جوکر پرفروشترین فیلم R-rated

جوکر پرفروشترین فیلم تاریخ سینما در رده سنی بزرگسالان شد

فیلم جوکر که داستان زندگی این شخصیت معروف و تبدیل شدن او به یکی از دشمنان اصلی بتمن را روایت می‌کند، پرفروشترین فیلم تاریخ سینما در رده سنی بزرگسالان (R-rated) شد.

به گفته کمپانی برادران وارنر، این فیلم با بازی واکین فینیکس موفق شده تاکنون فروشی برابر با 788 میلیون دلار در سراسر دنیا داشته باشد. پیش از این فیلم ددپول با بازی رایان رینولدز و فروش 783 میلیون دلاری در سال 2016 به عنوان پرفروشترین فیلم سینما در رده سنی بزرگسالان شناخته می‌شد. رایان رینولدز نیز روز جمعه در توییتر این موفقیت را به عوامل فیلم جوکر تبریک گفت.

با اینکه جوکر رکورد جهانی پرفروشترین فیلم رده سنی بزرگسالان را شکسته، اما این فیلم برای تبدیل شدن به پرفروشترین فیلم در داخل کشور آمریکا راه طولانی‌ای در پیش دارد. این رکورد از سال 2004 تاکنون در اختیار مل گیبسون با فیلم مصائب مسیح است. فیلم جوکر تاکنون در داخل آمریکا فروش 259 میلیونی داشته، این در حالی است که فروش مصائب مسیح در سینماهای آمریکای شمالی 370 میلیون دلار بوده است.

فیلم جوکر

فیلم جوکر با وجود خشونت زیاد، موضوع تاریک و سایر عوامل بحث برانگیز خود، از آغاز اکران تاکنون رکوردهای زیادی را جابجا کرده، تا جایی که برخی از تحلیلگران رسانه‌ای مثل پاول دگارابدیان این موفقیت را غیرمنتظره و عجیب خوانده‌اند.

باتوجه به نزدیک شدن به فصل جوایز سینمایی، این احتمال وجود دارد که فروش جوکر رشد بیشتری نیز داشته باشد. این فیلم جوایز اصلی فستیوال فیلم ونیز را از آن خود کرده و انتظار می‌رود که در مراسم اسکار نیز به جوایزی دست پیدا کند.

یکی از مهمترین نقاط قوت فیلم بازی واکین فینیکس است. با توجه به نظرات مثبت منتقدین مختلف و رسانه‌ها در مورد بازی فوق‌العاده این بازیگر در فیلم جوکر، این انتظار وجود دارد که فینیکس یکی از اصلی‌ترین گزینه‌های دریافت جایزه اسکار به عنوان بهترین بازیگر نقش اول مرد باشد.

امتیاز: 4.3 از 5 (6 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.