گل و گیاهان خانگی

آیا گل و گیاهان خانگی هوای خانه را تمیز می‌کنند؟

این ایده که گل و گیاهان خانگی هوا را تمیز می‌کنند، بسیار محبوب است و بسیاری از گل فروشی‌ها توصیه می‌کنند که گیاهان بهترین تصفیه کننده هوا هستند. اما این ایده چه اندازه بزرگ است؟ در ادامه به جزییات بیشتر در این زمینه خواهیم پرداخت.

همه‌ی ما گمان می‌‌کنیم که گل و گیاهان خانگی هوا را تمیز می‌کنند اما تحقیقات نشان می‌دهد که اصلا اینطور نیست. شاید در گذشته اعتقاد بر این بود که هرگونه گیاهی می‌تواند بر پاکسازی هوا تاثیر بگذارد. اما دانش همواره در حال تغییر است زیرا تحقیقات روزبه‌روز دقیق‌تر انجام می‌شوند در نتیجه بروزرسانی اطلاعات صورت خواهد گرفت. واقعیت این است که گیاهان می‌توانند هوا را تمیز کنند، اما از سوی دیگر از بین بردن سموم موجود در گیاهان بیشتری طول می‌کشد. در نتیجه اگر هدف شما از نگهداری گل و گیاه خانگی تصفیه هوا و کمک به محیط زیست است؛ باید بگوییم که این راهکار نتیجه‌ی مدنظرتان را نخواهد داد. در واقع طبق مطالعات منتشر شده از سوی دانشمندان ناسا، گیاهان می‌توانند نوع خاصی از آلاینده‌ها را به هوای داخلی اضافه کنند. بنابراین گیاهان نمی‌توانند تاثیر خاصی بر تمیز کردن هوا داشته باشند.

گل و گیاهان خانگی

جالب اینجا است که برخی از محققان سعی در اصلاح ژنتیکی گیاهان خانگی داشته‌اند تا به نتایج امیدوار‌کننده‌ای در این زمینه برسند و نتیجه بهتری در راستای پاکسازی هوا بدست آورند. با این حال، حتی گیاهان اصلاح شده نیز یک راه حل ناقص برای پاکسازی هوا هستند، و هنوز نمی‌توان گفت که گیاهانی با این خاصیت وجود دارند. بنابراین، درست است که گیاهان قدرت فیلتر هوا را دارند اما گیاهان معمولی به راحتی نمی‌توانند هوا را به اندازه کافی پاک سازی کنند و تفاوت خاصی در هوای داخلی یک خانه ایجاد کنند. البته اینطور نیست که گیاهان هوا را به هیچ وجه تمیز نمی‌کنند، در واقع این پاکسازی به مقدار ناچیزی صورت می‌گیرد و برای یک محیط داخلی نتیجه‌بخش نخواهد بود.

درست است که به گفته‌ی دانشمندان، نگهداری گیاهان خانگی تاثیری در فضای محیط ندارد اما با این حال بدین معنا نیست که نباید از آن‌ها استفاده کنیم. در واقع گیاهان خانگی مزایای دیگری هم دارند که می‌توان به کاهش استرس در محیط اشاره کرد. از سوی دیگر نگاه کردن به گیاهان می‌توان عملکرد انسان را بهبود ببخشد و بر شغل افراد تاثیر مثبت بگذارد. در واقع گیاهان سرشار از انرژی مثبت هستند. این گیاهان، فضای خانه یا محیط‌های کار را نیز بسیار زیبا خواهند کرد و حس زندگی را در یک محیط بسته به ارمغان می‌آورد در نتیجه خوب است که خانه را با گیاهان زیبا و خاص پر کنید.

بیشتر بخوانید: گل اگزالیس ، گلی با رنگ و بوی پاییزی برای طراحی داخلی منزل

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

یک دیدگاه

  1. Avatar لیلا میرزاخان گفت:

    چقدر جالب ممنون از مطلب مفید شما👌🏼👌🏼👌🏼☘

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.