حلقه‌های سیاره‌ی زحل

آیا حلقه‌های سیاره‌ی زحل در آینده از بین خواهند رفت یا دائمی خواهند بود؟

بر اساس تحقیقات و بررسی‌ها از سال 2011 تاکنون، دانشمندان دریافتند که حلقه‌های سیاره‌ی زحل در سال‌های آینده از بین خواهد رفت. درواقع بر اساس بررسی‌ها مشخص شد که هم‌اکنون حلقه‌های متفاوتی در اطراف زحل قرار دارند و احتمال داده‌شده است که این حلقه‌ها تا 100 میلیون سال آینده یا بیشتر از بین بروند.

به گفته‌ی محققان احتمالاً زحل در آینده‌ای دور، دیگر به واسطه ی حلقه‌هایش شناسایی نخواهد شد و شکلی متفاوت به خود خواهد گرفت. زیرا حلقه‌های سیاره‌ی زحل در طول این سال‌های بررسی، تغییرات زیادی داشته‌اند و ممکن است این حلقه‌ها به‌کلی موقتی باشند. بر این اساس ممکن است سیاراتی نظیر مشتری، اورانوس و نپتون هم که اکنون حلقه‌های کوچکی در اطرافشان وجود دارد، قبلاً حلقه‌هایی به بزرگی زحل داشته‌اند و این حلقه‌ها در طی سال‌ها از بین رفته باشد.

سیاره زحل

حلقه‌های سیاره زحل چقدر عمر خواهند کرد؟

ازآنجایی‌که عمر سیاره‌ی زحل کم است و کمتر از 100 میلیون سال عمر دارد، درنتیجه ممکن است در سال‌های آینده این حلقه‌های خود را از دست دهد و تا ابد سیاره‌ای با حلقه باقی نماند. شاید در دوران خوبی از زندگی هستیم که شاهد حلقه‌های سیاره‌ی زحل بوده و این حلقه‌های زیبا را نشانه‌ی این سیاره می‌دانیم.

زحل

به گفته‌ی محققان و بر اساس احتمالات در سال 2011، باران حلقه‌ای شناسایی‌شده که اگر این باران حلقه‌ای در زحل نیز اتفاق بیفتد قادر به از بین بردن حلقه‌ها خواهد بود. البته این حلقه‌ها فعلاً عمر خواهند کرد و احتمالاً بین 100 تا 300 میلیون سال شاهد حلقه‌های زحل خواهیم بود. به‌طورکلی از بین رفتن حلقه‌های  زحل دیدگاه بشر را به‌کلی نسبت به این سیاره تغییر خواهد داد و این سیاره را به سیاره‌ای شبیه به سیارات دیگر تبدیل خواهد کرد. البته تحقیقات و حدس و گمان‌ها در این راستا همچنان ادامه دارد و اگر نتایج جدیدی در این راستا منتشر شود حتماً در اختیار شما علاقه‌مندان قرار خواهیم داد.

امتیاز: 5.0 از 5 (1 رای)
کمی صبر کنید...
Avatar

نوشته شده توسط

ایمیل: [email protected]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شکلک‌ها (اموجی‌ها) را می‌توانید با کیبرد گوشی یا کیبرد مجازی ویندوز قرار دهید.
تصاویر نویسندگان دیدگاه از Gravatar گرفته می‌شود.