خبر همراه دینو باشید.

ویروس کرونا در چین

رکورد روزانه ابتلا به ویروس کرونا در چین

سخنگوی دولتی CCTV در روز یکشنبه 2 فوریه 2020 با استناد به آمار کمیسیون بهداشت ملی این کشور در خصوص شیوع ویروس کرونا در چین گفت:

شمار تلفات ناشی از شیوع ویروس کرونا در چین از اواخر روز شنبه به 304 مورد رسیده است.

تمام مرگ و میرها و بسیاری از مبتلایان جدید روز شنبه در مرکز استان هوبئی، مرکز شیوع ویروس کرونا با نشانه‌هایی شبیه به آنفولانزا همراه بوده‌اند. با اعمال محدودیت‌های مسافرتی توسط سایر کشورها چین با انزوا روبرو است. بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی خطوط هوایی را به حالت تعلیق درآورده و دولت‌ها در حال تخلیه شهروندان خود از چین هستند. تمامی این اقدامات با قبول ریسک افزایش رکود در دومین اقتصاد بزرگ جهان صورت می‌گیرد. به غیر از چین، در ۱۲ کشور و منطقه دیگر نیز بیش از ۱۳۰ مورد ابتلا به این ویروس گزارش شده که تا کنون در این بین، هیچ مورد فوتی وجود نداشته است. بیشتر این افراد کسانی بوده‌اند که اخیرا از هوبئی به آن مناطق سفر کرده یا از آن جا بازدید داشته‌اند.

ویروس کرونا در چین
همه‌گیری ویروس کرونا
ویروس کرونا در چین استان هوبئی

آمار مبتلایان ویروس کرونا در چین

تعداد مرگ و میرها در هوبئی از زمان شیوع این بیماری تا اول فوریه به 294 نفر افزایش یافته است. در مجموع 9074 مورد مبتلا گزارش شده که اکثر آن‌ها از ووهان، جایی که تصور می‌شود این ویروس اواخر سال گذشته در یک بازار غیرقانونی تجارت حیوانات وحشی دیده شده است، بوده‌اند. موارد تایید شده جدید همچنین به 274 مورد در نزدیکی هوانگانگ افزایش یافته است. یک کشته در این شهر و در حدود 60 کیلومتری (37 مایل) شرق ووهان نیز گزارش شده است. هوبئی برای هفته گذشته تحت قرنطینه مجازی بوده و جاده‌ها بسته و وسایل نقلیه عمومی خاموش شده‌اند. این استان با هدف مهار شیوع بیماری، تعطیلات سال نو خود را تا 13 فوریه تمدید کرده است. با این حال استان کاملا پلمپ نشده و مردم در حال ترک هوبئی با پای پیاده، روی یک پل در امتداد رودخانه یانگ تسه هستند. آن‌ها خواستار ورود به شهر جیوجیانگ در استان همجوار جیانگشی می‌باشند.

ویروس کرونا در چین
پل یانگ تسه و ورود به جیوجیانگ

مناطق تحت قرنطینه

سازمان بهداشت جهانی این هفته، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی با نگرانی بین‌المللی اعلام کرد. این سازمان همچنین اظهار داشت که محدودیت‌های مسافرتی و تجارتی جهانی لازم نیست. با این حال، برخی از کشورها با تشدید کنترل مرزها به ترس از انتشار این ویروس پاسخ می‌دهند. سنگاپور و ایالات متحده روز جمعه اقداماتی را در ممنوعیت ورود اتباع بیگانه‌ای که اخیرا در چین بوده‌اند، به کشورشان وضع کردند. استرالیا نیز روز شنبه این دادخواست را دنبال نمود. طبق گزارش روسیه در این باره نیز دولت این کشور محدودیت‌های اخذ ویزا را معرفی کرده و تخلیه شهروندان روسی را از دوشنبه و سه‌شنبه آغاز خواهد کرد. پرواز حامل بیش از 100 آلمانی و اعضای خانواده‌شان روز شنبه پس از تخلیه از ووهان در فرانکفورت به زمین نشست. حدود 250 اندونزیایی نیز از هوبئی تخلیه شده‌اند.

مقامات بهداشتی آمریکا روز شنبه هشتمین مورد از ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده را تایید کردند. پنتاگون عنوان کرد که مسکن مورد نیاز برای افرادی که از خارج می‌آیند و ممکن است نیاز به قرنطینه داشته باشند، فراهم می کند. این کشور برای شهروندانی که از هوبئی وارد کشور می‌شوند نیز قرنطینه اجباری اعلام کرده است. در مکزیک، نرم‌افزار حمل و نقل هوشمند اوبر Uber Technologies Inc روز شنبه اعلام کرد که 240 حساب کاربری در این کشور را که ممکن است اخیرا با فرد مبتلایی در تماس بوده باشند، مسدود کرده است. هنوز هیچ مورد تایید شده‌ای در مکزیک وجود ندارد.

به نظر شما امکان مهار چنین ویروسی وجود دارد؟ نظرات خود را درباره ویروس کرونا در چین و همه‌گیری جهانی آن با ما و خوانندگان دینو به اشتراک بگذارید.

ویروس کرونا در چین ممنوعیت ورود اتباع بیگانه به کشورها
تعلیق خطوط هوایی
تخیله مسافران از چین
تشدید کنترل مرزها

منبع: Reuters

بیشتر بخوانید: ویروس کرونا چیست و منشا این بیماری مرگ‌بار از چه بوده است؟

بیشتر بخوانید: آیا واقعا باید بابت وجود آنتی‌بیوتیک ها به عنوان یک دارو متشکر بود؟

امتیاز: 4.5 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۵ دیدگاه

  1. Avatar ایرانی گفت:

    سالها از پدیدار شدن بیماری های ویروسی مختلف از جمله سارس میگذره و هنوز هیچ واکسنی براشون ساخته نشده است. در مورد این کوید-19 هم شرکتهای بزرگ داروسازی جهان اعلام کرده اند که تا 2021 هیچ خبری از واکسن نخواهد بود.
    تنها کاری که میتوان کرد اینه که سیستم ایمنی بدن را قوی نگه داشت و از آلوده شدن به ویروس پیشگیری کرد با کاهش ارتباطات و رعایت نکات بهداشتی که این روزها همه جا اعلام شده است.

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      ممنون از اطلاع رسانی شما ایرانی عزیز🙏❣ این بیماری ب دلیل تازگی و ناشناخته بودن مهم هستش فقط باید رعایت کنیم خوبه ک جهان یکم ب سمت بهداشت بیشتر حرکت کنه

  2. Avatar folani گفت:

    این عدد چهل روزو از کجا اوردی دکتر؟ فقط ۳ ماه ساختش طول میکشه خبرش اومده؛ البته شما شغلتون ماست مالیزیشن هست دیگه :))

  3. Avatar حسن گفت:

    تا 40 روز دیگه واکسنش میاد و کم کم مشکل حل خواهد شد ولی تلفات زیاد خواهد بود

    • Avatar لیلا میرزاخان گفت:

      قطعا کمتر از بیماری های شایع امروزی در جهان تلفات داره اما بیشتر خطری ک در صورت همه گیری، مردم رو تهدید میکنه باعث شده این بیماری توجهات رو ب سمت خودش جلب کنه. ممنون از شما دوست عزیز🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.