بهترین شهرهای دنیا - مادرید

بهترین شهرهای دنیا در سال 2019 کدامیک هستند – لیستی از 19 شهر برتر

ساکنین بسیاری از مناطق جهان هستند که با افتخار ادعا می‌کنند در بهترین شهرهای دنیا متولد شده‌اند و زادگاه آنها مناسب‌ترین مکان برای زندگی است. در همین حال افرادی هم هستند که معتقدند چیزی به عنوان “بهترین شهر در جهان” وجود ندارد، زیرا همه چیز به این بستگی دارد که دیدگاه شما چگونه است. با این حال معیارهایی وجود دارد که می‌تواند به رتبه‌بندی شهرها در این جهان کمک کند.

در نظرسنجی که با کمک موسسه Tapestry Research انجام شده است، Time Out از 34000 شهروند ناشناس در سراسر جهان خواسته است تا به مجموعه‌ای سوالات در مورد شهرهای خود که شامل غذا، نوشیدنی، فرهنگ، شب زنده‌داری، جامعه، محله‌های و شادی عمومی می‌شود، پاسخ دهند. همچنین از این افراد خواسته شد تا به میزان زیبایی، راحتی و سطح زندگی در زادگاه خود امتیاز دهند. در نهایت پس از روی هم گذاشتن جواب‌های این افراد، نشریه Time Out لیست 48 مورد از بهترین شهرهای دنیا را منتشر کرده است که در ادامه 19 مورد از برترین‌های آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

19 مورد از بهترین شهرهای دنیا در سال 2019

19. لیسبون – پرتغال

 لیسبون – پرتغال

پایتخت پرتغال به‌دلیل ترکیب غذاهای خوب، آب‌وهوای خوب، سطح شادی مناسب در کنار محیطی زیبا، دوستانه و امن در جایگاه 19 قرار دارد.

18. بوئنوس آیرس – آرژانتین

بوئنوس آیرس – آرژانتین

بوئنوس آیرس از نظر شب‌زنده‌داری شهری جایگاه ششم در رتبه‌بندی جهانی را دارد.

17. بارسلونا – اسپانیا

بارسلونا – اسپانیا

باوجود آنکه بسیاری از ساکنین بارسلونا فکر می‌کنند که شهرشان به اندازه چند سال گذشته بی‌نظیر نیست، اما همچنان فرهنگ غنی این شهر و جاذبه‌های شهری بارسلون از نظر ساکنین آن جذاب است.

16. فیلادلفیا – ایالات متحده

فیلادلفیا – ایالات متحده

ممکن است که این شهر در نگاه گردشگران چندان محبوب نباشد، اما رستوران‌های فوق العاده‌ای دارد که آن را مقصدی جذاب برای شکموها کرده است.

15. منچستر – انگلستان

منچستر – انگلستان

شهر شمالی انگلستان برای شب زنده‌داری و نوشیدن الکل شهرت دارد، اما هزینه‌ای هم در قبال این موضوع پرداخت می‌کنند و آن این است که بیش از هر جای دیگر مردم خمار از نوشیدن الکل دارد.

14. مکزیکو سیتی – مکزیک

مکزیکو سیتی – مکزیک

اگرچه این شهر در میان امن‌ترین نقاط جهان جایی ندارد، اما ساکنین مکزیکو سیتی به‌دلیل غذا و فرهنگ این شهر امتیاز بالایی به آن داده‌اند.

13. لاس وگاس – ایالات متحده

 لاس وگاس - ایالات متحده

نه فقط به‌دلیل مهمانی‌ها و مراسم ازدواج در این شهر، به خاطر تمام جنبه‌های خوشگذارنی، لاس وگاس از دید ساکنین خود بسیار جذاب است.

12. کیپ تاون – آفریقای جنوبی

 کیپ تاون – آفریقای جنوبی

کیپ تاون ممکن است برای بسیاری از گردشگران مقصدی برای سافاری باشد، اما ساکنین آن باور دارند که این شهر چیزهای بیشتری برای ارائه دارد.  90 درصد از آنها متعقدند که این شهر بسیار زیبا است.

