نوشیدن قهوه

چرا هرگز نباید بلافاصله بعد از نوشیدن قهوه دندان‌های خود را مسواک بزنید؟

اگر جزو افرادی هستید که روزانه قهوه می‌نوشید باید بدانید که پس از نوشیدن قهوه اصلا نباید دندان‌هایتان را مسواک بزنید. طبق گفته‌ی مجلات علمی و سلامتی، 64 درصد آمریکایی‌ها حداقل یک فنجان قهوه در روز می‌نوشند. قهوه نه تنها خوشمزه و خوش طعم است، بلکه کافئین موجود در آن باعث تحریک مغز و بدن شما می‌شود و به شما احساس خوبی خواهد داد. فقط یک مشکل وجود دارد: بسیاری از ما بلافاصله بعد از نوشیدن آخرین فنجان قهوه به سراغ مسواک زدن دندان‌های خود می‌رویم و این باعث آسیب رساندن به دندان‌های ما می‌شود.

قهوه دارای ترکیبات اسیدی است که مینای دندان شما را لایه‌ای می‌کند‌. زارع کویومجیان، دندانپزشک کالیفرنیایی در وبلاگ خود توضیح می‌دهد: “مسواک زدن سریع دندان بعد از نوشیدن قهوه، مینای ضعیف شده‌ی دندان را از بین می‌برد و باعث آسیب پذیری بیشتر دندان‌های شما می‌شود.”

نوشیدن قهوه

خوشبختانه، یک راه حل آسان وجود دارد و این راه حل آن است که ۳۰ دقیقه بعد از خوردن قهوه مسواک بزنید و بعد نوشیدن قهوه بلافاصله به سراغ مسواک زدن دندان‌ها نروید. در واقع در این ۳۰ دقیقه به مینای دندان خود فرصت می‌دهید تا اثرات قهوه را از بین ببرد. دکتر کویومجیان پیشنهاد می‌دهد که در این مدت ۳۰ دقیقه، باید دهان خود را با آب شست و شو دهید. این ترفند همچنین باعث افزایش جریان بزاق می‌شود.

از سوی دیگر برای از بین بردن لکه‌های دندان کافی است توت فرنگی بخورید. توت فرنگی یک سفید‌کننده دندان است که سال‌ها خواص آن بر روی دندان ثابت شده است. نکته اصلی این است که توت فرنگی حاوی اسید مالیک بوده که دندان‌ها را سفید می‌کند. همچنین برای دندان‌ها خوردن سیب به شدت توصیه می‌شود. زیرا سیب هم حاوی اسید مالیک بوده و یک میوه‌ی آبدار است که به از بین بردن لکه‌های دندان کمک خواهد کرد. از سوی دیگر سیب به تولید بزاق دهان کمک می‌کند و افزایش بزاق دهان باعث جلوگیری از تغییر رنگ دندان‌ها خواهد شد.

بیشتر بخوانید: چرا خوردن میوه با معده خالی توصیه می‌شود؟
بیشتر بخوانید: اگر بیش از حد سیب زمینی سرخ کرده بخورید چه اتفاقی برای بدنتان خواهد افتاد؟
بیشتر بخوانید: خوردن بیش از حد : چطور در برخی افراد استرس باعث می‌شود تا غذای بیشتری بخورند؟

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.