تنقلات سالم برای شب‌بیداری
Close-up of spilled popcorn on table and laptop; Shutterstock ID 334262708; PO: TODAY.COM

5 مورد از تنقلات سالم برای شب‌بیداری که مناسب مصرف قبل خواب هستند

همان طور که می‌دانید در حالت ایده‌آل برای سلامتی، شما باید از مصرف تنقلات در نزدیکی زمان خواب خودداری کنید. با این وجود گاهی اوقات، نیاز به بیدار ماندن کمی طولانی‌تر از حد معمول دارید. زمانی که قبل از خوابیدن برای خوردن میان وعده به سراغ یخچال می‌روید، 5 مورد از تنقلات سالم برای شب‌بیداری که مناسب مصرف قبل خواب هستند را به یاد داشته باشید. در ادامه دینو را همراهی نمایید.

5 مورد از تنقلات سالم برای شب‌بیداری

در هنگام بیداری در شب، مصرف یک میان وعده قبل از خواب خصوصا اگر مشغول فعالیت ذهنی باشید، اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. اگر به سلامتی خود اهمیت می‌دهید، برای زمان‌های بیداری در شب، شما می‌توانید به جای مصرف خوراکی‌های مضری مانند چیپس، شیرینی و یا شکلات، یکی از گزینه‌های زیر را در نظر بگیرید. در این جا با 5 مورد از تنقلات سالم برای شب‌بیداری که مناسب مصرف قبل خواب هستند، آشنا شوید.

1. پنیر کوتاژ

تنقلات سالم برای شب‌بیداری - 1. پنیر کوتاژ

در مطالعه جدیدی که توسط دانشگاه ایالتی فلوریدا انجام شده است، شرکت کنندگان 30 تا 60 دقیقه قبل از خواب پنیر کوتاژ مصرف کرده‌اند. با داشتن کربوهیدرات کم و پروتئین زیاد، این پنیر تاثیر مفیدی بر سرعت سوخت و ساز بدن و ریکاوری عضلات دارد. همچنین توجه داشته باشید که پنیر کوتاژ تمایل دارد به آرامی در بدن هضم شود. این بدان معنی است که تریپتوفان و اسیدهای آمینه دیگر به جای این که همگی به یک باره آزاد شوند، در طول شب به آرامی این روند را طی می‌کنند. این اثر می‌تواند کیفیت خواب را بهبود بخشد.

2. کراکر با حمص (نخود – ارده)

تنقلات سالم برای شب‌بیداری - 2. کراکر با حمص (نخود - ارده)

کراکر همراه حمص با دانه کامل می‌تواند گزینه‌ای بی‌زحمت و خوشمزه برای در نظر گرفتن باشد. به عنوان جنبه دیگری از سلامتی آن، بدانید که این میان وعده می‌تواند کیفیت خواب و استراحت شب شما را بهبود بخشد. متخصص تغذیه «آلیسا رامزی» (Alissa Rumsey)، در این باره توضیح می‌دهد:

نخود حاوی اسید آمینه تریپتوفان است که به سروتونین شکسته و به ملاتونین تبدیل می‌شود. فیبر و پروتئین موجود در نخودها به علاوه با کربوهیدرات موجود در کراکرها، می‌تواند به شما در خوابیدن کمک کند. همچنین احساس سیری مناسبی را در شما ایجاد خواهد کرد.

3. پاپ کورن (ذرت بوداده)

3. پاپ کورن (ذرت بوداده)

اگر تا دیروقت برای تماشای یک فیلم بیدار ماندید، خوشحال خواهید شد که بدانید یک کاسه پاپ کورن معمولا بسیار خوب خواهد بود. «کاریسا بیلرت» (Carissa Bealert)، متخصص تغذیه مستقر در اورلاندو و بوستون می‌گوید:

ذرت یک دانه کامل و حاوی فیبر است. این ماده به راحتی در بدن هضم می‌شود و از این بابت یکی از تنقلات سالم برای شب‌بیداری می‌باشد. قابل توجه است که دانه‌های ذرت ترکیده از کالری کمی برخوردارند. چیزی حدود 30 کالری در هر فنجان. فقط بخاطر داشته باشید که روش توصیه شده سالم را برای تهیه آن به کار ببرید. این به معنی اجتناب از بسته‌های مایکروویوی، انواع طعم‌دار و پرتوهای ناسالم است.

4. ماست یونانی

4. ماست یونانی

در حالی که انواع طعم‌دار برای یک میان وعده در اواخر شب با قند زیادی همراهند، شما می‌توانید ماست یونانی ساده را به عنوان تنقلات سالم برای شب‌بیداری در نظر بگیرید. در کنار مواد مغذی ضروری مانند کلسیم و پروتئین، ماست همچنین می‌تواند احساس سیری مورد نیاز را برایتان ایجاد کند. به یاد داشته باشید برای استفاده حداکثر از مزایای سلامتی آن، از نام‌های تجاری‌ای که بدون چربی و سرشار از پروبیوتیک هستند استفاده کنید. در حالی که کالری کم می‌تواند از افزایش وزن ناسالم جلوگیری کند، پروبیوتیک‌ها نیز می‌توانند به سلامتی گوارشی و بهبود عملکرد ذهنی شما کمک نمایند.

5. هویج کوچک

تنقلات سالم برای شب‌بیداری - 5. هویج کوچک

«ایمی گورین» (Amy Gorin)، یک متخصص تغذیه معتبر مستقر در نیویورک توصیه می‌کند:

چند عدد هویج کوچک را برای برآورده کردن ولع میان وعده خود در اواخر شب استفاده کنید. این سبزی منبع خوبی از فیبر غذایی، ویتامین A و پتاسیم است. علاوه بر این، حاوی آلفاکاروتن بوده که به نظر می‌رسد تاثیر مثبتی در خواب داشته باشد. دلیل دیگری که می‌تواند به عنوان یک میان وعده قبل از خواب استفاده شود، جلوگیری از «پرخوری عصبی» است. در بعضی موارد، جویدن هویج‌های کوچک به عنوان یکی از موارد تنقلات سالم برای شب‌بیداری، از لحاظ روانی بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

شما چه موارد دیگری از تنقلات سالم برای شب‌بیداری را می‌توانید به فهرست ما بیافزایید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: Healthline

بیشتر بخوانید: ده خوراکی خواب‌آور که به شما کمک می‌کنند شب‌های آرام‌تری داشته باشید

بیشتر بخوانید: خواب آرام در شب – کدام غذاها ما را از این نعمت عزیز محروم می‌کنند؟

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

Yet the diggers & the wanderers In their hopes of extracting that very sliver Of flaccid meaning Every so often migrate...

۲ دیدگاه

  1. Avatar علی گفت:

    سلام.
    سبزی های تره + پیازچه + جعفری + ریحان + ترخون + پونه + نعناع ” را خُرد کرده و با ماست ترکیب کنید ؛ و با نان میل کنید.
    فوق العاده است !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.