11. مادرید – اسپانیا

مادرید – اسپانیا

زمانیکه بحث تعداد کافه، بار و… پیش می‌آید، مادرید، پایتخت اسپانیا حرف‌هایی برای گفتن دارد. سطح استرس در این شهر بسیار پایین آن و احتمالاً دلیل آن مهمانی‌های همیشگی ساکنانش باشد.

10. توکیو – ژاپن

توکیو – ژاپن

توکیو لقب بهترین شهر آسیا را از آن خود کرده است. علاوه‌براین مردم در سال 2019 بیش‌تر از هر جای دیگری علاقه به دیدن این شهر دارند.

9. پاریس – فرانسه

بهترین شهرهای دنیا پاریس – فرانسه

پاریس با شهرت خود زندگی می‌کند. شهر عشاق پر است از گالری، موزه و … که ساکنین خود شهر نیز شیفته آنها هستند.

8. گلاسکو – اسکاتلند

بهترین شهرهای دنیا گلاسکو – اسکاتلند

گلاسکو ممکن است کوچک و بارانی باشد، اما ساکنانش، آن را دوست دارند و دلیل آن سطح مقرون‌به صرفه بودن، محیط دوستانه، موسیقی، غذا و خوش‌گذارنی است.

7. برلین – آلمان

بهترین شهرهای دنیا برلین – آلمان

84 درصد از اهالی برلین به‌دلیل خلاقیت بالا، سطح زندگی مناسب و … به شهر خود امتیاز بالایی داده‌اند.

6. مونترال – کانادا

بهترین شهرهای دنیا مونترال – کانادا

تنوع، پویایی و خلاقیت به عنوان بهترین چیزها در خصوص مونترال گفته شده است. همچنین مونترال دومین شهر ارزان در لیست است که دومین ساعات کاری کوتاه را نیز دارد.

5. لس‌آنجلس – ایالات متحده

بهترین شهرهای دنیا لس‌آنجلس – ایالات متحده

لس‌آنجلس شهر شادی است که ساکنین آن بیش از هر جای دیگری در آمریکا بیرون از خانه و در رستوران غذا می‌خورند.

4. لندن – انگلستان

بهترین شهرهای دنیا
لندن – انگلستان

تنها 6 درصد از لندنی‌ها گفته‌اند که در 24 ساعت گذشته زندگی‌شان احساس ناامنی کرده‌اند و تقریباً 80 درصد از آنها احساس شادی دارند. مطالعات نشان داده است که لندن یکی از پویاترین، متنوع‌ترین و خلاقانه‌ترین شهرهای جهان است.

3. شیکاگو – ایالات متحده

بهترین شهرهای دنیا
شیکاگو – ایالات متحده

این شهر به‌دلیل غذا و نوشیدنی در سطح اول قرار دارد و بیشتر ساکنین آن شادی واقعی را دلیل امتیازدهی به شهر خود عنوان کرده‌اند.

2. ملبورن – استرالیا

بهترین شهرهای دنیا، ملبورن – استرالیا

موسیقی زنده بیش از هر جای دیگری در ملبورن قابل لمس است و 25 درصد از ساکنین آن گفته‌اند که در هفته گذشته حداقل به یک کنسرت رفته‌اند. دومین شهر خلاق لیست، در لیست بهترین شهرهای دنیا در جایگاه دوم قرار دارد.

1. نیویورک – ایالات متحده

بهترین شهرهای دنیا، نیویورک – ایالات متحده

برنده نهایی اما “نیویورک” است. نیویورک به چند دلیل؛ یک فرهنگ و دو غذا و سه نوشیدنی‌ها در این جایگاه قرار گرفته و البته نیویورکی به دلیل تنوع این شهر به آن امتیاز بالایی داده‌اند.

