اسموتی جفت؛ این سلبریتی ها به جفت خواری بله گفتند!

خوردن جفت بعد از زایمان توسط مادر شاید در ابتدا بسیار عجیب و غیرقابل‌تصور به نظر برسد، اما در حال حاضر طرفداران خاص خودش را دارد. برخی افراد ادعا می‌کنند که جفت‌خواری فواید بسیاری برای مادر دارد و باعث افزایش شیر، کاهش افسردگی و بی‌خوابی پس از زایمان می‌شود. با این حال، مطالعات نشان داده‌اند که هیچ مدرک علمی که صحت این نظریه را ثابت کند وجود ندارد. اما برخی از سلبریتی ها تصمیم گرفتند جفت خواری امتحان کنند و تجربیات خود را با دنیا به اشتراک بگذارند. بعضی از این سلبریتی‌ها جفت را به شکل قرص یا اسموتی مصرف کرده‌اند و حتی طعم آن را خوشمزه توصیف می‌کنند.

جفت

جفت خواری سلبریتی ها

جفت عضوی از بدن زنان باردار است که تنها در زمان بارداری و در جداره رحم تشکیل می‌شود و بعد از زایمان هم باید از رحم خارج شود. در واقع جفت وظایفی چون نگهداری، پشتیبانی و کمک به رشد جنین را برعهده دارد. این عضو مهم مادر و جنین را به یکدیگر مرتبط می‌سازد. جفت، مواد مغذی و اکسیژن را از طریق بند ناف به جنین می‌رساند و مواد زائد را از جنین گرفته و تصفیه می‌‌کند.

جفت‌خواری

جفت‌خواری (Placentophagy) عمل خوردن جفت خود پس از زایمان، توسط پستانداران است. به ‌جز خوک‌های دریایی، آب‌زیان و شتر، سایر پستانداران جفت‌خوار هستند. جفت‌خواری در بین انسان‌ها در طول تاریخ سابقه چندانی نداشته است، بجز زمانهایی که مردم دچار قحطی و فقر شدید بودند. البته در برخی کشورها گروه کوچکی از انسان‌ها نیز طرفدار خوردن جفت هستند. در طب سنتی چینی نیز از جلبک خشک‌شده در کنار جفت استفاده می‌شود.

سلبریتی های هالیوود که جفت جنین فرزند خود را خوردند

در این مطلب تجربه 8 مادر مشهوری که جفت خود را خورده‌اند را با شما به اشتراک می‌گذاریم. تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بدانید کدام سلبریتی ها جفت خواری را امتحان کرده‌اند. در انتهای مطلب نیز شما را با زوجی آشنا می‌کنیم که تصمیم گرفتند برای جشن‌گرفتن تولد پسرشان، درخت انبه‌ای بکارند و از جفت به عنوان کود آن استفاده کنند.

ماییم بیالیک

جفت خواری سلبریتی ها، ماییم بیالیک

این ستاره 46 ساله سریال تئوری بیگ بنگ (The Big Bang Theory) پستی اختصاصی در صفحه شخصی خود منتشر کرد تا از جفت‌خواران دفاع کند. او در این پست نوشت: من جفتم را خوردم و به هیچ عنوان هم آدم بد یا دیوانه‌ای نیستم. انسان‌ها تنها پستاندارانی هستند که انتخاب کرده‌اند به طور معمول جفت خود را نخورند، اما جفت‌خواری برای همه پستانداران مفید است و بدن ما نیز به همین منظور تکامل یافته‌ است.

کورتنی کارداشیان

جفت خواری سلبریتی ها

کمتر کسی وجود دارد که با خانواده کارداشیان آشنایی نداشته باشد. کورتنی کارداشیان 43 ساله مادر 3 فرزند است، اما پس از سومین زایمانش بود که تصمیم گرفت جفت خود را بخورد. به نظر می‌رسد که او از این تجربه لذت برده است. کورتنی در شبکه‌های اجتماعی خود عکسی از قرص‌های جفت خود به اشتراک گذاشت و نوشت: وقتی قرص‌های جفتم تمام شود، غمگین می‌شوم؛آنها زندگی‌ام را متحول می‌کنند!

ژانویه جونز

جفت خواری سلبریتی ها، ژانویه جونز

این بازیگر 44 ساله در سال 2011 صاحب پسر شد و مجبور شد با عجله به صحنه فیلمبرداری سریال تلویزیونی موفق خود یعنی مردان دیوانه بازگردد. جونز فکر می‌کند که خوردن جفت به او کمک کرد سریع به سر کار بازگردد و معتقد است که این عمل باید برای همه مادران یک امر طبیعی باشد. او گفت: ما تنها پستاندارانی هستیم که جفت خود را نمی‌خوریم.

