شست و شوی صورت با صابون

تاثیر شست و شوی صورت با صابون و انتخاب صابون مناسب برای پوست صورت

اگر فرد حساسی هستید و به سلامت و مراقبت پوست خود اهمیت زیادی می‌دهید، احتمالا برای پوست خود شوینده‌های مختلفی تهیه کرده‌اید. اما اگر خوش شانس باشید و پوست حساسی نداشته باشید، شست‌و‌شوی صورت با صابون را برای پاک کردن صورتتان انتخاب خواهید کرد. در این مطلب سعی داریم تا به چند حقیقت در مورد تاثیر شست و شوی صورت با صابون بپردازیم.

اگر جزو افرادی هستید که صورت خود را با آب و صابون می‌شویید، باید بدانید که صابون حاوی پاک کننده‌ی خشن و قوی بوده که باعث خشکی و التهاب پوست خواهد شد. در واقع صابون تمام چربی مورد نیاز پوست را نیز از بین می‌برد. به همین دلیل بسیاری از مردم از شست و شوی صورت با آب و صابون پرهیز می‌کنند زیرا احساس خوبی پس از شست و شو نخواهند داشت. اما توجه داشته باشید که صابون‌هایی برای پاک کردن صورت نیز وجود دارند که از مواد پاک کننده‌ی ملایم‌تری تشکیل شده‌اند.

شست و شوی صورت با صابون

بسیاری از صابون‌ها حاوی مواد شیمیایی خشک کننده، مواد نگهدارنده و سورفاکتانت‌ها هستند. اما صابون‌های ملایم‌تری نیز در بازار موجود است که برای شست و شوی صورت بسیار مناسب خواهد بود. در واقع مطالعات مختلف نشان داده که صابون‌های معمولی برای شست‌و‌شوی صورت انتخابی خوبی نیستند و برای پاک کردن آلودگی از صورت باید از صابون‌های مخصوص صورت استفاده شود. از سوی دیگر شستن بیش از حد صورت با صابون باعث زبر شدن پوست، قرمزی و تحریک پوست برای جوش و التهاب خواهد شد.

صابون‌های مخصوص شست و شوی پوست دارای سدیم هیدروکسید هستند که این هیدروکسید بر پوست تاثیر منفی نخواهد داشت و از فرمولاسیون خوبی ساخته شده است در نتیجه پس از شست و شو، رطوبت لازم برای پوست باقی خواهد ماند و خبری از خشکی پوست نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: تاثیر آرایش بر پوست : اگر هر روز آرایش کنید چه بلایی سر پوستتان خواهد آمد؟
بیشتر بخوانید: تاثیر قهوه بر پوست : آیا نوشیدن قهوه برای پوست شما بد است؟
بیشتر بخوانید: تاثیر روغن زیتون بر پوست – روغن زیتون انتخابی عالی برای مراقبت از پوست

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.