امتیاز: 4.3 از 5 (14 رای)
کمی صبر کنید...

۳۴ دیدگاه

  1. Avatar من بچه طلاقی نیستم گفت:

    آقا حتما جایی که می خای بری نباید گل بلبل باشه
    می تونه صخره ای و در عین حال با حال باشه مثله روستای کندوان
    اگر هم گل و بلبل می خای من جا هایی رو می شناسم تو شمال که صد تا فنلاند و کانادا و فلان و بیسار به اونجا نمی رسه
    بعد بابا کی می گه کشورای دیگه طلاق نیست! در حد مرگ طلاقه
    از بس تفریحشون الکل و رقصیدن و…

  2. Avatar وحید گفت:

    سلام
    به نظر من یکی از بهترین شهرهای دنیا روستای تاریخی دوان هست.
    تشریف بیارید خودتون متوجه خواهید شد 🙂

  3. Avatar َAmin گفت:

    در ضمن اگه کسی خواست لیست کامل رو ببینه(که البته قند شکن میخواد)
    https://www.timeout.com/things-to-do/best-cities-in-the-world

  4. Avatar َAmin گفت:

    ای کاش لیست کامل رو میزاشتید

  5. Avatar Me گفت:

    خنده داره! سالانه 20-30 تا از این گزارش ها توسط مجله ها و موسسات مختلف منتشر می شه و اکثرشان هم با هم متفاوت اند. (البته بعضا به این دلیله که عوامل مختلفی را در نظر می گیرند)
    اما این گزارش، یکی از احمقانه ترینِ آنهاست. شیکاگویی که یکی از خطرناکترین و پر جرم و جنایت ترین شهرهای آمریکاست، سومه؟!!! یا این که نیویورک اوله؟!
    (https://www.cbsnews.com/pictures/the-most-dangerous-cities-in-america)

    مشکل ما در این کشور اینه که تصمیم گیرندگان اصلی کشور (که عده ی اندکی اند) عرب زده و اکثر مردم (که شامل کارکنان دولت و سازمان های مختلف و بانک ها و مشاغل آزاد می شوند) غرب زده اند به این معنی که رفتار و جهانبینی و سبک زندگی غربی رو برتر و ایده آل می بینند و در آرزوی زندگی غربی و رفتن به غرب اند. در واقع متاسفانه اکثریت مردم و حکومت به فکر این کشور و تمدن و پیشرفتش نیستند. البته اکثریت این افرادِ غرب زده هم شیفته ی وضعیت اقتصادی غرب اند و فکر می کنند همه در اروپا و آمریکا در رفاه و آسایش زندگی می کنند و این که پیشرفت اقتصادی غرب ناشی از فرهنگشه!!! حالا نمی دانند که این وضعیت اقتصادی غرب و خصوصا آمریکا تماما ناشی از قدرت علمی و دانش این کشورهاست که اکثر آن علم را هم پژوهشگران آسیایی (چینی، هندی، ایرانی و …) در دانشگاه های و شرکت های آمریکایی تولید می کنند. و اینجاست که به بیراهه می روند و به جای این که به دنبال دستیابی و تولید علم و دانش باشند، به دنبال رسیدن به فرهنگ و سبک زندگی غربی اند.

