تفاوت علائم آلرژی فصلی و ویروس کرونا

کارشناسان تفاوت علائم آلرژی فصلی و ویروس کرونا را برجسته می‌کنند

در میانه بهار و آستانه گرده‌افشانی گیاهان، شیوع حساسیت فصلی اجتناب‌ناپذیر است. با توجه به گسترش ویروس کرونا در جهان و شباهت‌های علائم این دو بیماری، نگرانی‌ها نیز بیشتر می‌شوند. آیا می‌دانید چگونه می‌توان فرق این دو مورد را از هم تشخیص داد؟ در ادامه با همراهی دینو پاسخ را بخوانید: کارشناسان تفاوت علائم آلرژی فصلی و ویروس کرونا را برجسته می‌کنند.

فصل حساسیت‌ها

بهار، فصل حساسیت‌ها است. با توجه به وجود بیماری همه‌گیر جهانی ویروس کرونا که گسترش آن تا اواخر بهار نیز ادامه می‌یابد، همه افراد کم و بیش از نزدیک روند سلامتی خود را تحت نظر دارند. اگر شما فردی مبتلا به این حساسیت‌ها باشید، به احتمال زیاد با تغییر فصل و فرا رسیدن زمان گرده‌افشانی گیاهان در انتظار روزهای ناراحت کننده خود هستید. اکنون که شرایط فرق کرده است، حتی کوچک‌ترین سرفه یا عطسه نیز می‌تواند شما و اطرافیانتان را به وحشت بیاندازد. خبر خوب این است که بین علائم آلرژی فصلی و ویروس کرونا (COVID-19) تفاوت‌های واضحی وجود دارد که به راحتی قابل تشخیص هستند. کارشناسان و متخصصان بهداشت درباره این تفاوت‌ها توضیح می‌دهند تا بتوانند ذهن شما را آرام‌تر کنند.

علائم آلرژی فصلی

علائم آلرژی فصلی

«لیزا بالر» (Lisa Ballehr)، دکترای پزشکی استیوپاتی و استخوان درمانی و پزشک معتبر انستیتوی پزشکی کاربردی در این باره توضیح می‌دهد:

هنگامی که زمان تشخیص تفاوت علائم آلرژی فصلی و ویروس کرونا می‌رسد، مطمئن‌ترین شاخص، آبریزش بینی است. شما به احتمال زیاد موارد شدید آبریزش یا گرفتگی بینی را به عنوان یک نشانه از COVID-19 تجربه نخواهید کرد.

علائم آلرژی فصلی عموما به صورت ترکیبی از عطسه، اشک چشم، آبریزش یا گرفتگی شدید بینی، ترشحات پشت حلق، سرفه خفیف و خارش گلو ظاهر می‌شود. «سابینوی داس» (Subinoy Das) رئیس ارشد پزشکی Tivic Health و مدیرعامل انستیتوی ایالات متحده در زمینه مراقبت و تحقیقات پیشرفته سینوس، خاطرنشان می‌کند:

تب، تنگی نفس و مشکل تنفسی به طور کلی به آلرژی مربوط نیستند. اگر یک یا چند مورد از این علائم را تجربه کردید، باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنید.

تفاوت علائم آلرژی فصلی و ویروس کرونا

  • اولین مورد تفاوت علائم آلرژی فصلی و ویروس کرونا، تجربه از بین رفتن حس بویایی است. به طور کلی آلرژی با وجود آبریزش بینی، باعث از بین رفتن حس بویایی در فرد نمی‌شود.
  • در میان علائم مربوط به COVID-19 شما احتمالا تنگی نفس به طور معمول 5 تا 10 روز پس از ایجاد تب اولیه را تجربه خواهید کرد. این حالت همچنین می‌تواند با خستگی، بی‌حالی، گلودرد، درد عضلات و مفاصل و همین طور علائم دیگری همراه باشد.
  • برخی از بیمارانی که آزمایش ابتلا به ویروس کرونای مثبت داشته‌اند، مواردی چون اسهال، استفراغ و حالت تهوع شدید را گزارش کرده‌اند که این‌ها به راحتی از علائم آلرژی فصلی قابل تفکیک هستند.
  • بالر همچنین در ادامه توضیح می‌دهد که مبتلایان به آلرژی معمولا حالت‌های خود را در مدت زمان طولانی‌تری تجربه می‌کنند. این در حالی است که نمایان شدن علائم ویروس جدید، یک شروع نسبتا سریع دارد.

اقدامات احتیاطی

درست است که با توجه به نکات گفته شده، تشخیص تفاوت علائم این دو مورد نسبتا آسان می‌باشد؛ اما نباید فراموش کنید افرادی که مبتلا به COVID-19 هستند می‌توانند بدون علامت باشند. به این معنی که این افراد هیچ یک از علائم گفته شده در بالا را تجربه نمی‌کنند. بنابراین، در حالی که عطسه شما می‌تواند نتیجه آلرژی فصلی باشد، اگر شما یک حامل بدون علامت ویروس کرونا باشید، با حضور در میان جمعیت دیگران را به خطر می‌اندازید. اگر حساسیت دارید، احتمال عطسه و در نتیجه آن، گسترش ویروس را خواهید داشت؛ چرا که COVID-19 از طریق قطرات تنفسی پخش می‌شود.

به همین دلیل است که بیشتر پزشکان فاصله اجتماعی را توصیه می‌کنند. ماندن در خانه و دوری از افرادی که در خانه با شما زندگی می‌کنند، تنها راه جلوگیری از گسترش این بیماری جهانی است. توصیه اکید به افرادی که حساسیت شدید دارند این است که از خانه خارج نشوند و به سفر نروند. حتی برای خرید مواد غذایی و دارویی مورد نیاز بهتر است از دیگر اعضای خانواده کمک بگیرند. شما درباره تفاوت علائم آلرژی فصلی و ویروس کرونا چه می‌دانید؟ اطلاعات خود را با ما و همراهان همیشگی دینو به اشتراک بگذارید. همچنین با نظرات ارزشمند و امتیازدهی به مطالب، ما را در بهبود کیفیت سایت یاری نمایید.

منبع: Best Life

بیشتر بخوانید: آیا امکان انتقال ویروس کرونا از طریق نیش پشه در تابستان وجود دارد؟

بیشتر بخوانید: در دوران قرنطینه از ویروس کرونا برای بدن چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟

امتیاز: 5.0 از 5 (4 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.