بلندترین مجسمه جهان - هند

تمساح‌های هندی که مجبور به ترک بلندترین مجسمه جهان هستند

مقامات رسمی هند در حال جابجایی صدها تمساح از نزدیکی بلندترین مجسمه جهان در این کشور هستند و این زمینه‌ساز اعتراضات فعالان محیط زیست و ابراز نگرانی در خصوص وضعیت این خزندگان شده است. تمساح‌ها به این دلیل قرار است منطقه را ترک کنند تا گردشگران بتوانند از طریق سرویس‌های هواپیمای دریایی برای بازدید Statue of Unity به گجرات سفر کنند.

بلندترین مجسمه جهان

آوارگی تمساح‌ها

مقامات هندی اعلام کرده‌اند که حداقل 15 تمساح را که در اطراف بلندترین مجسمه جهان زندگی می‌کردند، در درون قفس فلزی قرار داده‌اند و به غرب هند منتقل کرده‌اند، اما صدها تسماح دیگر همچنان در آب‌های اطراف مجسمه حضور دارند. با این وجود عملیات جابجایی تمساح‌ها به شدت مورد انتقاد سیاست‌مداران و فعالان محیط زیست قرار گرفته است. Bittu Sahgal سردبیر مجله حافظت از محیط زیست در واکنش به این موضوع در توئیتی گفته است:

همه ما جمیعاً عقلمون رو از دست دادیم؟ هیچ فعال محیط زیستی بهتون نگفته این دیوانگی محضه؟

تمساح‌ها گونه‌های حفاظت شده‌ای از حیوانات در هند هستند که در لیست اول حفاظت از حیات وحش این کشور قرار دارند، یعنی این دسته از خزندگان نباید جابه‌جا شوند، مگر آنکه مقامات دولتی تعیین کنند این برای بهبود شرایط آنها و مدیریت بهتر وضعیت حیات وحش لازم است.

گفته می‌شود که این تصمیم مقامات هندی دلایل امنیتی دارد و بالا رفتن آمار گردشگران، ایمنی آنها در اولویت قرار گرفته است. مدیر Community Science Centre این تصمیم را نقض قوانین حفاظت از حیات وحش دانسته و عنوان کرده است که دولت نه تنها به زیستگاه این خزندگان آسیب زده و جان آنها را به خطر میندازد، بلکه نقطه امنی هم برای آنها در نظر نگرفته است. با این حال، دپارتمان جنگلی گجرات نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداه است.

Statue of Unity – بلندترین مجسمه جهان

Statue of Unity یا همان “تندیس اتحاد” بلندترین مجسمه جهان است که به افتخار والابای پاتل، یکی از پدران بنیانگذار هند و ملقب به “مرد آهنین هند” ساخته شده است و 182 متر ارتفاع دارد. این تندیس در جزیره‌ای در ایالت گجرات هند واقع شده است که از قضا زیستگاه تمساح‌های بسیاری است. تندیس اتحاد که ارتفاع آن 2 برابر مجسمه آزادی در آمریکا است، از 1850 تن برنز با هزینه‌ای بالغ بر 410 میلیون دلار ساخته شده است.

بلندترین مجسمه جهان

ایده ساخت این مجسمه سال 2010 مطرح شد و در مدت کمتر از 4 سال ساخته و در ماه اکتبر 2018 افتتاح شد. اما حمل‌ونقل به این منطقه دور افتاده که در 100 کیلومتری شهر احمدآباد قرار دارد، نسبتاً سخت و محدود است و اکثر گردشگران با اتوبوس به این منطقه سفر می‌کنند. دولت در ماه ژوئن برای بهبود این وضعیت سه هواپیمای دریایی در منطقه قرار داد که در نهایت به ماجرایی جابجایی تمساح‌ها از آنجا انجامید.

منبع: CNN

امتیاز: 4.3 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.