    بدبختانه بسیاری از این غرب زده ها در ایران هم درک درست و آگاهی کاملی از زندگی غربی ها ندارند وگرنه این چنین شیفته ی غرب نمی شدند. این افراد فقط بدی های زندگی ایرانی و فقط خوبی های زندگی غربی را می بینند و به این دلیل فرهنگ غربی را برتر می بینند.
    حال پرسش این است که کدام فرهنگ غربی؟! فرهنگ بی قید و بندی و بی اعتقاد بودن به همه چیز (از دین گرفته تا آداب و رسوم و اخلاق). نه احترامی برای پدر و مادر هست و نه احترامی برای معلم و استاد و بزرگتر. امروزه بین جوانان آمریکایی، همسر که هیچ، دیگه دوست پسر هم گیر نمیاد و طرف فقط یک شب کارش رو میکنه و میره. بعد از 50 سال به خطا رفتن با انقلاب جنسی دهه ی 1960، تازه 8-9 ساله که به این نتیجه رسیده اند که اشتباه کرده اند و بی بند و باری جنسی نه تنها به نفع زن ها نشده بلکه اون ها رو در چشم مردها بی ارزش تر هم کرده و این شرایط به نفع مردها شده و 8-9 ساله که به جای گسترش آزادی های جنسی، دنبال حقوق برابر و فرصت های شغلی بیشتر برای زن ها هستند.
    (https://www.psychologytoday.com/us/blog/the-human-beast/200904/sexual-liberation-whose-sexuality-is-liberated-mens-or-womens)

    بدبختانه به نظر من در آینده ی نزدیک با ادامه ی همین روند غرب زدگی، وضعیت فرهنگی و اجتماعی در ایران از این هم بدتر خواهد شد. با روی کار آمدن دهه ی 80 و 90 ای ها که پای درس و مکتب اینستاگرم و نت فیلیکس بزرگ شده و می شوند، آن موقع فرهنگ و سبک زندگی غربی رو به معنای کامل درک خواهید کرد.

    تنها راه نجات، بازگشت به ادبیات عظیم فارسی و یادگیریِ تعلیمات انسان ساز و روح بخش آن است. در این ادبیات که سراسر معرفت و اخلاق است، راه های حل مشکلات فنی امروز و ساختن نرم افزارهای بهتر را یاد نمی دهند بلکه ارزش اخلاق و علم و دانش را یاد می دهند. این ادبیات، روش درست زندگی و رفتار را یاد می دهد. بخش بزرگی از مشکلات جامعه ی امروز ایران، بی اخلاقی و داشتن باورهای نادرست درباره ی زندگی و دنیاست که درمان آن، مطالعه ی بوستان و گلستان و مثنوی معنوی و … می باشد.

    • Avatar آرش گفت:

      حرف های قابل تاملی زدی.

    • Avatar علی گفت:

      سلام.
      له شدم.
      واقعا حرفاتون درسته.
      عزیزان من.
      بهتر از خدا ، هیچکس ماها رو نمیشناسه.
      چون خودش ماها رو خلق کرده ، میدونه که چه چیزهایی برای ما خوبه ، و چه چیزهایی برای ما بده.
      اگه طبق فرمایش خدا جلو نریم ، زندگی رو باختیم.
      غربیها اومندن یه نظریه از خودشون دادن ، حالا توش گیر کردن.
      شرافت و مدرن بودن اگه به بی حجابیه ، پس شرف حیوانات از همهء ما بیشتره و از همهء ما مدرن ترند!

    • Avatar مهیار گفت:

      دوست عزیز واقعا ممنونم ازت دگرگونم کردی
      دیگه چیزی برای گفتن وجود نداره که بگم
      به نظرم باید به حال خودمون گریه کنیم

  6. Avatar موسی گفت:

    این دوست مهمان ما بد پاچه گیر شده. مثل اینکه خیلی مزه کرده لقمه ی بعضیا به این بنده ی بی فکر خدا. کشوری که در اون بی ارزش ترین چیز جون انسانه. کشوری که در اون سرانش هیچ ارزشی برای کرامت انسانی قائل نیستن و همین موضوع هم باعث شده که تا حدود زیادی مردم به هم دیگه هم رحم نکنن جای دفاع نداره. جناب مهمان بذار ذهن بیمارت یکم بیشتر بچره شاید بهتر تغذیه بشه و به این واسطه بتونی منصفانه تر در مورد دیگران قضاوت کنی. پیامبر پس از بعثت فرمودن اجازه ندید که افراد عامی و سطح پایین مبلغ دین باشن. الان سر بچرخونید ببینید مبلغین دین ما چه افرادی هستن و خوب که در این موضوع دقت کنید میفهمید چرا امثال این آقای مهمان نگرش اینچنینی دارن

    • Avatar حسین گفت:

      موافقم دوست عزیز. دیگه چیزی که عیان است… و از این رو عمیقا از خدا میخوام که این دوست مهمان رو شفا بده.