آلیشیا سیلورستون

آلیشیا سیلورستون، جفت خواری سلبریتی ها

آلیشیا سیلورستون، یک پسر دارد که در سال 2011 به دنیا آمده است. سیلوراستون فاش کرد که جفت او به شکل قرص به او هدیه داده شد. به نظر می‌رسد که او نیز واقعاً از تجربه مصرف آن لذت برده است. در واقع، او از آنها به عنوان قرص‌های شادی یاد میکند و می‌گوید: وقتی آنها تمام شدند، واقعاً ناراحت شدم. آنها کمک زیادی به من کردند.

کاترین هیگل

جفت خواری سلبریتی ها، کاترین هیگل

کاترین هیگل نیز یکی دیگر از سلبریتی هایی است که به جفت خواری بله گفته است. او 43 ساله و مادر 2 فرزندخوانده و یک پسر بیولوژیک است. کاترین نیز پس از به دنیاآوردن پسرش فاش کرد که جفت خود را به شرکتی داد تا آن را یخ زده، خشک کرده و سپس به قرص تبدیل کنند.

نیکی رید

جفت خواری سلبریتی ها، نیکی رید

نیکول هاستون رید معروف به نیکی رید یک هنرپیشه 34 ساله اهل ایالات متحده آمریکا است. او از همسرش، ایان سامرهلدر، صاحب یک فرزند پسر است . نیکول یک بار عکسی از خود در حالی که شیشه‌ای از قرص‌های جفتش را در دست داشت منتشر کرده و اعلام کرد که از اینکه تقریباً تمام شده‌اند ناراحت است. رید نوشت: آخرین روز مصرف قرص‌های جفت. برای خداحافظی آماده نیستم!

کریسی تیگن

کریسی تیگن، جفت خواری سلبریتی ها

کریسی تیگن پس از به‌دنیاآمدن دخترش، دچار افسردگی بعد از زایمان شد. به همین دلیل تصمیم گرفت بعد از تولد فرزند دومش، جفت‌خواری را به عنوان راهی برای جلوگیری از تکرار این مشکل امتحان کند. او حتی به شوخی درباره آن نوشت: الان لس آنجلس هستم. این موضوع اینجا خیلی عادی است. جفت را گریل می‌کنند. می توانید بعد از خوردن جفت خودتان، یک مقدار از مال من را هم امتحان کنید.

هیلاری داف

جفت خواری سلبریتی ها، هیلاری داف

این بازیگر 34 ساله مادر 3 فرزند است. داف فاش کرد که بعد از به‌دنیا‌آمدن فرزند دومش، جفت خود را به همراه یک اسموتی خورد. او این نوشیدنی را «نشاط‌آورترین اسموتی‌ای که خورده» توصیف کرده است. او همچنین گفت: از 10 سالگی تا به حال چنین اسموتی نشاط‌آوری نخورده بودم. این اسموتی پر از کالری با انواع میوه و چیزهای خوشمزه بود.

متیو مک کانهی و کامیلا آلوز

متیو مک کانهی و کامیلا آلوز، جفت خواری سلبریتی ها

کامیلا آلوز، همسر میتو مک کانهی به جای خوردن جفت جنین فرزندش به شکل قرص یا نوشیدنی، تصمیم گرفت کار جدیدی با آن انجام دهد. در واقع این زوج تصمیم گرفتند از جفت جنین فرزندشان به عنوان کود برای کاشت یک درخت انبه استفاده کنند.

مک کانهی در این باره گفت: آن درخت انبه 9 سال بعد اولین میوه‌اش را داد و همه خانواده ام دور هم نشستیم و باهم آن را خوردیم و پسرمان را که حالا بزرگ شده تحسین کردیم و به او گفتیم: آفرین مرد، تو به بارورشدن این درخت کمک کردی.

نظر شما در مورد جفت‌خواری چیست؟ آیا با نظرات این مادران مشهور موافق هستید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با دینو به اشتراک بگذارید.

امتیاز: 5.0 از 5 (2 رای)
کمی صبر کنید...

یک دیدگاه

  1. Avatar مجید گفت:

    اینکه درختش کنن خیلی بهتره و اثرش رو هم میشه دید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.