7 حرکت آرام بخش یوگا که می توانید در رختخواب خود انجام دهید

رختخواب ممکن است جای غیرعادی برای انجام یوگا به نظر برسد اما به راحتی می‌توانید در رختخواب خود چند حرکت کششی کوچک برای شروع روزتان انجام دهید. این حرکات کششی می‌توانند برای روز پیش‌رو به شما انرژی دهند یا در پایان روز به شما کمک کنند تا آرامش بیشتری داشته باشید.

در صبح این چند تکنیک و حرکت ساده تنفسی درد و سفتی بدن را از بین می‌برد و در عین حال ذهن شما را آرام می‌کند در نتیجه روز را با انرژی بیشتری آغاز می‌کنید. در عین حال در شب تمرین یوگا به تنظیم مجدد همه چیز و پاکسازی افکار پسماند روز شما کمک می‌کند و می‌توانید خواب آرام تری داشته باشید.

در زیر دو سری حرکات کششی یوگا را با شما به اشتراک می‌گذاریم که می‌توانید آن‌ها را بعد بیدار شدن و قبل خوابیدن انجام دهید.

حرکات یوگا برای بیدار شدن:

Belly Breathing

حرکات آسان یوگا

برای اولین حرکت یوگا، در رختخواب به پشت دراز بکشید و برای چند بار نفس طبیعی بکشید و سعی کنید روی نفستان تمرکز کنید. در زمان بازدم ماهیچه‌های شکم خود را تا جایی که می‌توانید محکم به سمت داخل و بالا بکشید در حالی که با کمر خود به تخت فشار می‌آورید. شکم خود را به مدت 10 تنفس مانند تصویر نگه دارید. سپس در حالی که عضلات شکم خود را رها می‌کنید یک دم عمیق بکشید و اجازه دهید کمرتان به حالت طبیعی بازگردد. بازدم کنید و سه بار دیگر این تمرین را تکرار کنید.

Seated Forward Fold

یوگا برای شروع روز

روی تخت بنشینید و پاهایتان را دراز کرده و در کنار هم قرار دهید. نفس عمیقی بکشید و دست‌هایتان را در بالای سرتان بکشید. نفس خود را بیرون دهید و دست‌های خود را به آرامی به سمت پایین تا جایی که اذیت نشوید، بکشید. سعی کنید کمرتان خم نشود و پاها از زمین بلند نشود. این حالت را برای پنج نفس نگه دارید. در حین دم، بالاتنه خود را به آرامی از پاهای خود دور کنید و به حالت اول برگردید.

Seated Twist

یوگا برای آرامش ذهن

کنار تخت بنشینید به صورت چها زانو بنشینید و پاها را روی زمین قرار دهید. دست راست خود را روی زانوی چپ قرار دهید و بدن خود را به آرامی به سمت چپ بچرخانید و سپس دست چپ را روی زانو راست قرار دهید و همین کار را تکرار کنید.

حرکات یوگا قبل از خوابیدن:

Legs up the Wall

یوگا برای آرامش

تا جایی که ممکن است نزدیک تخت یا دیوار بنشینید و پاها را به تخت یا دیوار مانند تصویر زیر بچسبایند. استخوان دنبالچه تا حد امکان باید به سر تخت یا دیوار نزدیک شود و پاهای خود را به سمت دیوار بکشید. بازوهایتان را در کنار بدنتان قرار دهید. در هر دم و بازدم نفس عمیق بکشید و روی آن تمرکز کنید. تا پنج دقیقه در این حالت بمانید و سپس استراحت کنید.

Lying Twist

حرکات یوگا

رو به بالا در رختخواب دراز بکشید و زانوهای خود را به سمت سینه خود جمع کنید. به آرامی آنها را به سمت راست بدن خود مانند تصویر حرکت دهید، با دست راست خود به زانو راست فشار بیاورید و دست چپ خود را در امتداد شانه بکشید. به سمت چپ نگاه کنید و این حالت را برای چند نفس نگه دارید. این کار را با طرف چپ بدنتان هم تکرار کنید.

Butterfly Pose

یوگا در تختخواب

برای این حرکت یوگا در رختخواب دراز بکشید، کف پاهایتان را به هم بچسبانید و مانند تصویر پاهایتان را از هم باز کنید. در این حالت سعی کنید زانوهایتان خیلی خم نباشد و به مدت سه تا پنج دقیقه روی تنفس خود تمرکز کنید.

امتیاز: 5.0 از 5 (3 رای)
کمی صبر کنید...

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.