    • Avatar علی گفت:

      این سرانی که فرمودید ، دقیقا کی هستن؟
      میشه واضح بیان کنید؟
      اگه دولت و کابینهءمحترمشون هست، که خودتون بهشون رای دادید.
      اگه منظورتون مجلسه ، که بازم خودتون بهشون رای دادید.
      فکر کددید آدمایی که تفکر غربی دارن ، شماها و ماها رو آدم حساب میکنن؟
      چیزی دربارهء نظام سرمایه داری شنیدید؟(تفکر غربی)
      نه عزیزمن.
      اون فقط امام علی(ع) بودند که به “مالک اشتر” فرمودند :
      «و مهربانی‌ بر رعیت‌ و دوستی‌ ورزیدن‌ با آنان‌ و مهربانی‌ کردن‌ با همگان‌ را برای‌ دل‌ خود پوششی‌گردان، و مباش‌ همچون‌ جانوری‌ شکاری‌ که‌ خوردنشان‌ را غنیمت‌ شماری! چه‌ رعیت‌ دو دسته‌اند: دسته‌ای‌ برادر دینی‌ تواند، و دسته‌ دیگر در آفرینش‌ با تو همانند. گناهی‌ از ایشان‌ سر می‌زند، یا علتهایی‌ بر آنان‌ عارض‌ می‌شود، یا خواسته‌ و ناخواسته‌ خطایی‌ بر دستشان‌ می‌رود، به‌ خطاشان‌ منگر، و از گناهشان‌ درگذر.»
      عزیز برادرمن! کسی خیرش به همهء ماها میرسه که تفکر امیرالمومنین(ع) رو پیگیر باشه و بهش تن بده، نه اینکه تغکر غربی داشته باشه.

  7. Avatar امید دانا گفت:

    ما تو چند کشور اروپایی زندگی کردم اولا همه چیز خیلی گرونه یعنی از گشنگی میمیری باید دزدی کنی تا زندگیت بگذره پر از فساد و فحشا هستش .. شبا نباید بیای بیرون …روز ها به پسر ها هم رحم میکنن اونقدر مریضن …هر روز اهنگ و لهو و لعب هستش … کاباره هاش که نگو … همه چی گرون حق ادمو میخورن میان دست تو جیب ادم میکننن میگن این پول منه زود پسش بده بعد راحت زن ادم میگیرن میگن این زن منه کلا ایران بهترین جاست قدرشو بدونید رسانه های فاسد غریب همیشه تبلیغات میکنن که همه رو به اروپا بکشن .. کلا اینجا من سخی میکشم خوشبحالتون که تو ایران هستید حتی الانم تبدیل به ونیز شده

  8. Avatar همایون گفت:

    اینا میگن زیاد غذا خوردن بیرون نشون دهنده عدم پایبندی به خانواده اس
    یعنی مغزتو قشنگ با پهن پر کردن انگار/ بعد با خانواده بیرون غذا خوردن نشونه چیه؟ عدم تعهد به چه مضخرفیه- همینم الان دیگه برای ما ارزو شده نمیتونیم ماهی یه بارم با خانواده بیرون غذا بخوریم. الان بنظرت تعهدمو چسبیده به سقف؟

    • Avatar مهمان گفت:

      اولا که شعور حرف زدن داشته باش
      ثانیا اصلا فهمیدی چی نوشتم
      ثالثا نتونستن ما از لحاظ اقتصادی نه تعهد
      ولی برای کسی که توانایی داره قضیه فرق میکنه
      ما مشکل اقتصادی داریم اونا عدم تعهد ، عدم تعهد و بی خانواده بودن غربی ها ی چیز کاملا روشنه و چونه زدن نداره ، نهایت تعهدشون یه دوست دختر که خیلی زور بزنن چند سال باهم باشن اونم در کنار چندتا دوست دیگه(البته با درجات وابستگی متفاوت)

