14 توصیه ساده و در عین حال شگفت‌ انگیز برای ساختن یک رابطه پایدار

طبق تحقیقات، عاشق شدن فقط یک پنجم ثانیه طول می‌کشد. با این حال، محاسبه طول عمر ازدواج از طریق علم ممکن نیست. همه چیز برای ساختن یک رابطه پایدار بستگی به عملکرد شما دارد. شما می‌توانید با رفتار درست در رابطه، آن را تا زمانی که ممکن است زنده نگه دارید .

در این مطلب، نکات ساده و در عین حال موثری را در برای ساختن یک رابطه پایدار با شما یا اشتراک می‌گذاریم که ممکن است یک روز یا همین الان به کارتان بیاید.

1.

زمانی که دچار اختلاف می شوید، سعی نکنید فورا آن را حل کنید. 5 تا 10 دقیقه به آن فکر کنید، سپس درباره آن با هم صحبت کنید. وقت گذاشتن برای جمع‌آوری افکارتان از بحث و جدل جلوگیری می‌کند.

2.

ساختن یک رابطه پایدار

اگر نمی توانید با همسرتان در سکوت بنشینید یا بروید و با هم خودجوش باشید، باید دلیل آن را بفهمید. تصور کنید که اگر ازدواج نمی‌کردید با همسرت دوست می‌شدید؟ اگر پاسخ شما منفی است، رابطه شما با مشکل روبرو شده و در نهایت به فاجعه ختم می‌شود مگر اینکه تغییری ایجاد کنید. سعی کنید بهترین دوستان یکدیگر باشید. هر حسی ممکن است در نهایت ناپدید شود، اما دوستی و راحتی ادامه رابطه را برای شما آسانتر می‌کند.

3.

ازدواج به معنای داشتن یک رابطه بدون مشکل نیست، بلکه داشتن رابطه‌ای است که در آن طرفین سعی می‌کنند مشکلات را به طور موثر حل کنند.

4.

هدف از از بحث برنده شدن یک طرف از رابطه نیست، این است که بفهمند مشکلات از کجا می‌آیند و چرا این موضوع برای آنها اهمیت دارد.

5.

ازدواج بر اساس احساسات عاشقانه نیست، بلکه بر اساس وفاداری، اعتماد، ارتباط و پشتکار است.

6.

به یکدیگر فضا بدهید، ساختن رابطه پایدار

به یکدیگر فضا بدهید. کارهای مختلف انجام دهید، سرگرمی های مختلف داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا به عنوان فردی فعال رشد کنید و دیدگاه‌های جدید و تازه‌ را با یکدیگر به اشتراک بگذارید.

7.

خشم دلیل و بهانه‌ی خوبی برای رفتار بد نیست. درست است که عصبانی می‌شوید و دعوا می‌کنید، اما هرگز نباید توهین کنید، زیاده‌روی کنید، چیزهایی را پرتاب کنید یا به آنها ضربه بزنید. اگر نمی‌توانید یا تصمیم می‌گیرید که در هنگام عصبانیت آنچه را که از دهانتان بیرون می‌آید کنترل نکنید، ابتدا روی آن کار کنید، سپس ازدواج کنید.

8.

طوری رفتار کنید که انگار در دوران نامزدی هستید. شب‌های قرار، محبت، کلمات و حرکات عاشقانه. همسرتان را به روشهای کوچک غافلگیر کنید و رابطه را تازه نگه دارید.

9.

اثر زمان برای ساختن یک رابطه پایدار

گاهی با عصبانیت به رختخواب بروید. برخی بحث‌ها یا اختلاف نظرها وجود دارد که باید با فکر کردن به آنها بخوابید تا بفهمید. به این صورت، صبح روز بعد از خواب بیدار می‌شوید و متوجه خواهید شد که هر دو اشتباه متوجه شده اید یا فقط در حال بدی بودید.

10.

اگر ناراحت هستید، توضیح دهید و یک برنامه پیشگیرانه ارائه دهید. “من ناراحتم چون انتظار داشتم 2 روز پیش زباله‌ها را بیرون بگذاری و این کار را نکردی. متاسفم که همان موقع مطرحش نکردم. دفعه بعد قبل از اینکه احساساتی شوم به تو اطلاع خواهم داد تا بتوانیم فوراً این موضوع را حل کرده و از بحث جلوگیری کنیم.»

11.

بزرگ‌ترین تغییر رابطه زمانی است که شروع می‌کنید به زندگی کردن با هم. عادت کردن به اشتراک‌گذاری همه چیز ممکن است برای برخی افراد دشوار باشد، اما ارتباط و رفتار خوب در رابطه کلیدی است که همه چیز را به نتیجه می‌رساند. با بحث در مورد مسائل مالی پس از ازدواج، شما بدهی‌ها و مسئولیت‌های یکدیگر را بر عهده می‌گیرید. مسائل مالی یکی از بزرگترین دلایل ازدواج‌های ناموفق است، بنابراین زودتر به آن بپردازید.

12.

به حریم شخصی یکدیگر احترام بگذارید. اگرچه گذراندن وقت با شریک زندگی به رشد رابطه کمک زیادی می‌کند، نباید فراموش کنید که برای تداوم و ثبات یک رابطه، باید هر از چند گاهی زمان کافی دراختیار هم بگذارید. گاهی به حریم شخصی همدیگر احترام بگذارید تا طعم تنهایی را بچشید. این‌گونه، هرکدام فردیت خود را حفظ خواهید کرد و به تمرین خودآگاهی هم خواهید پرداخت. البته ممکن است دلتان اندکی برای هم تنگ شود. همیشه یادتان باشد افراط نکنید. در واقع، فلسفه ازدواج این است که شریک زندگی‌تان با وجود شما حس تنهایی نکند، نه اینکه از خودش دور شود.

13.

از یکدیگر تعریف کنید. تعریف کردن از هم کار پیچیده‌ای نیست و خیلی هم مفید است. با این کار به شریک زندگیتان نشان می‌دهید که واقعا به او اهمیت می‌دهید. از تغییرات جرئی در ظاهر همسرتان به وجد بیایید و این تشخیص و توجه را به او نشان بدهید. طرز بیان احساسات در رابطه‌ی عاطفی نیز بسیار مهم است.

14.

اشتباهات‌تان را بپذیرید. همه‌ افراد اشتباه می‌کنند. باید گاهی غرورتان را لگدمال کنید و به شریک زندگی‌تان بگویید که تقصیر شما بوده و صمیمانه معذرت‌خواهی کنید. اگر همسرتان هم واقعا برایتان ارزش قائل باشد، شما را خواهد بخشید.

ما در دینو امیدواریم که این نکات برای داشتن رفتار درست در رابطه به شما کمک کنند‌. اگر نکات موثر دیگری را می‌شناسید که به افراد برای ساختن یک رابطه پایدار کمک می‌کند، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.