      • Avatar همایون گفت:

        اره خوب چون غربی ها قانون 5 تا 5 تا زن گرفتن ندارن رو به تعهدی و زندگی با دوست دخترش میارن، مثه ایرانیا نیستن که کاملا شرعی و عرفی بعد زن گرفتن رو به صیغه بیارن
        بی تعهدی تو ذهن بیماره غربی و شرقیم نداره برچسب زدن به ملت و نژادپرستی بذار کنار . کورکورانه نه از کسی طرفداری کن نه در مورد کسی که ندیدی نظر بده
        با علی

        • Avatar مهمان گفت:

          اونا قانون ۵ تا زن ندارن؟ اونا زن که هیچی با حیوونم ازدواج رسمی میکنن ، چی میگی ، بعد حالا جالبه میگی چون نمیتونه ۵ تا زن بگیره میره دنبال دوست دختر ، عجببب
          از اون حرفهایی بود که خود جمله بفهمه چی گفتی پرواز میکنه
          حاجی اصلا همینکه ازدواج نمیکنن برا اینه که تعهدی در قبال هم نداشته باشن وگرنه خیلی راحت میتونن رابطه شون رو ثبت کنن
          بعد حالا جالبتر اینکه تعداد خیلی خیلی کم صیغه ما رو بدتر از با صد نفر بدون و با هر کس و ناکس بودن و هر شب یه جایی بودن غربی ها میدونی
          من نژاد پرستی دیده بودم نژاد بیگانه پرستی دیگه تهشه
          چون اون امریکایی ه ، دوست دختری و بی خانوادگی و بی تعهدی و هر شب با یکی بودن و …. همه اینا خوبه ما حالا چون امکان داره از هر ۱۰۰ تا ۳ تا زن دوم بگیره بده

          • Avatar mehrdad گفت:

            والا من تو اروپا هستم آلمان زندگی‌ می‌کنم این چیزیی‌ که مغز بیمار تو میگه رو تاحالا ندیدم.

            برخلاف تبلیغات صدا سیما اروپاییها به شدت نسبت به رابطه شون تعهد و پایبندی دارن، پیشکش کردن زن یا دوست دختر رو واقعا از کجا آوردی؟ اصلا، به هیچ عنوان اینجوری نیست.

            درضمن اینم بدون مشکل اقتصادی یا همون فقر عامل اصلی‌ فحشا و دزدی و همه چیه دوست ساندیسی من.

        • Avatar علی گفت:

          اونا اصلا احتیاج به قاون ازدواج ندارن.
          فقط به فکر فرار از تعهدات تشکیل خانواده اند.
          با 100 نفر رابطه دارن.
          بنظر شما خوبه؟
          دوست دارید که ناموس شما هم برن و تو اروپا ، با سبک اونا زندگی کنن؟
          خواهشا اینقدر شان زنها رو پایین نیارید.
          زنها ملعبه آدمهایی مثل شما نیستن و دارای کرامت هستن.
          حالا تو ذهن شما چی میگذره ، خدا حتما میدونه.
          خودتون هم خوب میدونید که اونور چه خبره.
          الکی برای کسی فیلم بازی نکنید.

    • Avatar علی گفت:

      سلام.
      چرا خونت رو داری کثیف میکنی.
      منظور ایشون اینه که برای غذا خوردن ، با خانواده ات برو بیرون.
      تنهایی نرو.
      کسی تنها بیرون میره ، که نه کسی براش مهم باشه ، و نه اون برای کسی مهم باشه.

  9. Avatar ahmad گفت:

    جای قم خالیه. به دلیل تعدد قبرستان و وجود سازمان های مذهبی متعددددددد مردم بسیار شادی رو داره و از این رو جایگاه اول رو نداشته باشه دوم مال خودشه

    • Avatar مهمان گفت:

      قبرستون برا همه جا هست
      سازمان های مذهبی هم برا لامذهب ها مکان افسردگی ه برا مذهبی ها بیشترین عامل شادیه
      یاد بگیریم سلیقه خودمون رو به دیگران تعمیم ندیم ، شادی فقط اونچیزهایی از نوشیدنی و … که شما شادی می نامید نیست
      از بعد دیگه تعداد افراد افسرده و خودکشی ها خود نشون دهنده میزان کیفیت و شادی افراد هست
      در همین مقاله غذا خوردن در بیرون به عنوان معیار شادی معرفی شده که اگه دقت کنید بخاطر عدم پایبندی خانوادگی ه ، یک خانواده شاد از با هم و در جمع خانواده بودن لذت میبره و گهگاهی غذای بیرون میخوره
      زیاد غذای بیرون خوردن نشانه تنهایی ، افسردگی ، عدم مسئولیت پذیری و بچه های بی سرپرست و … ست نه شادی

      • Avatar origin گفت:

        اها یعنی کشور های دیگه شاد نیست ما شادیم جمع کن بابا مث ادم زندگی نمیکنیم فقط زنده ایم زندگی رو باید از مردم پرسید الان از اخبار یه نفر بره بگید شادید شاید 10 درصد هم بله نگن اونا هم یا حکومتی ان یا مذهبی
        اتفاقا امار طلاق و معتادین و خیانت تو کشور ما روز به روز افزایش پیدا میکنه اما اونجا از این خبرا نیست

        • Avatar مهمان گفت:

          من نگفتم ما شادیم ، اصلا منظور رو متوجه نشدی ، من گفتم نوع نگرش و معیار نادرسته ، نوشیدنی که نشانه شادی نیست ، اتفاقا افسرده ها نوشیدنی بیشتر میخورن
          در مورد باقی نظرتون حالا خوبه اینجا چیزی به اسم ازدواج و طلاق و خیانت و اعتیاد هنوز معنا داره ، اونور که همش تو هم می لولن و زن و دوست دخترشون رو به هم پیشکش میکنن و اعتیاد الکی و ماریجوآنا و … براشون یه چیز عادیه خوبن ، آره؟؟؟

          • Avatar مهمان گفت:

            اون الکی نیست الکلی ه

          • Avatar علی گفت:

            سلام.
            اونجاخیلی از اینی هم که فکر میکنید ، نجستره.
            یکی از بچه ها که به یکی از این کشورهای خارجی رفته بود ، دیده بود که علنا فحشا خونه دارن.
            اینهم از کرامت و جایگاه زن در غرب!
            از زن ، برای پول در آوردن استفاده میکنن.
            یعنی دارن استفادهء ابزاری ازشون میکنن.
            اون آقایی هم که دربارهء صیغه فرمودن ، باید بهشون عرض بشه که صیغه ، یه شرایطی داره و اینطور نیست که یک زن ، بتونه هر شب با یکی نزدیکی کنه.
            خواهشا اگه چیزی رو نمیدونن ، برن مطالعه کنن.
            بازم ممنون از آقای مهمان عزیز.
            یاعلی(ع)

          • Avatar علی گفت:

            سلام به روی ماهِ مهمان عزیز.
            خدا حفظت کنه.
            یاعلی(ع)

        • Avatar علی گفت:

          سلام.
          فعلا با تعالیم اسلامی کاری نداریم که بحث خیلی طولانی میشه.
          وجدانا و شرفا ، این مبحث خیانت و طلاق و اعتیاد ، تو فرهنگ ایرانیان قدیم هم بوده. یعنی تو خون آبا و اجداد ماها هم بوده؟
          یا اینکه یه کالای لوکسی هست که سوغات کشورهای غربیه؟

        • Avatar علی گفت:

          میشه معنی شادی رو بیان کنید.
          شادی یه چیز مادیه یا یه چیز معنوی؟
          اگه مادیه ، بفرمایید که از کجا میشه تهیه اش کرد؟
          اگر هم مادی نیست ، بلکه معنویه ، پس بحث فراتر از این چیزایی هست که میفرمایید.
          شاد بودن(فَرَحَ) یک حس درونیه.
          مثلا یه نفر وقتی رفیقاش رو میبینه ، حس خوبی پیدا میکنه.
          یکی که به چهرهء نورانی مادرش نگاه میکنه ، خوشحال میشه.
          همه چیز که پول نیست.
          بعدش ، بنظر شما ، آمار طلاق چرا بالا رفته؟
          آیا بخاطر ترویج سبک زندگی غلط غربی ها نیست؟
          انواع و اقسام زنها و مردها رو تو ماهواره ها و شبکه های اجتماعی ریختن ، و مردم وقتی اینا رو میبینن ، نسبت به همسرشون سرد میشن و همچنین تنوع طلب.(فرقی نمیکنه آقا باشه یا خانم).
          فقط هم بدنبال تحریک حس جنسی مردم هستن.
          چونکه براشون منفعت داره ( از اقتصادی … تا سیاسی)
          بله ، غریزهء جنسی ، هم لازمه و هم وجودش در انسان با حکمته.
          ولی اینکه همهء زندگیت رو فدای شهوترانی کنی ، واقعا به خودت جفا کردی و شان خودت رو حتی از حیوانات هم پایین تر آوردی.

        • Avatar علی گفت:

          سلام.
          ببخشید ، فرمودید که : “الان از اخبار یه نفر بره بگید شادید شاید 10 درصد هم بله نگن اونا هم یا حکومتی ان یا مذهبی”.
          خیلی خب ، بفرمایید که چطور میشه آدمهای مذهبی شادن ، ولی شماها شاد نیستید.
          میشه یه کم توضیح بفرمایید.
          مثلا اگه بحث به گرونی باشه ، که برای همه هست .
          اگه تبعیض باشه ، که برای همه است.
          اگه به گوش کردنِ آهنگهای اونوری هم باشه ، شما که همش غرق درآهنگ هستید.
          اگر هم به پولدار بودن باشه ، که اکثر بچه مذهبی ها ، بی پول و کج و کوله هستن.
          بچه مذهبی ها یه چیز دارن که شماها با اینهمه ثروت مادیتون ، عمرا اونو ندارین.
          امام حسین(ع).
          خدا رو شکر ، کسی رئیس جمهور شده که شعارهاش ، مطابق هوی و هوستون بود.
          این جمله رو یادتون میاد : “نون و پنیر و خاویار ، ظریف الکسیس رو بیار”.
          بنظر شما ، این جمله رو بچه مذهبی ها گفتن؟
          نکنه برای شاد بودن ، احتیاج دارید که مثل کشورهای خارجی ، فحشاخونه باشه؟
          خواهشا با صراحت بیان کنید تا مردم بدونن که تو ذهن و دلتون چی میگذره.
          چرا همش فکر میکنید که خانمها یک وسیله برای شهوترانی شما مردها هستند؟
          حالا فرق نمیکنه که اون مردهای شهوت پرست در چه لباسی باشن.
          میتونه آدم ریشدار یا شیش تیغه باشه.
          الآن دیگه همه میدونن که خیلیها هستن که برای پنهان کردن افکار پلیدشون ، به هر لباسی درمیان.
          در هر صنف و لباسی ، آدم خوب و بد وجود داره.
          این جمله های بنده ، در ارتباط با آدمهای شهوت پرسته ، نه آدمهایی که در مسیر انسانیت قدم برداشتن.

      • Avatar علی گفت:

        سلام.
        خستهء نظراتتم ، “مهمان” عزیزم.
        خدا حفظت کنه.
        یاعلی(ع)

  10. Avatar A گفت:

    انتظار داشتم سنگاپور تو لیست باشه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.